01 02 03 >>
icon
detail (l.165)
mantor -> Rellik
  pridané 17.7.2019 10:53 (editované 17.7.2019 10:53)
Ake ved uz stvrty krat ti pisem , ze s cutom predsa pohli A xty krat, ze cut je percento a ze ani ty, ani ja, ani Tim nema ani sajnu kolko su priemerne mesacne predaje a kolko naklady steamu. Je uplne fuk aka je technologia a kam sa pohla, cut je iba o tom, ci tych 20-30% z priemernych predajov pokryva naklady + zisk.
icon
detail (l.169)
Rellik -> mantor
  pridané 17.7.2019 10:02 (editované 17.7.2019 10:03)
a ďalší čo si myslí že ak by Valve povolilo a znížilo Cut tak by nezaplatili ani elektriku 😂ten cut je 20 rokov starý kedy o digitálnej distribúcií ani nepočuli, nová technológia, vývoj, veľké štartovacie náklady,už je rok 2019 zobuď sa preboha. Je prehnane historicky vysoký, múzeálny kúsok a už dávno mal povoliť ale prečo by to robil, keď nemá prakticky žiadnu významnú konkurenciu. Ale to sa zase opakujem.

A kde tvrdím že každý má mať 88/12 ? Hovorím aby pohli s cutom, nehovorím kam a ako. Tak reaguj k veci a nie ako ti chodia myšlienky sem a tam medzi neurónmi.
icon
detail (l.165)
mantor -> Rellik
  pridané 17.7.2019 9:55
Ale aj cut sa predsa uz pohol. Ty stale nechapes, ze cut nie je proste cut nie je nic ine ako , krytie nakladov, zahrna v sebe krytie nakladov za prevadzku, nakladov na rozvoj store a zisk.
Cut je percento, ktore priemeruje toto krytie na predaje. Takze ak ti stupaju naklady rovnakym tempom ako predaje, tak nemozes menit cut. Ten zmenis len ak je to tempo ine a predaje stupaju omnoho vyssim tempom ako ti rastu naklady.
Cim samozrejme netvrdim, ze Steam nema svoju marzu prepalenu, to by som mohol tvrdit len vtedy ak by som poznal priemerne predaje a naklady.
Ale tvrdit, ze proste kazdy ma mat teraz 88/12 len preto, ze to Tim povedal, ked realne obrovsku cast nakladov do vyvoja a prevadzky funkcnosti proste nedal a jeho ponuka je proste omnoho horsia, je proste absolutny nezmysel. Relevantne by to bolo len vtedy ak by poskytoval porovnatelne sluzby s jeho cutom a zaroven by bol profitabilny.
icon
detail (l.169)
Rellik -> mantor
  pridané 17.7.2019 9:10
ty máš niečo s monitorom že čítaš len časť vety ? Píšem že sa CUT nepohol, nie Steam.
icon
detail (l.165)
mantor -> Rellik
  pridané 17.7.2019 8:26 (editované 17.7.2019 8:28)
A tebe sa snad zda, ze sa ani Steam nikam nepohol? Na zaciatku boli objemy male, takmer ziadne sluzby. Tak ako narastali objemy, natastali aj moznosti a funkcionalia. Dnes ma Steam funkcionality , ktora je na kilometre od konkurencie, 70/30 nebolo realne nikdy, lebo generovali kluce zadarmo a momentalne je realny cut kvoli progresivite okolo 26% a nizsie, pre kazdu trochu vacsiu hru. GoG ma 70/30 ale on nema objemy Stramu a ani jeho funkcionalitu.
Skor by som sa divil, ze PS Store a Xbox maju 70/30 pricom maju objemy a len zlomok Steam funkcionality.
Epic nema zatial realny ekonomicky model, rozhadzuje peniaze Fortnitu a ma velky deficit finkcionality, ES je v cistej strate a rataju s tym, ze proste ageresivnou politikou preberu velku cast trhu a proste neponuknu funkcionalitu steamu, cim si znizia naklady a dufaju, ze potom im to nejako financne vyjde. Cele to ale stoji a pada na tom, ze potrebuju velku cast trhu lebo inak to neudrzia a to sa im nemusi podarit.
icon
detail (l.169)
Rellik -> mantor
  pridané 17.7.2019 7:03
áno rozhodnutie nebolo z brucha, to mi nemusíš hovoriť, nemali dovod ísť niźšie keďže retail si bral, koľko ? 50/50 ? Boli by blbý ak by išli ešte nižšie ako 30/70 ale pointa toho celého je tá že toto rozhodnutie je skoro štvrť storočia staré, v digitálnej distribúcií ktorá zažila boom. Ak ti to príde OK že sa tento podiel za takú dobu skoro nikam nepohol. Fajn, brať ti to nebudem ale rozhodne to podľa mňa nieje OK a cut sa mal už dávno pohnúť. ALe prečo, keď 80% z trhu cca máš len pre seba, že ? Tiež by som s ním nepohol a váľal sa v peniazoch.
icon
detail (l.165)
mantor -> Rellik
  pridané 16.7.2019 19:24
Ty vobec nechapes ako firmy funguju, a to, ze si svoje marze a ceny netahaju z klobuka Ten cut nevznika rozhodnutim z brucha ale s tym, ze musis pocitat ake mas naklady, ake su priemerne predaje, atd....
icon
detail (l.169)
Rellik -> mantor
  pridané 16.7.2019 19:06 (editované 16.7.2019 19:08)
nechápeš ako vývoj a firmy fungujú, že ? Pozri si kam sa dostal Steam, len preto že ponúkol pomer 30/70. Ak by ponúkol menší cut v tej dobe, tak by menej financií zhltla distribúcia a v čom si konkurujú firmy každý rok pri vývoji hier ? To poháňajú peniaze a tie peniaze máš z čoho ? Z P....... Písmenko dáme ?
Nemusím mať excel tabulky a prezentácie, vidím kam svet v tomto smeruje z dlhodobého hľadiska.
icon
detail (l.165)
mantor -> Rellik
  pridané 16.7.2019 16:56
Ja nie, to ty, co pocitas neexistujuce zvysovania prijmov , zo znizenych cutov absolutne bez znalosti nakladov.
icon
detail (l.169)
1
Rellik -> mantor
  pridané 16.7.2019 9:32
keby .... toto keby bolo úplne od veci a nelogické. Ale ak máš podobný prístup k podnikaniu. pohode 😂
icon
detail (l.165)
mantor -> Rellik
  pridané 16.7.2019 7:57
A keby prisli s modelom 100/0 tak by to bolo +30% za 20 rokov. A naklady mal Gabe zatiahnut z vlastneho.
icon
detail (l.169)
1
Rellik -> mantor
  pridané 16.7.2019 7:49
No a čo z toho vyplýva ? Od vzniku STEAMU by sa prelialo za tých 20 rokov viac o 18%. O epicu nepadla ani reč.

O 18%, ak by prišli s modelom 12/88 od začiatku. čo si na tom nepochopil, neviem.
icon
detail (l.165)
mantor -> Rellik
  pridané 15.7.2019 15:52
"Predstav si že od vzniku Steamu by sa prelialo za tých 20rokov o 18% viac zisku s tým žeby si ponúkal služby aké ponúka ES teraz vývojárom."
Nezmyselna uvaha, samozrejme, ze akykolvek obnos navyse znamena viac penazi, ale preco to spajas s 20 rokmi steamu je mi zahadou, ked prave Steam tym 70/30 modelom bol ten, co prinasal omnoho viac penazi vyvojarom v porovnani s vtedajsim krabicovym standardom.
icon
detail (l.169)
Rellik -> mantor
  pridané 15.7.2019 15:37
kde to píšem preboha čítam ako chcem vidieť že ?
icon
detail (l.165)
mantor -> Rellik
  pridané 15.7.2019 15:36
Lenze ty si si povedal, ze Steam mal 20 rokov fungovat v tom modeli, co si teraz urcil Tim pre ES, co je uplny nezmysel.
icon
detail (l.169)
Rellik -> mantor
  pridané 15.7.2019 15:21
Ako si prišiel na to že hovorím o ES ? Hovoril som o Steame.



icon
detail (l.165)
mantor -> Rellik
  pridané 15.7.2019 15:18
Akych 20 rokov? Tim s jeho UE store presiel z 70/30 standartu na 88/12 minuly rok v lete, cize az po tom ako si z megauspesneho Fortnite mohol dovolit financovat celu tuto jeho drahu PR kampan na prevzatie casti Steam podielu na trhu. Na druhej strane investoval vela do PR obrazu, ked zaplatil +18% retrospektivne vsetkym, co vyuzili UE market od 2014. Lenze cela jeho ziskovost je postavena na teorii, ze prevezme od Steamu velku cast trhu a zaroven neposkytne sluzby zakaznikom v jeho rozsahu. Momentalne celkom iste preraba a financuje to z Fortnite.
Kolko zarobi Epic z ES a kolko zaraba Steam nemas ty ani ja ani sajnu.
icon
detail (l.236)
1
Boss Marťas
  pridané 15.7.2019 14:11
Od Epicu by som zadarmo nezobral ani pitnú vodu. Nikdy EPIC!!! Nenechám sa zapredať ako iný.
icon
detail (l.169)
Rellik -> ManiaCCC
  pridané 15.7.2019 14:06 (editované 15.7.2019 14:06)
EA nieje pravidlo. a vobec nedáva podmienky o ktorých som hovoril ja.
Ako kritik ES určite vieš o aké sa jedná a nieje to len 12% cut.


A áno, uvidíme ako to dopadne ale tu nejde o prelievanie peňazí z miesta na miestoi, z dlhodobého hladiska ak zvýšiš príjem firiem o 18% tak sa to musí odzrkadliť aj vo vývoji, to vie i blbec. Predstav si že od vzniku Steamu by sa prelialo za tých 20rokov o 18% viac zisku s tým žeby si ponúkal služby aké ponúka ES teraz vývojárom.


Podľa mňa, o ES budeme hlavne počuť, keď bude niekto vyvíjať hru od začiatku s tým že pojde primárne na ES a využije ich služby v plnom rozsahu, vtedy uvidíme kto mal pravdu a či je ES fakt prínos pre hry alebo nie.
icon
detail (l.137)
ManiaCCC -> Rellik
  pridané 15.7.2019 13:52
EA dava take podmienky vyvojarom, ze by si omdlel ale aj tak to nevyzera ze ci uz volnost ale kopa kopa penazi prinasa pozitivne vysledky.

Nehovoriac o tom, ze ak hraci budu stale viac verny GoGu alebo Steamu, tak byt exkluzivne na ES moze byt stratove pre vyvojara. Takze to uvidime - vo vseobecnosti plati, ze ak presunies preniaze z jedneho vacku do druheho, kvalitu to nezvysi. Z ES politiky bude tazit hlavne indie developeri - kde sa to moze a nemusi ukazat. Ale v AAA hrach? Nedufaj, ze sa nieco zmeni.
01 02 03 >>