Nintendo Switch frekvencie vám neodfúknu gate

pridal saver 19.12.2016 o 18:00
Switch


Podľa zdrojov, Nintendo už posiela vývojárom finálnu frekvenciu čipov v Switch konzole. Vyzerá, že neponúkne masívny výkon. Skôr bude nižší ako očakávaný, zrejme je to hlavne pre použitý Maxwell Nvidia čip Tegra X1, keďže Nvidia ešte nemá spustenú výrobu Tegry X2 s pascal architektúrou a Nintendo už nechcelo čakať. Navyše Switch ani naplno čip nevyužije, zrejme ako pre batériu, tak aj pre teplo.

Podľa údajov bude taktovanie:

Nedockovaná konzola: CPU na 1.02 Ghz, GPU na 307.2 Mhz, pamäte na 1331/1600MHz
Dockovaná konzola: CPU na 1.02 Ghz, GPU na 307.2 Mhz alebo 768MHz, pamäte na 1331/1600MHz

Teda pri zadockovaní si vývojári budú môcť vybrať či ostanú na pôvodnej frekvencii, alebo zvolia 2.5 násobnú, podobne si budú môcť zvoliť frekvenciu pamätí.  Čo je pekné a pekne to môže pri zadockovaní zrýchliť hry, ale problém je, že tá frekvencia je stále nízka. Totiž 307Mhz je hlboko podtaktovaná Tegra, a ani 768Mhz tiež nie je maximum, ktoré z nej môžete získať. Totiž napríklad Shield Android TV ide s rovnakým čipom na 1GHz a CPU má nataktované až na 2Ghz. 

Čo sa týka Tflopov, tam je to trochu komplikovanejšie. Plný X1 čip má 512 Gflops pri FP32 operáciách (štandardne používané), ale 1024 Gflops pri FP16 operáciách. Čo znamená napríklad slabšiu (menej náročné výpočty shadrov napríklad celshading), ale rýchlejšiu grafiku. Teda ak autori použijú starý Shader Model 2.0 môžu ísť na 1024 Gflops, Shader Model 3.0 a 4.0 už vyžadujú FP32.  Pri tomto taktovaní Switchu by to bolo  približne tých 768 Gflops a 307 Gflops pri FP16, a 384 Gflops / 150Gflops pri FP32. 

Pre porovnanie - Xbox360 mal 240 Gflops, Xbox One má 1.31 Tflops, PS4 1.84 Tflops, Titan X má 11 Tflops.

Napriek tomu, vzhľadom na to, že X1 je stále jeden z najrýchlejších mobilných čipov, pomalé to na pomery mobilných a tabletových zariadení nebude. Výkon by však mal byť vyšší ako WiiU a zrejme podobný ako Shield Tablet. Dockovaný výkon bude niekde medzi starou a novou generáciou konzol.  Aspoň grafický výkon. CPU to tam môže brzdiť. Je tam síce 5 jadier, ale 1Ghz je prekvapivo nízke taktovanie.

Samozrejme všetko sú to len teoretické čísla a realitu uvidíme až keď sa nám Nintendo a vývojári plne predstavia hry a finálnu konzolu. Nakoniec, to bude už o pár týždňov. 















Detaily prvej Battlefield 1 expanzie - They Shall not Pass
predchádzajúca novinka

Vyjde teda Dragon Quest XI na Nintendo Switch
nasledujúca novinka

Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.