Yooka-Laylee je konečne na Switchi - ako tam beží? |
Bližšie sme sa pozreli na dlho odkladanú 3D platformovku, ktorá sa konečne dostala na Switch
Switch boduje v predajoch, v hodnotení hier a tiež sa teší aj popularite medzi ďalšími vydavateľmi. Časom sa ale ukázali aj nejaké tie problémy. To, že hardvér nie je taký výkonný ako veľké konzoly je fakt. Ale faktom aj je, že nemajú všetky technológie rovnako dobrú podporu pre mobilný hardvér konzoly. Unreal Engine 4 sa ukazuje v dobrom svetle. Vývoj na ňom pre Switch si pochvaľujú mnohí vydavatelia a aj porty údajne vznikajú veľmi rýchlo. Unity je na tom presne opačne, čo sa pretavilo aj do dlhých odkladov niekoľkých očakávaných hier. Medzi nimi bola aj platformovka Yooka-Laylee.
Tá vyšla 11. apríla, no na vydanie pre Switch sme si museli počkať až doteraz. Bližšie sme sa na ňu pozreli v našej recenzii, takže ak vás zaujíma, či sa podaril návrat retro prvkov klasických 3D skákačiek z 90. rokov, odpoveď hľadajte v nej. Posledných niekoľko dní sme mali možnosť hrať Switch verziu a ako sa ukazuje, aj keď jej vývoj sprevádzali problémy s enginom na konzole, oplatilo sa počkať a výsledok je lepší, než sme pôvodne čakali.
Ak ste sa báli dynamického rozlíšenia a kolísavého snímkovania, môžete obavy pokojne hodiť za hlavu. Autorom sa všetky problémy podarilo prekonať a hra ide v takmer neustále stabilných 30fps, pričom prepady neuvidíte ani pri vykreslení veľkých scén. Nie je to síce 60, ale hre obsahovo nič nechýba a môžete ju hrať na cestách. V handheldovom/tabletovom režime hra beží v 630p rozlíšení, takže trošku podlieza natívne rozlíšenie displeja, čo je taktiež trošku škoda. V TV režime beží v 900p rozlíšení.
Je to daň za to, že stále vyzerá veľmi dobre a z vizuálnej stránky autori ukrajovali len detaily niekde na pozadí, takže si rozdiel všimnete len pri priamom porovnaní. Autori uberali aj v niektorých efektoch, no aj tak sa im podarilo celkový dojem veľmi priblížiť tomu, čo poznáme z ostatných konzolových verzií. Výraznejšie si všimnete snáď len zmenu nasvietenia v niektorých scénach, no vidieť tu snahu robiť len také zmeny, aby to nemalo dopad na celkovú prezentáciu a zároveň sa to nepodpísalo na výkone hry.
Mimo oblasti technického stavu zostalo všetko pri starom. Hrateľnosť je chytľavá, svety sú veľké a čaká na vás hromada obsahu, ktorý vydrží na naozaj dlhé hodiny. Hrá sa príjemne aj na Joy-Conoch, no možno by to chcelo aj niečo navyše, čo by využilo možnosti Switchu. Vrátili sa tiež možnosti lokálneho hrania, čo sa k takejto hre náramne hodí a opäť je to niečo, čo využijete s blízkymi aj na cestách.
Ak vám počas jari skákačka Yooka-Laylee ušla a už za sebou máte Super Mario Odyssey a ďalšie mesiace v hre sú nad vaše sily, Switch verzie sa nemusíte báť. Autorom sa podarilo veľmi dobre prekonať problémy s enginom a aj keď museli tu a tam prísť na rad niektoré menšie zásahy v technickej oblasti, na celkovom dojme sa to takmer vôbec neprejavilo a stále hra vyzerá veľmi dobre, pričom sa rovnako dobre aj hrá.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký mobil kúpiť na jar 2024 za 100, 200, 300, 500 alebo 1000 eur? 71
- Aké boli najväčšie slovenské hry? 92
- Bude Cillian Murphy záporákom vo Far Cry 7? 38
- Kingdom Come Deliverance 2 bude diverznejšie, zachytí viac etník 97
- Assassin’s Creed Hexe prinesie aj magické sily 52
- Koei Tecmo je sklamané z predaja svojich hier, znižuje odhady tržieb 82
- DOJMY: Manor Lords 33
- Bobr Kurwa meme dostalo hru, je dostupná zadarmo 19
- Mafia Mission Pack 2 mod je už dostupný 23
- Fallout seriál už má oficiálne potvrdenú druhú sériu 40 zobraziť viac článkov >