Bývalý vývojár Visceral tvrdí, že hororové hry sú drahé a je naozaj ťažké ich predať |
Zach Wilson hovorí o situácii, kedy ľudia hororové hry na jednej strane chcú, no na druhej ich obchádzajú, pretože sú pre nich príliš strašidelné.
Hry od Visceral skončili. Štúdio bolo zatvorené a ich Star Wars hra, ktorá mala byť pôvodne od Amy Henning (Uncharted), sa presunula do EA Vancouver, kde zmenila žáner z lineárnej akčnej adventúry pre jedného hráča na niečo, čo zasiahne širšie publikum. Správa bola mimoriadnym sklamaním pre fanúšikov pôvodného konceptu hry a tiež pre tých, ktorí mali radi Dead Space, keďže pochádza práve od Visceral.
Dead Space bolo pravdepodobne najväčšou značkou štúdia, ktorá priniesla trilógiu hier, kde sme sledovali osud Isaaca Clarka, ktorý bojoval proti pohrome Necromorphov v temnom a desivom vesmíre 26. storočia. Prvá hra priniesla niečo nové a dokázala zaujať mnohých fanúšikov, ktorí očakávali pokračovanie. To prišlo v podobe Dead Space 2, ktoré veci z prvého dielu doťahovalo takmer k dokonalosti a prinieslo naozaj výbornú hru so skvelou atmosférou. Sklamaním však bol tretí diel, podľa mnohých najmä preto, že jeho akčné prvky prevažovali nad hororovými a atmosféra sa akosi vytrácala.
Zach Wilson, senior dizajnér Visceral, ktorý teraz pôsobí v Bethesde, sa aktuálne zmienil o tom, prečo to majú hororové hry dnes ťažké:
„Survival horor je ťažký. Hororové hry sú vo všeobecnosti nákladné a ťažko sa predávajú. Ľudia nám vtedy dávali spätnú väzbu, že milujú Dead Space, ale nekupujú ho, pretože je až príliš strašidelný. Sú to slová, ktoré idú takpovediac proti sebe. Nemôžete totiž predávať hry na trhu, kde hráči chcú, aby existovali, ale nekupujú ich. Samotný proces, ktorý používa EA na stanovenie marketingových rozpočtov a posúdenie ich úspechu je neuveriteľne ťažkopádny a väčšinu vývojárov frustruje. Nemôžeme premeniť našu vášeň na tabuľky.“
Wilson má pravdepodobne pravdu. Hororové hry sú často v takejto paradoxnej situácii, kde ich ľudia na jednej strane chcú, no na druhej sú pre nich príliš strašidelné, a preto ich obchádzajú. Najnovšie to na hráčov s hororovým titulom skúša Bethesda, ktorá priniesla toľko chcené pokračovanie The Evil Within 2. Na posúdenie predajov je ešte skoro, no situáciu určite budeme sledovať, pretože práve pri tejto hre vieme aj z našich diskusií, že si ju želalo naozaj mnoho hráčov. Sme preto zvedaví, ako sa tieto prosby odzrkadlia v predajoch.
Aký je váš názor na hororové hry? Podporujete tento žáner, alebo vás skôr obchádza?
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 112
- Japonský prieskum ukázal, že mladí hráči už neriešia štandardné konzoly 96
- Fanúšikovia Escape From Tarkov sú naštvaní, autori vydali 250 dolárovú edíciu s ex 88
- Aké hry prídu v máji? 51
- Dostalo Stellar Blade prvým patchom aj cenzúru? 142
- Tomb Raider: Definitive Edition je už aj na PC 45
- Stalker 2 dostal nový Not a Paradise trailer a pridal aj zábery 57
- Microsoft vraj už diskutuje o tom, ako vydať ďalšiu Fallout hru čo najskôr 78
- LG spúšťa masovú výrobu OLED panelu s prepínateľným rozlíšením a frekvenciou 53 zobraziť viac článkov >