01 02 03 04 >>
icon
detail (l.157)
jones555
  pridané 10.8.2019 9:30
Dal som (už asi tretiu šancu) tej najnotorickejšej hre ktorú vám každý nintendo fanboy bije o hlavu "ocarina of time". Môj skromný názor je taký, že na svoju dobu to bola fantastická hra, ale určite to nie je najlepšia hra všetkých čias. O to ale teraz nejde. Môj najväčší problém s tou hrou je podobný, ako s veľkou časťou hier z 90tych rokov. (NE)Logické úlohy. Určite ste to aj vy zažili pri starších hrách, že sa zaseknete na nejakom mieste bez možnosti postupu a ani za boha neviete, čo máte spraviť... To je niečo, čo sa mi pri moderných hrách nestáva. A nemyslím si, že je to preto, že aktuálne puzzle sú ľahšie. Ale skôr je to o tom, že majú možnosť viacerých riešení a majú väčší zmysel. Typický puzzle v hre z 90tych rokov je taký, že musíš spraviť presnú postupnosť krokov inak sa nikde nedostaneš a veľa krát sú to také absurdnosti a nelogické kroky, že až mi je z toho doplaču. Opäť zoberiem ako príklad zeldu. Pri BOTW sa mi takmer nikdy nestalo, že som musel použiť tutoriál. Veľa problémov sa dalo prekonať veľa riešeniami, všetky dávali zmysel, dokonca som mal niekedy pocit, že s tým mojim vlastným riešením ani samotní tvorcovia nepočítali, ale fungovalo to. V Ocarine som pár dní dozadu narazil na spiaceho muža, ktorý mi nedovoľoval postup vpred, tak som sa ho snažil zobudiť kadejako. Otvorím tutoriál a zistím, že som nespravil interakciu s jednou postavou pol hodinu gameplayu dozadu, tým pádom som nezískal vajíčko. Toto vajíčko som mal vybrať v rannom čase pri spiacom mužovi, z neho by sa vyliahol kohút a ten by zakikiríkal. Takže som sa musel vracať a spraviť všetko odznova. Odhliadnuc od toho, že som zabudol spraviť interakciu s postavou (prvý krát som ju spravil ale opakoval som hru a na druhý krát som na ňu zabudol) táto logická úloha je tak neuveriteľne hlúpa, že aj so správnym itemom by ma v živote takáto absurdnosť nenapadla. A podobné srandy som ako dieťa zažíval bežne, keď som hral nejakú staršiu adventúru tak to často bolo iba o tom doblba klikať na všetko a dúfať, že ťa to pustí ďalej. Neviem. Možno to malo svoje čaro, že tých 20 rokov dozadu si zakysol na niečom na päť dní a potom si to nejako zdolal a mal si dobrý pocit zo seba. Ale väčšina tých puzzle vôbec nie je ťažká, skôr je úplne nezmyselná.
icon
detail (l.169)
Dropy9 -> jones555
  pridané 17.8.2019 15:25
ta hra nie je legendarna kvoli logickym uloham... Generaciu hracov zasiahla vo formativnych rokoch, s pribehom, ktory je vylozene o dospievani, a je podany nesmierne elegantne. Pri skutocne nezabudnutelnych hrach (filmoch, knihach) nespominas len na ne, ale aj na to, ako si sa pri hrani citil. Ocarina je jeden z najlepsich prikladov
icon
detail (l.134)
1 0
Melkor296
  pridané 28.7.2019 1:48 (editované 28.7.2019 1:49)
Skyrim je lepsia RPGcka ako Witcher 3, ale nie ako hra celkovo. Vacsina z nas zaklinaca presla a radime ju medzi najvacsiu spicku, ale na druhej strane ta hra bola strasny mainstream. Ja osobne si potrpim na OST -> Witcher 3 mal paradny ost, az na par vynimiek, ktore mi nesadli. V Skyrime sa mi pacil ost o nieco viac, resp. bol celkovo prijemnejsi a lepsie rezonoval s danym prostredim.

PS: Witcher 3 bola poriadna jazda, ale zhladiska RPG titulu neponukla nic navyse.
icon
detail (l.169)
1 0
Dropy9
  pridané 25.7.2019 8:16
Rise of the Tomb Raider je lepsie ako Uncharted 4
icon
detail (l.183)
Patrix85 -> Dropy9
  pridané 25.7.2019 22:45
ten som nehral, ale na druhú stranu...

Tomb Raider 2013 podľa mňa nie je vôbec dobrá hra. A navyše je to len pár rokov od jej vydania a zostarla strašne.
icon
detail (l.134)
Melkor296 -> Patrix85
  pridané 26.7.2019 13:06
tak podla mna moze za to fakt, ze to bolo vyvijane primarne na Oldgen =D
icon
detail (l.183)
Patrix85 -> Melkor296
  pridané 26.7.2019 13:28
vela hier bolo, ale nie vsetky zostarli tak rychlo a tak zle.
icon
detail (l.134)
Melkor296 -> Patrix85
  pridané 26.7.2019 13:35
Minule som zapol Black Flag - vsak spominal som si, ze to malo dobru grafiku, ale ked som to nakoniec zapol, tak som len cumel, ze take slabe textury :D To iste aj Bioshock Infinite - tiez ziadny zazrak, len tomu ten filter pomaha.

Co ja viem, podla mna uz tak vsetky zostarli, mozno este tak Crysis 2/3 s DX11/Textury vyzeraju dobre a zopar dalsich hier... :D Doba ide proste dopredu ... si pamatam, ako sme boli v 2007 dosrati z NFS: ProStreet, ze aka realna grafika :D
icon
detail (l.183)
Patrix85 -> Melkor296
  pridané 26.7.2019 13:49
ale grafika by bola to najmenej. ved uz v dobe vydania to nebola ziadna slava, ale gameplayovo to je dost des. Tam ti grafika nepomoze :D
icon
detail (l.134)
Melkor296 -> Patrix85
  pridané 26.7.2019 13:56
Jaj, ty to myslis z takeho hladiska. :D Tak to ano, teraz je to uz taky "meh" gameplay, ale zasa az taky rozdiel medzi Rise a tymto nevidim, skor, ze toto je take linearnejsie, zatialco Rise je uz otvorenejsi. :D
icon
detail (l.157)
2 0
jones555
  pridané 21.7.2019 11:36 (editované 21.7.2019 11:37)
Poslednú dobu sa tak uvedomujem, že zberateľské edície sú blbosť. Kedysi som bol na to dosť namotaný v rámci finančných možností. Chcel som si kúpiť nejakú hru tak som čekoval či nemá collectorku. Rád som sledoval kadejaké unboxingy, videá so zbierok, atď atď. Ale takto retrospektívne je to BS. Väčšinu collectoriek ktoré som kúpil boli v zľave za dobrý peniaz, takže až tak za tými financiami neplačem. Ale keď vidím ako ľudia dajú 150€ za collectorku len aby dostali nejaký artbook ktorý prelistujú dva krát, škaredú figúrku na ktorú bude len padať prach a potom za rok rovnaká "limitovaná" edícia je v obchode za 1/3 ceny lebo nemôžu sa jej zbaviť. Nemám nič proti zbieraniu hier. Nemám nič proti tomu že vážne sa teším na nejakú hru a má vážne skvelú CE tak rozbijem prasiatko. Ale drvivá väčšina zberateľských edícii vychádza vo veľkom počte, ponúka nekvalitný bullsht. Neviem... Videl som také zbierky plné CE ktoré nemajú žiadnu hodnotu a v čase vydania na ne týpek vyhodil celý majland. Radšej choďte za tie prachy na dovolenku, nestojí to za to. Sú pekné edície. Sú edície na ktorých rastie cena. Ale 99% prípadov je opak, s prepáčením pozlátené hovno ktoré nebude nikto časom chcieť. Osobne by som radšej uvítal nejakú big box edíciu hry s rozumným príplatkom, prípadne keby fyzické kópie boli o kvalite CD projekt vydaní. Takto si človek buď kúpi hru v lacnom plastovom obale, alebo musí dať 150€ za nejaký naložený nezmysel plný blbostí.
icon
detail (l.134)
1 0
Melkor296
  pridané 16.7.2019 16:11
Cyberpunk 2077 - Neviem ako vy, ale pise o nom vsade a stale - ja sa na tu hru velmi tesim, CD Projekt urcite vie co robi a posunie latku medzi vyvojarmi este vyssie, ale vdaka tomu neskutocnemu hypu stracam pomaly zaujem o samotnu hru.
icon
detail (l.164)
1 0
Drury -> Melkor296
  pridané 1.8.2019 5:06
Tiež sa teším na Cyberpunk 2077, ale mám hrozne silný tušák ľudia z neho budú sklamaní. Hype okolo tejto hry je neskutočný a mám pocit že ľudia očakávajú až príliš.

Keď som videl to demo, hovoril som si "aha, krajší Deus Ex" nie "aha, Skyrim ibaže 100-krát prepracovanejší" ako niektorí ľudia. Napriek PR kecom CDPR úprimne neverím že open world Cyberpunku bude obrovský a prepacovaný do posledného nitu. V deme som si všimol že Dexovo auto jazdí dookola jedného námestia, to je podľa mňa celkom dôležitý detail. Keď sme my jazdili autom, tiež to bolo tak trochu okľukou, potom sme išli 100 metrov rovno a hneď sme boli na okraji mesta. Mám z toho celého pocit že mapa je skôr menšia a detailnejšia ako obrovská ako ich zvykne robiť Bethesda.

To je jedna vec, druhá vec sú RPG elementy. Osobne si na RPG hrateľnosť nepotrpím, ale nezdá sa mi že by sa beztak CDPR o ňu nejako veľmi snažil. Áno, ukázali nám upgrady, zbrane, ukázali nám viaceré voľby infiltrácie podľa toho akú si spravíme postavu. Ale toto celé mi zase skôr pripomínalo Deus Ex ako "riadnu" RPG hru. Podľa mňa RPG je skôr o tom ako sa bavíš s NPC, nie o tom ako vyvraždíš či nevyvraždíš celý dungeon. Jediné kecanie s NPC čo ukázali sa mi zdalo trochu príliš jednoduché na pomery RPG - my sme jednoducho rebeli, oni sú zlí korporatívci. Vravia že sa bude dať hrať aj "za tých zlých", čo sa mne zdá ako úplne jasná vec v RPG hre, ale neukázali ako si to hranie "za tých zlých" predstavujú a mám z toho zlý pocit (pardon). Nič nenasvedčuje tomu že to nebude presne tá istá hra ibaže tentoraz nosíme oblek. Dabovaná hlavná postava do RPG hry nepatrí - hlas svojej postavy si mám predstaviť ja. Základ roleplayingu je že si vymyslím vlastnú postavu a hra mi ustupuje kde sa len dá aby neskazila tú ilúziu. V neposlednom rade na tému RPG - officiálny twitter Cyberpunku 2077 ( https://twitter.com/CyberpunkGame ) kedysi hlásal že sa jedná o RPG hru, teraz ale tam stojí že je to "action-adventure story", čo v mojom poňatí opäť potvrdzuje hypotézu že je to skôr Deus Ex ako riadna RPG hra. Čo je podľa mňa úplne fajn - na RPG si nepotrpím - ale na internete vidím kadejaké špekulácie o tom ako toto bude definitívna RPG hra a mne sa jednoducho nezdá že by tomu čokoľvek nasvedčovalo.

Celkovo mám pocit že ľudia si predstavujú mega rozľahlý svet ktorý má na každom rohu nejaké prekvapenie, 300-tisíc RPG možností, môžeš hrať za akúkoľvek postavu si len vieš predstaviť, od tuláka po nagélovaného kravaťáka. Za nič z horeuvedeného by som nedal ruku do ohňa. Stále to ale vyzerá ako fantastická hra a teším sa viac než som sa kedy tešil na akúkoľvek inú. Len mám obavy že si od nej ostatní sľubujú až príliš.
icon
detail (l.183)
1 0
Patrix85
  pridané 15.7.2019 0:01
Spec Ops: The Line mi príde strašne preceňovaný. Gameplay je otrasná nuda, prepchatá neskutočnou repetitívnosťou preplnenou stereotypom a prehnanými hordami nepriateľov. Hru zachraňuje len príbeh, ktorý je celkom fajn, ale nič, čo by človeka odstrelilo do nebies, kam až sa tá hra vynáša.
icon
detail (l.105)
Coach -> Patrix85
  pridané 16.7.2019 18:39
Hral som to dávnejšie a bavilo ma to, ale že by ma to nejako brutálne ohúrilo sa povedať nedá.
icon
detail (l.157)
2 0
jones555
  pridané 8.7.2019 22:23
Dnes som pod článok o pokémonovi pridal link na video s názvom "gamefreak is lazy". Autor v ňom hovoril o veciach, ktoré platia aj pre veľa hier od Nintenda. Mám rád viaceré hry od nintenda, zelda a mario odysea sú moje najobľúbenejšie z tejto generácie. Ale v mnohých prípadoch mám pocit, že nintendo je lenivé. Mnoho ich titulov recykluje engine, assety. Asi najlepší príklad toho je new super mario bros séria. Tie tituly sú šialene zábavné. Ale každý jeden je rovnaký ako predošlý. Rovnaký engine, rovnaká hrateľnosť, atď atď. Proti tomu by som nemal nič... ale tie hry stoja 60€, resp. stáli vo svojej dobe. New SM bros séria je extrémny exemplár samozrejme. Ale podobný pocit mám skoro pri každej hre. Zelda je síce moja obľúbená hra, ale štve ma ako je v nej pár typov nepriateľov. Ako je cez každý jeden shrine natiahnutá rovnaká textúra. Ako málo príbehových questov tá hra má. Tá hra je svojim spôsobom geniálna a zároveň pôsobí ako titul od indie štúdia, nie hra za 60€. Nintendo je v mnohých veciach originálne a inovatívne. Preto ma štve, že v iných ohľadoch je vyslovene lenivé. Ak sa ešte vrátim k tej zelde. Tá hra má pomerne drahý season pass, ktorý neprináša NIČ. Ako áno, je cool mať motorku a dostať viac hodín z hry. Ale sú to asi najlenivejšie spravené DLC čo som kedy hral. Veľmi ma to štve, lebo rád hrám ich hry a sú zábavné. Ale mali by zvýšiť kvalitu v stránke animácii, obsahu, rozličnosti assetov, dabingu postáv, atď atď. Prípadne znížiť cenu niektorých ich titulov. Lebo nie je možné, aby port wii u hry z roku 2011 ktorá je totálna recyklácia niekoľkých predošlých hier stál rovnaké peniaze, ako taký red dead redemption 2.

icon
detail (l.134)
1 0
Melkor296
  pridané 8.7.2019 21:51
Celkom rad som cital tieto nepopularne nazory, bol by som rad, keby sa niekto dalsi sem prida. :D

Metro Exodus -> dostal som sa po pust, dovtedy to bolo zaujimave - no potom som sa dostal do puste, odohral 2 hodiny a uz som tu hru nespustil. Podla mna ta "velkolepost" celemu univerzu nici image a celkovo podstatu o com samotne Metro bolo.


icon
detail (l.157)
1 0
jones555 -> Melkor296
  pridané 8.7.2019 21:58 (editované 8.7.2019 21:58)
Ja som sa dostal do púšte a viackrát som to nepustil, lebo framerate išiel dole o polovicu :/ ale dovtedy ma to bavilo . Za mňa skúsim dnes pridať jeden názor.


icon
detail (l.64)
sirv
  pridané 24.3.2019 15:02 (editované 24.3.2019 15:03)
chcem vas varovat pred hrami ktore obsahuju monstra zbrane a nasilie. co ak sa jedneho dna zobudite a prave to co ste hravali sa stane pre vas realitou. co ak naozaj zijeme v simulacii a rozhodnu sa pomocou vycitania zazitkov z mozgu tieto spatne naimplementovat priamo do hlavnej simulacie ? alebo po smrti pre kazdeho pripravia perzonalizovanu simulaciu podla toho ako zil, mozno v dobrej viere ze mu pomozu realizovat jeho sny. obavam sa ze smrtou sa to nekonci ... nevieme kto sme co sme ... ale uz teraz sme schopni aj my vytvarat skoro fotorealisticke simulacie, o par generacii by sme aj my dokazali vytvorit simulaciu s rozmyslajucimi entitami s vedomim, preco by to neboli schopne urobit rozvinutejsie civilizacie, tie ktore stvorili tuto simulaciu a nas v nej ... ci myslite ze my sme ti prvi ktori vytvoria taku simulaciu, ze nikto pred nami nebol, ze my zijeme v tom _realnom_ svete ? je to nepravdepodobne ...
icon
detail (l.39)
Tommy__Angelo -> sirv
  pridané 30.3.2019 20:10
Zaujímavá teória. Tiež som nad tým kopu krát premýšľal.
01 02 03 04 >>