VR sa dostane na Xbox Scorpio, keď hry nebudú iba demá a experimenty

Budúcoročná konzola od Microsoftu bude pripravená na VR, ale Microsoft takémuto hraniu nateraz nedôveruje a viac ho láka rozšírená realita bez káblov.

pridal roberto 1.11.2016 o 19:23 pod hry
VR sa dostane na Xbox Scorpio, keď hry nebudú iba demá a experimenty

HRY > NOVINKY >

Budú sa dať na konzole zatiaľ známej iba pod kódovým menom Project Scorpio hrať hry vo virtuálnej realite? Je to možné, ale Microsoft vraj nemá naplánovanú žiadnu veľkú podporu takéhoto hrania. Šéf divízie Xbox je presvedčený, že potrvá roky, kým herné štúdiá prídu s naozaj zaujímavými hrami.

"Momentálne naozaj neviem," odpovedal Phil Spencer na otázku žurnalistu Steva Wrighta, aké plány má s VR. "Milujem technológiu za VR. Mám Vive aj Oculus a neraz som použil PlayStation (VR), aby som vyskúšal demá a ďalšie veci."

VR teda ešte nie je niečo, čo po čom by väčšina hráčov túžila a ešte aspoň pár rokov to tak zostane.

"Podľa mňa sa tvorcovia hier potrebujú zdokonaľovať v tvorbe hier pre VR. Myslím, že potrvá roky, než sa táto vec dostane do mainstreamu."

Niečo iné sú neherné "zážitky", teda napríklad aplikácie umožňujúce za jediný deň spoznať krásy Grand Canyonu i Marsu. Možno práve kvôli tomuto typu obsahu bude Scorpio kompatibilné s headsetmi virtuálnej reality.

"Z väčšiny (VR) vecí, ktoré som hral, som mal pocit, že sú to demá alebo experimenty. Samozrejme je dobré, že sa to začalo. Rozhodne nekritizujem, ale podľa mňa to ešte potrebuje čas."

Microsoft sa už na začiatku tejto generácie popálil s Kinectom, takže do podpory ďalšieho zariadenia sa nehrnie. Spencer počas rozhovoru našiel paralelu zlých hier pre Kinect a zlých hier pre VR. Kinect potrebuje vlastný typ hry, akou je napríklad Dance Central, nie porty hier, ktorým sa nedá prispôsobiť ovládanie a ich autori iba nahradili tlačidlá na hernom ovládači pohybmi končatín. Takisto virtuálna realita potrebuje vlastné hry, porty súčasných hier do VR sa mu nezdajú byť veľmi zábavné.

VR sa dostane na Xbox Scorpio, keď hry nebudú iba demá a experimenty

Ďalší problém je, že kvôli rýchlej odozve komunikujú všetky herné VR headsety s PC/konzolou prostredníctvom káblov, na čo sa bežní ľudia nedajú nahovoriť. Tiež je problém s odrezaním od okolitého sveta, čím sa už Spencer dostal k rozšírenej realite a okuliarom HoloLens. Tie sú zatiaľ strašne drahé a iste je obmedzením aj výkon hardvéru, ktorý sa do nich dal napchať. Skutočná budúcnosť by potom mohla byť v zariadení, ktoré bude zvládať virtuálnu i rozšírenú realitu a plynulý prechod medzi nimi.

HoloLens je ale niečo, čo by sa mohlo rozšíriť až o 10 rokov. Dovtedy tu bude VR a výrobcov headsetov je dosť, takže Microsoft je spokojný s ich podporou vo Windows a vytváraním obsahu, kde je príkladom Minecraft. Windows okrem toho čoskoro dostane podporu Holographic VR headsetov s kamerami pre ilúziu AR, s ktorými prídu HP, Asus, Lenovo, Dell aj Acer. Tie pôjdu za ceny už od 200 dolárov.





Páči sa mi!

Zaradené pod: VR, AR, hololens






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19570)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk