Menšie a väčšie prešľapy EA v roku 2017

Tento gigant sa v roku 2017 previedol v trochu inom svetle. Má za sebou rok plný kontroverzných rozhodnutí, PR katastrof a ďalších problémov.

pridal Gam_er 29.12.2017 o 10:58 pod hry
Menšie a väčšie prešľapy EA v roku 2017

HRY > NOVINKY >

Tento rok bol z hľadiska hier naozaj fenomenálny. Mali sme tu obrovské množstvo kvalitných kúskov. Nintendo Switch sa ukázalo ako veľkým hitom a odnieslo si titul najpopulárnejšej tech hračky, vďaka hrám ako Breath of the Wild či Super Mario Odyssey. Čo sa týka veľkých vývojárov, viacero z nich čelilo za posledné roky nejakej kontroverzii, no v roku 2017 sa dokázali vymaniť z jej područia. Spomenieme napríklad Ubisoft, ktorému sa naozaj vydaril dlho očakávaný Assassin’s Creed Origins. Pokojný rok malo dokonca aj Konami, ktoré predtým plnilo weby správami o rozkole s Kojimom. 

No a potom je tu Electronic Arts. Tento gigant sa v roku 2017 previedol v trochu inom svetle. Má za sebou rok plný kontroverzných rozhodnutí, PR katastrof a ďalších problémov. Vzhľadom na vianočnú náladu sa pozrieme na dôvody, prečo EA tento rok skončí na zozname zlých firiem, ktoré nedostanú žiadne darčeky. 

Rodinné balenie hier spojené s Yakuzou

V skutočnosti ide o prešľap z roku 2016, ale vzhľadom na to, že ho mnoho ľudí odignorovalo, bude fajn si ho pripomenúť. Je to síce jeden z najmenších hriechov, ktoré EA spáchalo, no aj ten sa ráta. Pre pochopenie celej kauzičky sa musíte najprv zoznámiť s Shinichim Morohoshim. Tento chlapík je v Japonsku známy ako vychýrený tuner, ktorý sa zameriava na Lamborghini. Zároveň však otvorene priznáva väzby na najobávanejšiu mafiu krajiny - Yakuzu. Morohoshi je súčasťou Need for Speed z roku 2015, ktoré nebolo prijaté práve najlepšie.

Menšie a väčšie prešľapy EA v roku 2017

Na konci minulého roka sa EA rozhodlo vydať rodinné balenie hier, ktoré obsahovalo Plants vs. Zombies, Unravel...a Need for Speed. Hru, ktorá je o ilegálnych pouličných pretekoch a vystupuje v nej chlapík spájaný s Yakuzou. Nešlo síce o prešľap veľkých rozmerov, no ktoré štúdio by dalo takú hru do rodinného balenia? 

Mass Effect Andromeda

Menšie a väčšie prešľapy EA v roku 2017

Keď ide o prešľap väčších rozmerov, určite sa môžeme baviť o Andromede. Nejedná sa síce o úplný a nehrateľný nepodarok, ale nemožno poprieť, že sa Mass Effect: Andromeda zapísala tento rok ako jedno z najviac nepodarených vydaní hier, ktoré hráčov proste sklamalo. Pravdepodobne ste už zachytili množstvá videí a informácie, ktoré hovorili o extrémne problematickom vývoji, o ktorom sme vás tiež informovali v článkoch Príbeh problematického vývoja Mass Effect: Andromeda, ktorý trval 5 rokov v prvej a druhej časti. Chybou pri štarte hry boli tiež divné a na AAA titul veľmi slabé animácie. Bolo tak veľmi smutné vidieť, ako jedna z najlepších značiek minulej generácie debutuje na tej novej. 

Chlapík prezentujúci Need for Speed Payback na E3

Výber youtubera Jesseho Wellensa na uvedenie nového dielu Need for Speed, dokonca na podujatí akým je E3, nebol tiež tou najlepšou voľbou. Jeho prejav pôsobil tak, akoby ani nevedel o čom hovorí a hru videl maximálne tak z lietadla. Viac vám povie nasledujúce video:

FIFA 18 na Switch

Menšie a väčšie prešľapy EA v roku 2017

Skutočnosť je taká, že FIFA 18 nie je na Switchi zlou hrou. Je však najmenej pôsobivá zo všetkých verzií a čo je dôležitejšie, ponúka tiež najmenší obsah zo všetkých portov. Na tom by vlastne nebolo tiež nič hrozné, ak by si EA za hru nepýtala plných 60 dolárov. Na druhej strane, EA s drahou hrou na Switch nie je jediné keďže ceny tam zvyšujú pamäťové karty.

Zbohom Visceral...

Menšie a väčšie prešľapy EA v roku 2017

Kauza zavretia štúdia Visceral Games je niečo, čoho sa báli mnohí hráči roky. Bohužiaľ sa to napokon stalo skutočnosťou a v októbri to EA spečatilo tlačovou správou. Zánik tvorcov hororovej Dead Space série bol podľa EA nevyhnutný. Jedným zo silných aspektov, ktoré sa na ňom podpísali, bolo zlé prijatie Dead Space 3. Práve kvôli tomu bolo Visceral Games zavrhnuté a vytlačené z elitnej skupiny vývojárov a presunuté na vývoj rovnako kriticky zlého Battlefield Hardline. Zistenie o zániku Visceral Games dlhší čas po Hardline síce bolo smutné, no dalo sa očakávať. Popri zatvorení štúdia sme sa tiež museli rozlúčiť so Star Wars projektom, ktorý viedla Amy Hennig, čo mnohých zamrzelo asi najviac. Hra bola presunutá do iného štúdia s tým, že bude radikálne prepracovaná. EA si totiž nemyslí, že hráči obľubujú príbehové hry pre jedného hráča a všetky tituly tlačí skôr online smerom, čo je bez pochýb jedna z ďalších veľkých chýb. 

...vitaj Respawn

Menšie a väčšie prešľapy EA v roku 2017

Novinky ohľadom odkúpenia tvorcov Titanfall hier sa objavili na internete už niekoľko dní po oznámení zrušenia štúdia Visceral. Fanúšikovia boli rozhorčení, pretože len vďaka slabým zásahom EA (ktoré figurovalo ako vydavateľ) je Titanfall 2 jednou z najlepších strieľačiek tejto generácie, ktorá nie je poškodená agresívnymi mikrotransakciami a neobsahovala ani Season Pass. Mnohí sa teda domnievajú, že by sa Respawn mohol stať ďalšou obeťou a po niekoľkých rokoch pridať na zoznam zatvorených EA štúdií. Ale môže sa stať pravý opak a firma môže EA veľmi pomôcť keďže ich práca je kvalitná a iná, presne to EA potrebuje.

Need for Speed Payback

Menšie a väčšie prešľapy EA v roku 2017

Hej, ďalší problémový release tohto roku. Payback je totiž hra plná technických problémov a obrovským príkladom krízy identity. Ono sa vlastne nevie, či chce titul byť Need for Speed, Burnout alebo Fast & Furious a najväčším problémom sú lootboxy. Ich systém bol však krátko na to zatienený ďalším neslávnym vydaním a vy už určite viete, o čom je reč.

Star Wars Battlefront II

Menšie a väčšie prešľapy EA v roku 2017

Áno presne tak, ide o druhý Battlefront. Jeho mikrotransakcie a systém lootboxov sú najväčším prešľapom EA tento rok, ktorý vydavateľovi fanúšikovia len tak nedarovali. Z celej kauzy sála chamtivosť, ktorú je vidieť zo všetkých strán a nadšené nebolo ani samotné Disney, ktoré vlastní Star Wars značku. Lootboxy, progresívny systém a PR katastrofa ohľadne hry boli bez pochýb tri z najdiskutovanejších a najkontroveznejších tém roka v hernom priemysle. Celá kauza sa nafúkla až do takých rozmerov, že hlavné noviny New York Times a Forbes písali články o praktikách EA. Príspevok firmy, ktorý sa pokúšal o akési zašitie rany, sa stal najdislajkovanejším príspevkom v histórii Reddit fóra. Praktiky EA odsúdili dokonca aj politici, ktorí nazvali Battlefront II "kasínom s tématikou Hviezdnych vojen". Cena akcií EA rapídne klesla a celková kauza bola naozaj výrazná, pričom viedla pravdepodobne k najväčšiemu hernému sklamaniu roka. Kontroverzia si vybrala svoju daň. Pomaly sa však hra vylepšuje, pomohol nový obsah a aj výrazne prekopaný systém progresu, ktorý je rýchlejší a odmeny závisia aj od výkonu hráčov. 

Na druhej strane hra vôbec nie je zlá a vďaka celej kontroverzii sa teraz dá zohnať za veľmi prijateľnú sumu.

The Sims 4 na konzolách

Menšie a väčšie prešľapy EA v roku 2017

Bugy, slabá grafika, hrozná schéma ovládania a mnoho ďalšieho spôsobilo, že ani The Sims 4 tento rok na konzolách nezažiarilo. Nehovoriac o veľmi tichom vydaní, ktoré nesprevádzala žiadna veľká propagácia. Možno sa stačilo držať len PC platformy, alebo viac priblížiť k vydarenému The Sims 3. Na druhej strane hra sa predáva tak či tak, a určite sa na nej bude ďalej pracovať. 

Čo vlastne EA tento rok vyšlo?

Napriek všetkým kontroverziám, sú veci ktoré EA išli a to predaje. Možno Mass Effect Andromeda sa až tak dobre nepredávala ale jesenné tituly ako FIFA 18, Battlefront II, NFL18, Sims 4, NFS Payback, všetko je teraz cez Vianoce medzi najpredávanejšími hrami. Popritom vylepšili aj NBA Live, ktoré v hodnoteniach už nejde na 5/10 ale na 7/10 (stále ďaleko od NBA 2K série) a celý rok im pekne išiel Battlefield 1, o ktorý sa DICE stará a rozširuje ho.

Či chcete, alebo nie, EA tu s nami bude aj budúci rok. V ňom pre nás majú pripravené tituly ako Anthem, Fe alebo A Way Out. Nám zostáva len dúfať, že si vedenie firmy vstúpi do svedomia a urobí všetko pre to, aby svoju zbabranú reputáciu napravilo, aj keď to určite nebude ľahké. 

Nakoniec Josef Fares im už cestu do nového roka pekne otvoril svojim predstavením na Way Out a zhrnul to jednoducho - Všetci vydavatelia to občas poserú....

 

Myslíte si, že má EA ešte šancu na nápravu, dokáže sa poučiť a znovu si získať priazeň hráčov? Chýba vám v zozname problémov ešte niečo, čo ste osobne postrehli? 





Páči sa mi! (+5)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19587)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk