Ubisoft hlási veľké zárobky z mikrotransakcií, plánuje nenútené lootboxy

pridal Gam_er 13.2.2018 o 18:30
PC
PS4
Xbox One


Mikrotransakcie sú veľkým zdrojom obchodu pre firmu Ubisoft. Vydavateľ dnes oznámil zárobky za posledné obdobie, pričom zmienil, že doplnkový obsah bol počas posledného štvrťroka hlavným prínosom ziskovosti. Ubisoft zarobil 318,5 milióna eur v oblasti, ktorú nazýva Player Recurring Investment (PRI). Tento údaj vzrástol oproti rovnakému obdobiu minulý rok až o neuveriteľných 87,4%. Výnosy z PRI tvorili 26,7% celkový tržieb, čo je o 20,9% viac ako vlani. 

Doplnkový obsah a mikrotransakcie sú pre Ubisoft vysoko profitový obsah, pretože majú nižšiu úroveň vývoja a marketingu. Ako príklad vydavateľ uvádza horiaceho koňa v AC Origins, ktorý sa predáva za in - game menu v hodnote 1500 helix kreditov, čo sa rovná reálnej sume 15 eur. Opakované investície hráčov do hier od Ubisoftu zahŕňa tiež rôzne in - game predmety, balíky DLC a príjmy za predplatné či inzerciu. 

Ubisoft hlási veľké zárobky z mikrotransakcií, plánuje nenútené lootboxy

Ubisoftu sa teda s mikrotransakciami darí a so svojim aktuálnym modelom ich využívania postupuje ďalej. V budúcnosti teda môžeme očakávať, že vydavateľ bude postupne rozširovať svoj mikrotransakčný systém. Dobrý priestor na to vytvára aj fakt, že hráči pri ich hrách trávia dosť času a zostávajú im verní. Dobrým príkladom je Rainbow Six Siege, ktoré v decembri dosiahlo nový rekord aktívnych používateľov za mesiac aj napriek tomu, že hra vyšla ešte v roku 2015. Ubisoftu tak podobné hry dávajú priestor na vytváranie a predaj nového obsahu ešte pekne dlhú dobu. 

Ubisoft hlási veľké zárobky z mikrotransakcií, plánuje nenútené lootboxy

Ubisoft hlási veľké zárobky z mikrotransakcií, plánuje nenútené lootboxy

Reč prišla aj na kontroverzné loot boxy, na ktoré reagoval finančný riaditeľ Alain Martinez. Tvrdí, že o loot boxoch zmýšľajú ako o otázke kvality a voľby hráčov. Aby speňažovanie hráčov bolo podľa vydavateľa spravodlivé, herný obsah musí zodpovedať kvalitou jeho cene. Martinez dodáva, že herné položky určené na predaj  by nemali byť považované za potrebné, ale iba voliteľné. Hráči by si tak mali byť istí, že aj keď si spoplatnený obsah nekúpia, aj tak strávia s hrou skvelý čas. Príkladom by mohol byť už spomínaný AC Origins, ktorý ukázal peknú rovnováhu medzi mikrotransakciami a hraním bez nich. 

Martinez sa v závere vyjadril ešte k tomu, že či by sa hry s loot boxami mali považovať za hazardné. Tvrdí, že celá kontroverzia okolo nich bola prehnaná a že aktuálny stav a diskusie okolo nich sú oveľa pokojnejšie ako predtým. Spoločnosť Ubisoft podľa neho necíti, že by existovali závažné regulačné otázky týkajúce sa loot boxov. 

Ubisoft nie je jedinou firmou, ktorá zarába na mikrotransakciách. V negatívnom zmysle o tom svoje vie EA, no v tom pozitívnom sa minulý týždeň pochválil Activision Blizzard či Take-Two, ktorým sa toto podnikanie rozrastá vďaka stále žijúcemu GTA Online. 

Ubisoft hlási veľké zárobky z mikrotransakcií, plánuje nenútené lootboxy












Five Nights at Freddy’s film ma režiséra
predchádzajúca novinka

Čiernobiely Shift Quantum bude plný premenlivých úrovní
nasledujúca novinka

Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2018 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.