Trailer na Horizon Zero Dawn ukázal viac, než ste si mysleli

Taktický lov, tri druhy šípov, odstraňovanie strážcov, výprava za zelenou látkou a premyslená príprava na smrteľnú ranu.

pridal roberto 24.6.2015 o 8:50 pod hry
Trailer na Horizon Zero Dawn ukázal viac, než ste si mysleli

HRY > NOVINKY >

Ak ste pozerali Sony E3 konferenciu, stopercentne si pamätáte trailer na úplne novú IP – Horizon Zero Dawn. Za hrou stojí Guerilla Games, inak známe ako to-štúdio-čo-robí-Killzone a jeho členovia sú už asi šťastím bez seba, že mohli zmeniť žáner a pustiť sa do niečoho nového. Čiastočne kráčajú s dobou a ich hra bude RPG v otvorenom svete z pohľadu tretej osoby a bude zasadená do post-apokalyptického sveta. Bude však výhradne single-player, výhradne na PlayStation 4 a úplne bez zombíkov. Post-apokalyptickým svetom sa preháňajú obrie stroje podobné dinosaurom a kmene žijú vo viac či menej, alebo skôr menej a ešte menej vyspelých kmeňoch.

V hlavnej úlohe sa objaví ženská hrdinka Aloy, možno nádejná konkurencia pre Laru Croft, ktorá však svoju cestu do tejto hry nemala jednoduchú. Akonáhle sa páni zo Sony dozvedeli, že v úlohe odvážneho bojovníka bude žena, iba žena a žiadna alternatíva, začali klásť otázky. Tie sa dostali na stoly vedenia hernej divízie Sony a odtiaľ zasa do kancelárií marketingového oddelenia. Rýchly prieskum reakcií verejnosti našťastie dopadol dobre a odvážna ryšaňa si svoje miesto udržala.

Trailer na Horizon Zero Dawn ukázal viac, než ste si mysleli

Aloy však, zdá sa, nie je iba odvážna, ale aj inteligentnejšia než priemerný človek novej doby kamennej, čo bolo predvedené v traileri. Že kde to tam bolo ukázané? Videli sme rovnaký trailer? Na prvý pohľad sa mohlo zdaťť, že Aloy iba bodá oštepom, strieľa z luku a využíva svoje “gadgety“, žurnalisti však za zatvorenými dverami mohli sledovať živý gameplay rovnakého dema aj so zaujímavým komentárom.

Aloy v traileri nepodnikla iba random útok na čriedu mechanických dinosaurov. Bola na ceste za splnením questu vyžadujúceho získanie “blaze“. Blaze to je tá látka, čo nosia bylinožravé stroje v zásobníkoch na chrbtoch a asi aj dôvod, prečo sa vlastne roboty pasú. Najlepší by bol stealth prístup, Aloy sa kvôli nemu naučila schovávať, čo využije pri priblížení sa k stádu (kľudne si trailer pustite znova).

Na okraji stáda Aloy narazila na niečo ako strážneho psa. Robotický tvor nejaví záujem o pašu a nemá ani zásobu zelenej tekutiny, zato má však senzory a je pripravený stádo informovať a blížiacom sa človekovi. Aloy našťastie hliadku včas skolila a už ju nič nedelilo od oveľa menej inteligentných chodiacich fabrík na blaze. Misia mohla skončiť nenápadným skolením týchto tvorov, ale aby bola zábava, Aloy spôsobí poplach a postaví sa zoči voči bojovému monštru trošku pripomínajúcemu tyranosaura, avšak tu pomenovaného thunderjaw (25 m dĺžka, 10 m výška, 550 tisíc polygónov a 271 oddelených animácií vrátane 60 reakcií na úder a 67 vizuálnych efektov, ale predovšetkým 93 rôznych zásahových zón). Strieľať šípy naverímboha by v tomto prípade nemalo žiadny zmysel.

Tu sa prejavia nazbierané skúsenosti, schopnosti a inteligencia protagonistky a boj prebieha v niekoľkých fázach. Aloy využíva tri druhy špeciálnych šípov – explozívny, elektrizujúci a prierazný. V traileri môžete sledovať ako ich strieda, odkrýva citlivé miesta a snaží sa dostať k dvom “životne“ dôležitým orgánom. Jedným je zdroj energie ukrytý niekde medzi nohami a chrbtom príšery, druhým jadro umelej inteligencie umiestnené v hlave. Obluda je však tuhým orieškom a Aloy sa rozhodne najprv odstrániť aspoň jeden nebezpečný granátomet, využije ho na odkrytie zdroja/srdca obludy, znehybní ju a až potom zasadí smrteľnú ranu.

Trailer na Horizon Zero Dawn ukázal viac, než ste si mysleli

Keď sa nebude bojovať, bude sa napredovať v príbehu alebo túlať po otvorenom svete. Miera otvorenosti je však otázna a bude treba počkať na ďalšie informácie. Guerilla Games popri otvorenosti a niekoľkých vetvách vývoja schopností hlavnej hrdinky hovoria aj o sandboxe a remeslách. Remeselná výroba však nutne nemusí zabrať veľa času a sandbox bude musieť byť podriadený silnému príbehu. Každopádne, Aloy bude kontaktovať okolité kmene, zháňať u nich materiál na šípy a môže aj využiť, že po svete behajú robo-príšery poškodené týmito kmeňmi.

Horizon Zero Dawn poháňa prekopaný engine Killzone: Shadow Fall, demo bežalo v 1080p a 30 fps a nenápadnému zakrádaniu vo vysokej vegetácii i presnej streľbe z luku sa Aloy naučila počas cesty na level 12. V najbližších mesiacoch by Guerilla Games mohla predviesť ďalšie, aspoň mierne odlišné prostredia s vlastnou atmosférou, hra má vyjsť v roku 2016.





Páči sa mi!






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19491)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk