Crytek predstavil novú verziu CryEngine 5.5, ukazuje zmeny a tech demo |
CryEngine 5.5 prináša novinky, aj keď na rozdiel od konkurencie nemá zapracovaný raytracing.
Crytek na práve prebiehajúcom GDC predstavil novú verziu svojho známeho enginu CryEngine, ktorý prináša niekoľko zaujímavých zmien pre skúsených vývojárov, ale aj nováčikov. Práve pre nich totiž do novej verzie pripravili takzvaný kurz pre začiatočníkov, ktorý má budúcim vývojárom predviesť tvorbu plnej hry v CryEngine len v desiatich krokoch.
Ďalšie zmeny sa už týkajú skôr technickej stránky enginu - zlepšenia sa dočkalo SVOGI, ktoré po novom funguje aj na konzolách, pričom vývojári dostávajú možnosť cachovať SVOGI na disk a vypočítať globálne osvetlenie úplne offline, vďaka čomu môžu vytvoriť realistickejšie scény. Zlepšenie prišlo aj v systéme terénu, kde pribudlo niekoľko nových funkcií, ako napríklad možnosť spojiť viacero materiálov pre detailnejšie mapy. Programátorov určite poteší aktualizácia C#, vďaka čomu môžu po novom vytvárať assety priamo v ich prehliadači spolu s inštanciami Visual Studio. Nakoniec sa rozšírili pluginy o takzvaný Game Platform plugin, pomocou ktorého je možné ľahšie pristupovať k distribučným platformám a ich dátovým protokolom, vrátane Steamworks či PSN API, a ich trofeje/achievementy, matchmaking a pod.
Ako vyzerá nový CryEngine v pohybe si môžete pozrieť nižšie.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Rise of the Ronin 56
- Aký je Netflixovský seriál 3 Body problem? 36
- Alza spustila zľavy na konzoly, PC a ďalší herný tovar 22
- Aké herné PC zložiť na jar 2024 za 800, 1000, 1500 alebo 2000 eur? 58
- Max Payne 1&2 Remake majú rozpočet ako Alan Wake 2 70
- Resident Evil 9 bude zrejme umiestnený v otvorenom svete 86
- Aká bola druhá séria Halo seriálu? 50
- Objavená bola diera v Apple M1,M2 a M3 čipoch 65
- Príde GTA VI až v roku 2026? 63
- Horizon 2 odštartoval na Steame s nižším počtom hráčov ako jednotka, ale port je d 193 zobraziť viac článkov >