Microsoft kúpil fyzikálnu firmu Havok |
Microsoft práve ohlásil odkúpenie Havoku, autorov jedného z prvých a najznámejších fyzikálnych enginov do hier.
Microsoft práve ohlásil odkúpenie Havoku, firmy, ktorá pomohla rozšíriť fyziku v hrách. Firma však nebola samostatná, ale doteraz ju vlastnil Intel. Tam firma nemala veľké uplatnenie a tak presun bol aj vhodný. Microsoft ju môže lepšie využiť a viac podporovať.
Špeciálne ju využije na previazanie s DX12, fyzika sa bude hodiť do Azure cloudu a aj do vývojových nástrojov. Mimo toho sa však pre firmu veľa nemení a svoje nástroje bude ponúkať ďalej na licencie ako doteraz. Majú enginy na fyziku, deštrukciu, špeciálne efekty, šaty, AI, ale aj animačné štúdio a vision engine.
Havok engine uvidíme v akcii napríklad pri Crackdowne 3, kde je fyzika dohnaná do extrému a to vďaka cloudu, ktorý bude počítať deštrukciu aj celého mesta. Ako to nakoniec dopadne uvidíme budúci rok.
Havok z aktuálne prichádzajúcich titulov používajú napríklad aj:
• Star Wars Battlefront – Electronic Arts
• Dark Souls III – BANDAI NAMCO Entertainment
• Fallout 4 – Bethesda Softworks
• Halo 5: Guardians – Microsoft Studios
• Horizon: Zero Dawn – Sony Computer Entertainment
• Just Cause 3 – Square Enix
• Need for Speed – Electronic Arts
• No Man’s Sky – Hello Games
• The Division – Ubisoft
• The Last Guardian – Sony Computer Entertainment
• Tom Clancy’s Rainbow Six Siege – Ubisoft
• Uncharted 4: A Thief’s End – Sony Computer Entertainment
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 112
- Japonský prieskum ukázal, že mladí hráči už neriešia štandardné konzoly 96
- Fanúšikovia Escape From Tarkov sú naštvaní, autori vydali 250 dolárovú edíciu s ex 88
- Aké hry prídu v máji? 51
- Dostalo Stellar Blade prvým patchom aj cenzúru? 142
- Tomb Raider: Definitive Edition je už aj na PC 45
- Microsoft vraj už diskutuje o tom, ako vydať ďalšiu Fallout hru čo najskôr 78
- Česká FPS akcia Gray Zone Warfare práve dostala dátum vydania v Early access 42
- LG spúšťa masovú výrobu OLED panelu s prepínateľným rozlíšením a frekvenciou 53 zobraziť viac článkov >