Gabe Newell o Half Life 3 aj Steam Machines

pridal roberto 18.3.2015 o 18:14


fiogf49gjkf0d

V roku 2004 vydalo Valve pod vedením Gabea Newella legendu menom Half-Life 2 a už od roku 2005 sa všetci pýtajú, kedy príde pokračovanie tejto vynikajúcej single-player FPS s výborným príbehom, grafikou, animáciami, zvukom, umelou inteligenciou... Lenže sa už píše rok 2015, Half-Life 3 v nedohľadne a Valve sa medzičasom poriadne zmenilo. Gave Newell sa pokúsil odpovedať na otázky, či Valve ešte vôbec má záujem pokúsiť sa nadviazať na 10 rokov starú hru a prečo ju vlastne nevydali behom uplynulých 10 rokov.

"Ak má niekto rád Team Fortress, chce vidieť, čo všetko môžeme teraz urobiť s Team Fortress a to isté platí aj o Left 4 Dead alebo Half Life a čomkoľvek inom. Milujeme všetky tieto charaktery, univerzá a príbehy a máme dostatok možností, takže k tomu chceme pristupovať strategicky. Nechceme to robiť v štýle: "OK, tento kus skladačky by sme mohli vyriešiť touto technológiou a tu máme nový kúsok technológie, ktorá by mohla byť užitočná..." Keď sa obzriete späť, uvidíte, že každá z našich značiek reprezentuje náš nástroj. Preto potrebujeme použiť správny nástroj v správnom čase. Takže, keď uvažujeme o novej hre, máme tendenciu siahnuť po značke, ktorá pre nás bude najužitočnejšia. A ak žiadnu takú nemáme, tak vytvoríme novú.

Gabe Newell o Half Life 3 aj Steam Machines

Rozumiem tomu, ja sám som fanúšikom rôznych seriálov, spisovateľov, filmov i hier a chápem ľudí, ktorí majú nejaké zážitky a obávajú sa, že sa už nebudú opakovať. Som fanúšikom Terryho Pratchetta. Ten človek má Alzheimera a je to pre mňa presne ten pocit: "Och, už možno nebude žiadny ďalší skvelý Discworld román." (spisovateľ Terry Pratchett zosnul 12. marca 2015, pozn. red)

Takže tomu rozumieme, ale tiež chceme stavať na nových veciach, ktoré sme sa naučili počas posledných rokov. A naučili sme sa toho veľa, takže sa nám nechce robiť retro. Jediným dôvodom k takému kroku by bolo rozhodnutie celej partie ľudí vo vnútri Valve, že toto chcú urobiť a podložili to rozumnými dôvodmi. Ale ak by niekto chcel urobiť ďalší Half-Life a ignorovať všetko, čo sme sa naučili vďaka Portalu 2, aj všetky veci, ktoré sme sa naučili ohľadom multiplayer stránky, tak to neznie ako dobrý návrh. Neustále napredujeme, ale to nemusí nevyhnutne znamenať to, čoho sa ľudia obávajú."

Gabe Newell o Half Life 3 aj Steam Machines

Ak by teda teraz Valve vydalo Half-Life 3, bol by free-to-play a zameraný na multiplayer? Alebo to bude exkluzivita pre obývačkové Steam Machines či virtuálnu realitu poskytovanú headsetom Vive? Môže sa to stať. Half-Life 2 vyšiel exkluzívne na (vtedy nie veľmi populárnom) Steame a Newell vníma vniknutie do hardvérového biznisu ako prirodzený krok po zabehnutí služieb poskytovaných Steamom.

"Keď sa vrátime do čias prvého Half-Life, bola to doba, keď všetci hrali FPS akcie a ľudia rozmýšľali iba nad tým, koľko výbušných barelov postaviť pred hráčovu brokovnicu. My sme však povedali, že je to síce zábavné, ale rozmýšľali sme o ďalších druhoch zážitkov. Boli sme hráči, a ako takí sme chceli viac. Chceli sme príbeh, chceli sme byť súčasťou sveta... Na toto sme mysleli pri zakladaní spoločnosti.

Neskôr nás túžba robiť viac pre hráčov doviedla k vytvoreniu digitálnej distribučnej služby - Steamu. Keď sme začínali so Steamom, bola to rovnako veľká vec. Verili sme, že existuje spôsob, ako vyriešiť problémy a pomôcť PC hráčovi k lepšiemu zážitku.

A teraz máme pocit, že s hardvérom na to iba nadväzujeme. Pozreli sme sa na najväčšie problémy našich zákazníkov a pokračujeme v zlepšovaní celkového zážitku. Pre nás by bolo jednoduché, zostať užšie zameraní a iba pokračovať v zabehnutých veciach, ale už sme dosiahli bod, v ktorom potrebujeme vyriešiť problémy na strane hardvéru, aby mohlo PC hranie naďalej napredovať."















Zaklínač 3 ponúkol jeden nový 4K záber
predchádzajúca novinka

Warhammer 40K: Deathwatch zastaví inváziu tyranidov na iOS
nasledujúca novinka

Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.