01 02 03 04 05 >>
icon
detail (l.124)
5 7
daevastator
  pridané 6.3.2014 22:14
Smrtelnu ranu pre Mantle? Cha, mozme dakovat Mantle za to, ze rozhybalo stojate vody optimalizacie. Styri roky ubehli od posledneho DX11, co uz trochu smrdi konzolovym cyklom. Doteraz ani zmienka o nejakej novej aktualizacii (ved naco, mame next-gen, naco mutit vodu nejakymi novymi features, MS potrebuje dobre predavat hlavne konzoly) ale stacilo par mesiacov na to aby NV a MS zacali pocitovat Mantle ako hrozbu, ktoru nemozu nechat len tak.

A ja vravim, len tak dalej! Bite sa o zakaznika, budem len z toho profitovat :))
Optimalizacia API tu mala byt uz davno, hlavne ked sa cely vypoctovy segment ubera smerom k vyssej efektivnosti.
icon
detail (l.156)
4 0
xwing -> daevastator
  pridané 7.3.2014 14:54
nVidia práveže v tejto oblasti pracovala aj doteraz, má vlastné NVAPI ktoré umožňuje vývojárom priamy prístup ku GPU a tým obísť DirectX/OpenGL, taktiež vyvinula vlastné voliteľné OpenGL rozšírenia pre zefektívnenie práce.

Akurát z toho nerobili veľké haló máme nové API iba pre svoje karty ktoré nájdete v pár hrách (na také haló mali GPU PhysX :D ), práve naopak snažili sa to zapracovať priamo do hier v spolupráci s developermi či obísť to nejak cez svoje ovládače. Inak na jednom webe testovali vplyv CPU na výkon GPU a GTX780Ti mal v Direct3D výrazne menší prepad výkonu so slabším CPU ako R9 290X (GTX780Ti je o 23% rýchlejší na i7, o 35% rýchlejší na A10), doslova tam napísali že na slabom CPU je nVidia Direct3D na polceste medzi AMD Direct3D a Mantle ;)
http://techreport.com/review/25995/first-look-amd-mantle-c
pu-performance-in-battlefield-4/2


Na rozdiel od OpenGL kde majú spolurozhodovacie práva na dominantný DirectX dosah nemajú, ten má pod palcom MS a zefektívňovaním DirectX len tak z vlastnej iniciatívy by MS šiel sám proti vlastnému Xboxu ktorý im je prednejší. Teraz už však zareagovať musia, lebo strata DirectX monopolu na hry by bol už len krôčik k strate Windows monopolu na hry...
icon
detail (l.124)
2 0
daevastator -> xwing
  pridané 7.3.2014 17:55
To je sice fajn ale vdaka tomu haló co okolo Mantle urobilo AMD sa konecne rozhybal aj MS, nemoze si to proste dovolit odignorovat.
A to je prave ten dostatocne silny impulz ktory toto odvetvie potrebovalo.
icon
detail (l.156)
1 0
xwing -> daevastator
  pridané 7.3.2014 20:34
S tým úplne súhlasím.
icon
detail (l.220)
luk -> daevastator
  pridané 7.3.2014 2:44
>Re: RE:daevastator
Presne tak, lepšie by som to nenapísal.
icon
detail (l.114)
3 0
peter5713
  pridané 6.3.2014 18:11
Windows 9? Ja ešte nemám ani 8
icon
detail (l.177)
2 0
eLSi -> peter5713
  pridané 6.3.2014 19:36
>Re: RE:peter5713
tiez si vravim, ze vychadzaju akosi prirychlo :D
icon
detail (l.85)
2 0
McKellen
  pridané 6.3.2014 14:25
Ja mám WIn 8.1 a som s ním spokojný a hádam bude na Win 9 bezplatná aktualizácia pre Windows 8. Dúfam, že sa vývojárom podarí robiť hry, ktoré budú naozajstný NextGen, ktorý využije DirectX 12.
icon
detail (l.168)
2 0
undead6 -> McKellen
  pridané 6.3.2014 17:03
>Re: RE:McKellen
tak to dufas marne zatial vsetky Updaty zo stareho OS boli platene M$ neurobi W9 aby ho daval zadarmo :) ale bude to lacnejsie
icon
detail (l.119)
Majcip -> McKellen
  pridané 6.3.2014 16:30
ak bude Win 9 a máš originál Win 8, respektívne 8.1 MS ponúka možnosť upgrade za 15€ za dobu určitú. Hádam to aj teraz bude tak výhodne :)
icon
detail (l.85)
3 0
McKellen -> Majcip
  pridané 6.3.2014 17:56
15€ za Windows som ochotný dať.
icon
detail (l.156)
1
xwing
  pridané 6.3.2014 14:04
Čo tak čítam tak tu sú samí špecialisti na 3D grafiku... akurát nemajú ani toľko rozumu aby si prečítali aspoň wikipédiu než tresnú nejakú somarinu
icon
detail (l.95)
Adridos821
  pridané 6.3.2014 12:13
And OpenGL, as usual, is just sitting on a shelf, collecting dust.

Aká myslíte, že bude podpora DirectX 12 na AMD? Posledne, keď sa im API nepozdávalo (už vyššie spomenuté OpenGL), skončila jeho podpora na bode mrazu a teraz by mohli niečo podobné urobiť s novým Direct3D, aby si udržali Mantle pri živote.
icon
detail (l.345)
saver -> Adridos821
  pridané 6.3.2014 12:16
ak by neboli DX12 karty od AMD isli by sami proti sebe, ale zase OpenGL sa chytila Nvidia, takze ona ho bude vylepsovat aspon pre svoje karty, tiez bude mat na GDC prednasku o tom
icon
detail (l.103)
1
fursdy -> saver
  pridané 6.3.2014 13:04
OpenGL sa chytila Nvidia? Sak ona ho pochovala akviziciou 3Dfx, tak je nacase po tych rokoch pohnut s jeho podporou
icon
detail (l.156)
2 0
xwing -> fursdy
  pridané 6.3.2014 14:01
Mýliš si pojmy s dojmami, OpenGL nie je Glide ;)
icon
detail (l.103)
fursdy -> xwing
  pridané 7.3.2014 12:20
a z coho asi tak ten Glide vznikol?

"Glide is based on the basic geometry and "world view" of OpenGL"

v tej dobe nikto ani len nechyroval o nejakom Direct3D ne to este DirectX
icon
detail (l.156)
xwing -> fursdy
  pridané 7.3.2014 14:14 (editované 7.3.2014 14:20)
A vieš aspoň čo tie slová znamenajú? Vychádzal z rovnakých základov ako OpenGL.

Glide bol vyvinutý ako špeciálny "close to metal" 3D API pre špecifickú architektúru a čisto pre potreby 3D hier, nič navyše. Čiže úzko špecifický malý odhľačený API (významne viac ako je teraz Mantle), a akékoľvek zmeny v tomto proprietárnom API nemali žiadny vplyv na otvorený OpenGL spravovaný Khronos Group (teda ak nerátame že by sa niektorými zmenami mohli inšpirovať tak ako aj v prípade DirectX).

nVidia zarezala Glide pretože nebol stavaný na jej architektúru, OpenGL však naďalej podporovala a ak ma pamäť neklame tak v OpenGL šli hry vždy lepšie na nVidii ako na ATI.

Edit: a tou svojou poslednou vetou si všetko krásne zaklincoval, nemáš ani páru o ničom ale hovadiny trepať budeš. Direct3D je integrálna súčasť DirectX pre vykresľovanie 3D grafiky, okrem toho sú súčasťou DirectX ďalšie API pre iné časti HW ako 2D grafika, zvuk, GPU výpočty...
icon
detail (l.103)
1
fursdy -> xwing
  pridané 8.3.2014 17:32
nie neviem pouc ma

v casoch ked nvidia preberala pod svoje kridla 3dfx sa uz glide davno ale pradavno nepouzival, u vtedajsich hier si mal moznost vyberu medzi direct3D a opengl (sw vykreslovanie neratam). Vsetok hw ktory nvidii od 3dfx paradne konkuroval, dokonca casto daval dole (pr. Riva TNT vs Voodoo 3) slapal nenormalne lepsie pod opengl. V tom prisli roky nvidie s jej geforce kartami a to uz sa vsetko zameriavalo na directx.
Samotny direct3D bol skor ako vzniklo cele jednotne DX. Opengl sa podporoval len bodaj bolo, ale urcite nie na grafiku v hrach, skor na rozne CAD graficke procesy (karty ako quadro, alebo od matroxu).

Roky rokuce NVIDIA pretlacala directx a zrazu sa "vracaju" k podpore, este na tom stavaju marketing. hanba
icon
detail (l.184)
???? -> fursdy
  pridané 8.3.2014 19:16 (editované 8.3.2014 19:18)
>Re: RE:fursdy
Prosim ta netaraj... Nvidia ma OpenGL ovladace na vysokej urovni uz roky a takmer s kazdym novym updatom driverov sa zameriavaju aj na OpenGL a stale ho aktivne podporuju. Vidim to aj u programov a nie len u hier. Ked zapnem podporu OpenGL u Zoner Photo studia tak to bezi ako blesk oproti tomu ked som mal ATI kde to v podstate ani poriadne nefungovalo. V hrach to tiez vidiet. Pusti si akukolvek hru ktora bezi pod OpenGL a na Nvidiach je ten vykonovy skok oproti ATI obrovsky. Skus hadat preco drtiva vacsina modov do OpenGL hier bezi len, alebo lepsie na Nvidii... Urcite to bude "zabudnutou" podporou ze? Ak sa niekto na OpenGL podporu vykaslal tak je to AMD , ale uricte nie Nvidia.
01 02 03 04 05 >>