Eidos Montreal chce vyskúšať nové modely pre singleplayer hry, išlo by o intenzívne, kratšie a lacnejšie zážitky

Štúdio hovorí, že príbehové hry zaujímajú skôr starších hráčov, ktorí nemajú veľa času na hranie. Preto vidia novú cestu v možno kratších, ale aj lacnejších a intenzívnejších zážitkoch.

pridal Gam_er 12.5.2018 o 16:47 pod hry
Eidos Montreal chce vyskúšať nové modely pre singleplayer hry, išlo by o intenzívne, kratšie a lacnejšie zážitky

HRY > NOVINKY >

Eidos Montreal je už tretí vývojár, ktorý sa tento týždeň vyjadril na tému hier pre jedného hráča poháňaných príbehom. K téme sa vyjadril rovno šéf štúdia David Anfossi. Hovorí o tom, že svoje štúdio rozširujú o 100 nových vývojárov, pretože v súčasnosti pracujú na troch veľkých projektoch. 

Pre mnohých je to možno zaujímavé počuť, pretože nás v poslednej dobe atakovalo množstvo správ o tom, že hry pre jedného hráča vymierajú. Prinajmenšom, pokiaľ ide o rozvoj veľkých AAA projektov, keďže najväčší úspech žnú multiplayerovky aktuálne Fortnite, Overwatch a PUBG. Úspechy singleplayeroviek ako God of War sú skôr výnimkou, ako pravidlom. V prospech online hier hovorí aj fakt, že v prípade singleplayer titulov nie je také jednoduché speňažovať hráča za čokoľvek, pričom majú online hry tiež dlhšiu životnosť. Eidos Montreal o tejto problematike vie možno lepšie ako väčšina, pretože ich posledná hra pre jedného hráča, Deus Ex: Mankind Divided, bola síce kriticky úspešná, ale komerčne prepadla. 

Anfossi hovorí, že ide o otázku možných trendov, prípadne načasovania: 

„Každý rok sa objavuje nový trend, pričom v súčasnosti je to Fortnite. Je to skvelá hra, ktorá sa určite podpísala na tom, že pozornosť väčšiny je teraz venovaná týmto typom hier. Musíme však počkať. Nechceme kvôli tomu meniť Deux Ex alebo iné značky. Musíme k nim pristupovať s patričným rešpektom a neprispôsobovať ich krátkodobým trendom.

Napriek týmto slovám Anfossi uznáva, že publikum zamerané na hry pre jedného hráča môže byť trochu staršie a jeho schopnosť dopriať si veľké, rozľahlé, príbehom poháňané dobrodružstvo je na ústupe:

„Tieto trendy existujú každý rok alebo dva. Či už ide o multiplayer, co-op, MMO alebo hry pre jedného hráča. Ak dodáte v správnom čase kvalitné zážitky, oslovíte publikum, ktoré chcete. Z toho dôvodu som presvedčený, že skúsenosť, ktorú prinášajú príbehové hry, prechádza generačnou zmenou. Najmä pre ľudí ako som ja, starší ľudia...ľudia, ktorí majú 25 a viac rokov. Keď sa pozriem na God of War, je to naozaj skvelý príklad pre singleplayer hru. Mám ju veľmi rád, ale musím mať naozaj dostatok času, aby som ju dokončil. Pre mňa je to trochu frustrujúce, pretože keď začínate hrať príbehový zážitok, chcete vidieť záver, ale nemáte naň dostatok času.

Preto sme sa rozhodli, že musíme vyskúšať na hry pre jedného hráča nové modely. Napríklad, a to je čisto len môj názor, ktorý zatiaľ neznamená nič, povedzme, že vyvíjame veľmi dobrý príbeh, s komplexným vesmírom a silnými postavami. Tú hru začnete hrať a dokončíte ju za 3 hodiny. Bude stáť 30 dolárov a je to. Možno toto je spôsob, akým pokračovať v príbehových hrách pre jedného hráča. Kratší dej, ale aj nižšia cena. Prinesieme veľmi silný zážitok, ktorý je zaujímavý a ubezpečuje, že máte dostatok času na to, aby ste ho dokončili. Stále nad tým uvažujem. Pre mňa je však singleplayer rovnako silný ako predtým a jednoznačne by mal pokračovať.”

Napriek Anfossiho láske k singleplayer titulom uviedol, že firma bude klásť dôraz aj na online zážitky v ich hrách. Môžeme tak čakať aj multiplayerové prídavky k hrám. K Tomb Raiderovi už naznačili, že pridajú online časť, ale nebude to klasický multiplayer.

„Musíme skúsiť nové veci a učiť sa. Chceme vybudovať silné online technológie, robíme testy, učíme sa a pracujeme na tom, ako ich aplikovať na naše hry, ale musíme byť opatrní voči fanúšikom. Online nemusí znamenať multiplayer. Mohlo by to byť aj niečo iné. Môže to byť skúsenosť pre jedného hráča, ale prepojená cez internet. Snažíme sa o rôzne veci a je to trochu náročné. V tomto sa nám páči prístup Nintenda, ktoré má malé testovacie skupinky. Online však pre mňa neznamená, že zabudneme na hry pre jedného hráča. Skúšame však veci pre obe strany v rovnakom čase.”

Eidos hovorí aj o AAA projektoch, ktoré sú veľmi nákladné, ale ako štúdio sa im nemôžu vyhnúť. Popri nich však majú experimentálne veci, ktoré zas musia mať preto, aby napredovali a dokázali priniesť niečo nové. Ako príklad k novému modelu Anfossi spomína Hellblade:

„Hellblade je úžasná hra a stelesňuje presne to, čo som spomínal v súvislosti s novým obchodným modelom. Má šesť hodín hrateľnosti, je veľmi filmová, charakteristická a prináša skvelú skúsenosť, ktorá sa mi veľmi páči, pričom ide o hru 20 vývojárov. Určite predviedla dobrý spôsob, ako sa držať staršej generácie hráčov, ktorá nemá až tak veľa času.

Reč prišla aj na Shadow of the Tomb Raider, na ktorom momentálne pracuje Eidos Montreal, menej slávne sesterské štúdio Crystal Dynamics:

Na hre sme začali pracovať koncom roka 2015, kedy Crystal Dynamics vydávali Rise of the Tomb Raider. Na začiatku sme pracovali spolu, a keď sa Crystal začali sústrediť na nový projekt The Avengers, pokračovali sme v Shadow of the Tomb Raider bez nich. Hru sme vyvíjali predovšetkým v Montreale, ale s Crystal sme stále spolupracovali, dokonca aj na The Avengers.

Naučili sme sa pracovať spoločne, čo na diaľku nebolo ľahké. Museli sme skĺbiť dva rôzne spôsoby vývoja hier, dve rôzne štúdiové kultúry a podobne. Súčasťou predchádzajúcich dvoch Tomb Raider hier je, že Crystal položili základný pilier a rozhodne vedeli, čo môžu a čo by nemali robiť. Rovnako tak ako sme pracovali s Deus Ex a Thief značkami. 

Prvá vec, ktorú musíte urobiť, je pochopiť podstatu značky, ale potom sme predsa tvoriví ľudia a nechceme len kopírovať a vkladať do hry to, čo ste už videli. Ide preto o náročnejšiu prácu, ktorá musí zachovať úctu k svojim dvom predchodcom, ale musí priniesť aj niečo svoje a dôstojne uzavrieť úvodný príbeh Lary Croft.”





Páči sa mi! (+2)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19541)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk