01 02 03 04 05 06 07 >>
icon
detail (l.170)
2 0
Wolfetrax -> mantor
  pridané 4.7.2019 3:13
Zabuda na fakt, ze biznis je biznis a vie byt nekompromisny. To co WampyR chce je nieco, co je teoreticky nemozne. Nie kazdy moze byt rovnako uspesny ako niekto iny, je mnoho faktorov, ktore prave toto rozlisuju. Obchod je obchod, su niektory, ktory sa dokazu udrzat a su taky, ktory upadnu a zmiznu. Treba niekedy vybrat hlavu zo zadnice. 😅

Aj ked je hra dobra, nemusi byt tak popularna ako nejaka priemerna hra a nemusi to byt len na to kolko daju na reklamu a podobne. Mohli spravit jednu uzasnu hru a potom mnoho priemernych ba az podpriemernych za tym.

Tak isto ako ES. Mozno tam vrazaju penazi do ich klienta/obchodu a skupuju si exkluzivity ale ci sa im to oplati alebo nie v konecnom dosledku rozhoduju zakaznici. Ak prestanu robit saskaren a konecne sa budu venovat veciam, vdaka ktorym Steam sa dostalo tam kde je, budem mat aj dovod byt ich zakaznikom. Doteraz nevidim nic pozitivneho.

Tak ako Epic robi biznis je cisto ich vec, len uz je na individualnom cloveku ci ich v tom podpori alebo nie. Moju odpoved snad nemusim ani pisat... 😎
icon
detail (l.165)
mantor -> WampyR
  pridané 3.7.2019 23:47 (editované 4.7.2019 7:53)
No ved kazdy , kto mal na to silu a oplatilo sa mu to , tak si na vybudovanom digitale urobil business, co ale nic nemeni na tom , ze ho vybudovalo hlavne Valve.
Velmi uspesnych indie studii su desiatky, len mnoho z nich ma len 1-2 tituly zatial za sebou.
icon
detail (l.187)
1
WampyR -> mantor
  pridané 3.7.2019 23:26
Lebo pred ES a po Steame tu nebol nikto iny, ze? 😂
K tym indie firmam ma napada este tak +/- 5 dalsich mien a to je vsetko. Z tych vagonov vyvojarov je toto kvapka v mori, alebo skor vynimka potvrdzujuca pravidlo.

icon
detail (l.165)
1 0
mantor -> WampyR
  pridané 3.7.2019 22:50
Jasne, ze si moze za vznik ES sam, vybudoval digitalnu distribuciu, dostal ju do ciernych cisel z nicoho a ked masivne vynasa, je cas nastupu tych co sa na nej chcu tiez nabalit .... Epic Store ;)
icon
detail (l.165)
1 0
mantor -> WampyR
  pridané 3.7.2019 22:44
V indie scene sa prave tie nove mena tocia viac, lebo casto sa hitovice podaria uplne neznamym studiam , alebo uspesne indie studia idu pod publishera. k rastucim staliciam ale patria napr. Larian, Klei, Cyanide Studio, Chucklefish, Slitherine...

icon
detail (l.187)
2
WampyR -> mantor
  pridané 3.7.2019 22:03
Nie, tvrdim len, ze keby mal viac penazi co mu zostanu zo Steamu, ta skor pojde robit porty na ine obchody, ako ked ma minimalnu rezervu.
Faktom proste je, ze vyvojari sa na Steam stazuju a to uz dlhodobo a Steam si za vznik Epic Storu moze v podstate sam.

icon
detail (l.165)
1 1
mantor -> WampyR
  pridané 3.7.2019 21:48
Ako fakt skus trochu rozmyslat Akoze so vsetkou vaznostou tvrdis, ze ten minimalne zarabajuci publisher neminie tu svoju "rezervu" na nieco tak malo nakladne v porovnani s vyvojom noveho projektu ako port na dalsiu platformu, ktora mu prinesie dalsi zisk? Tych brutalnych 12% navyse? Doteraz cely videoherny priemysel zivoril, ubohe konzoly co predavaju vacsinu v retaile s tak mozno 40% podielu z ceny pre publishera a 70% z digitalu, podviziveni publisheri na GoG a Steame, ktori ziju z ruky do ust kvoli jarmu 30%....vsetci cakali len na spasitela Timiho a jeho exkluzivnu antiSteam crusade
icon
detail (l.187)
WampyR -> mantor
  pridané 3.7.2019 21:26
Skor budes, kedze aj v pripade neuspechu, resp iba maleho uspechu ti nejaka rezerva zostane...ale ked nemas z coho, tak ani sa do toho nebudes pustat....pustis sa rovno do noveho projektu, ten vydas na Steame a pokial nezarobi dost, zasa tam aj zostane.
icon
detail (l.187)
WampyR -> mantor
  pridané 3.7.2019 21:23
A ktore indie studia naberaju tu silu? Lebo sa v podstate tocia stale tie iste mena dokola....tie ktore zarobili dost a teda maju dost penazi na organicky rast.
Paradox nabera silu, kedze svoje hry zjednodusuje pre zaciatocnikov, je to spominane snad v kazdej recke ich najnovsich pokracovani. Tym padom do ich hier prichadzaju hraci, ktori ich dovtedy obchadzali. Oni nezvysuju hracsky zaujem tym, ze prilakaju novych hracov, iba dokazali oslovit tych, co tu uz boli, ale predtym nemali zaujem. To je len tabulkove presuvanie cisel, ale nie rast :)
icon
detail (l.165)
mantor -> WampyR
  pridané 3.7.2019 21:20 (editované 3.7.2019 21:21)
Jasne, ze nie. Proste nebudes robit to, ze zarobis povedzme 10k na Steame a potom zoberies z toho 5k a vrazis do portu na GoG, kde sa ti vrati 3k. To je ekonomicky nezmysel, do toho portu vrazis len vtedy ak sa ti vrati povedzme 6k a zase si zarobil. Je uplne fuk ci si v tom prvom prijme zarobil len 10k alebo 15 milionov, ak bude vysledok z GoGu -1500 tak to robit nebudes.
icon
detail (l.187)
WampyR -> mantor
  pridané 3.7.2019 21:15
Cize chces povedat, ze pokial by tym vyvojarom zostalo viac penazi zo Steamu, tak aj tak by neurobili porty pre mensie obchody...sorry, ale toto si nemyslim (vynimka su Japonci).

Zober si, ze vacsina hier, ktore sa neskor objavili na GOG-u, (pripadne zaroven) bola na Steame pomerne uspesna....take co boli menej uspesne sa na GOG-u neobjavili doteraz.

Pre priklad Yonder...podla steamspy predaje medzi 100-200K, peak 1300 ludi...hra ma pomerne dobre hodnotenia okolo 7/10 a svojim stylom sa perfektne hodi na GOG....napriek tomu tam nie je. (Nevylucuje to samozrejme, ze sa tam niekedy este objavi)

A takychto hier najdes na Steame na tony. Na jdnej strane "sloboda" vydavatela, na druhej nie je dost penazi, inak by nebol dovod ju tam nevydat. A GOG, zasa nie je az taky krpaty obchod.
icon
detail (l.165)
mantor -> WampyR
  pridané 3.7.2019 21:13
Trepes totalne hovadiny, vobec nic nezalezi od epicu a ako sa mu bude darit, tak ako nezalezalo x rokov predtym. PC trh stale rastie, indie studia a maly vydavatelia ako Paradox naberaju silu a zacinaju vydavat multiplatformovo pretoze zarobili....na tom Steame , kde to podla teba , ekonomickeho maga, nie je mozne.
icon
detail (l.165)
1 2
mantor -> WampyR
  pridané 3.7.2019 21:04
Epic za to moze rovnako ako publisheri, ak by im neplatil / negarantoval predaje tak sa proste musia spravat ekonomicky. Takto na skrivenom trhu Fortnite peniazmi nemusia a udrzuju nezmyselne ceny.
icon
detail (l.165)
1 0
mantor -> WampyR
  pridané 3.7.2019 21:02
Uz minule som ti vysvetloval, ze toto co melies je uplna kravina, port na kazdu platformu sa musi zaplatit, inak sa robit nebude. Neexistuje nic take, ze nezostanu peniaze na vydavanie na mensie obchody, to je totalny ekonomicky nezmysel
icon
detail (l.187)
2
WampyR -> Wolfetrax
  pridané 3.7.2019 19:44
pisal som to tu zu niekolkokrat, ale tebe trea asi zvlast 😆

- maju nizsi cut, co hlavne pre male studia sposobi to, ze budu mat viac penazi na vyvoj. Tym padom budu CASOM a v dlhodobom horizonte zdvihat kvalitu svojich titulov a pustat sa do narocnejsich veci. Tym zacnu dobiehat kvalitou AAA hry a tie budu musiet zasa zdvihnut kvalitu, aby sa odlisili od titulu z Hornej Dolnej.
Perspektiva zakaznika? Budes mat lepsie hry, najma AA a indie sferu.

- toto sa bude diat samozrejme IBA AK sa Epic Store bude darit, a bude predavat dostatocne mnozstva (idealne viac ako Steam :) ) dlhodobo a stabilne.

- pri Steame by sa toto nikdy nestalo.

icon
detail (l.187)
WampyR -> mantor
  pridané 3.7.2019 19:38
No ku*va, ktory chobot by cakal, ze tituly na najvacsom obchode na trhu predaju najviac? 😂
icon
detail (l.187)
WampyR -> mantor
  pridané 3.7.2019 19:36
To by najlepsie bolo, ale problem nie je to co robia, problemom je, ze vy z tej konkretnej situacie ucelovo obvinujete Epic a nie publisherov. 😉
icon
detail (l.187)
WampyR -> mantor
  pridané 3.7.2019 19:35
Ved vydavatel si to urcuje, problem je ako sa krasne ukazalo aj v clanku o paradoxe, ze mali vydavatelia s kvalitnymi hrami casto musia zaplatit Steamu vacsie peniaze nez sami zarobia v cistom a potom nezostane na porty na minoritne obchody. Dostavas sa tak do kruhu, ze musis riesit vacsinou iba nove projekty, ktore zasa vydas na najvacsom obchode a nikde inde.
icon
detail (l.187)
WampyR -> Sleep Dart
  pridané 3.7.2019 19:32
Len tak na porovnanie Battle.net 2.0 je na trhu od roku 2009 a dodnes nema kosik 😉 A napr. pre mna je uz teraz horsi klient Origin, ako ES, takze zovseobecnovat, ze co je najhorsie pre vsetkych by som si prilis nedovolil.
Exkluzivity chapem ako nutne zlo, ktore je treba ked sa chces postavit rovno najsilnejsiemu hracovi na trhu bez pripravy.
icon
detail (l.169)
Rellik -> Patrix85
  pridané 3.7.2019 16:15
Všetky nové IP má ale exkluzívne, staré nerátam.
01 02 03 04 05 06 07 >>