Valve chce rozbehnúť VR aj so staršími a slabšími kartami

pridal saver 21.3.2016 o 12:57
PC


Síce všetky virtuálky odporučili aspoň GTX970 kartu, ale nevyhnutne to neznamená minimum pre hry. To môže byť aj nižšie, hlavne keď sa na to pozrieme z pohľadu rozlíšenia ako urobilo Valve na GDC.

Valve na GDC naznačilo, že karty ako GTX970 a AMD 290 sú štandardom so štandardným nastavením rozlíšenia a teda 1512x1680 na každé oko a so 4xMSAA. Tu zatiaľ čo rozlíšenie a MSAA stúpa s lepšou kartou až k GTX980ti, smerom dole môže rozlíšenie klesať. Síce bude to viac rozpixelované, ale zahrajú si to tak hráči aj na slabšej karte. Konkrétne išli až do minima GTX680, ktorá by mohla hry v pohode zvládať s 992x1102 rozlíšením.

Napríklad Valve svoje Aperture tech demá rozbehá na GTX680 bez poklesu fps v nižšej kvalite. Ukazujú tým, že hry môžu bežať aj na slabších GPU a chcú tak znížiť náklady na virtuálky. K tomu dodávajú, že ešte sa bude vylepšovať aj renderovania obrazu pre VR, kde sa môže použiť napríklad fixed foveated rendering, ktorý bude priorizovať renderovanie častí obrazu v strede, keďže okolie sa pre oko rozplýva.

Pre zaujímavosť, karty musia pre VR výkonovo renderovať prakticky takmer ako pri 4K/60 fps rozlíšení. Spolu to je 457 miliónov pixelov za sekundu pri 90 fps a to ešte v dvoch uhloch kamery. Oproti tomu pre 4K pri 60 fps je potrebný jeden uhol a 498 miliónov pixelov za sekundu.















Doom predstavuje všetky režimy multiplayeru
predchádzajúca novinka

Speed Elixir môže byť zdatným konkurentom pre Need for Speed
nasledujúca novinka

Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.