01
icon
detail (l.182)
Blackened Halo
  pridané 11.10.2018 14:16
tak pôvodná verzia Zeldy je totálny hardcore, na ktorej si vybijú zuby aj dnešní superhráči mysliaci si, že Dark Souls je to najnáročnejšie
icon
detail (l.310)
2 0
ace -> Blackened Halo
  pridané 11.10.2018 14:22
hmm...ani nie, ja som ju dal relativne nedavno a neprisla mi az tak narocna. tato verzia je pre tu hru podla mna urazkou a hrac s nou pride o obrovsku porciu zazitku
icon
detail (l.95)
Adridos821 -> ace
  pridané 11.10.2018 14:54
Ja si myslím/dúfam, že to bol na jeho strane jednoduchý sarkazmus. Predsalen je to hra vytvorená tak, aby ju zvládli prejsť 5-12 ročné deti.
icon
detail (l.310)
ace -> Adridos821
  pridané 11.10.2018 15:09
To zase nie
icon
detail (l.95)
Adridos821 -> ace
  pridané 11.10.2018 15:30
Japonské RPG tej doby boli väčšinou namierené na deti (teda tým myslím, že ich museli byť deti schopné prejsť).

"With our most recent release, Final Fantasy V, management was worried that the game would be too hard for elementary and middle school students, but the responses we’ve seen from users so far don’t seem to show that."

Dragon Quest, Zelda, Final Fantasy,...

To neznamená, že sú tie hry ľahké, ale určite boli robené tak, aby boli prejditeľné aj pre mladších z nás. Porovnaj si to s takým MegaTen, kde sa proste bez seriózneho štúdia tony herných mechaník nikam nedostaneš.
icon
detail (l.310)
ace -> Adridos821
  pridané 11.10.2018 17:29
ale Zelda nie je a ani nebola JRPG
icon
detail (l.95)
Adridos821 -> ace
  pridané 11.10.2018 17:49
Tak nerobili ju v Amerike, ani Európe.
V Japonsku neexistovalo a ani neexistuje moniker JRPG. Pre nich to všetko sú RPG-čka a tie ako také mali dve vetvy: hardcore hry pre našincov na (drahých) počítačoch a ich zmenšené verzie na Famikone-NES, ktoré boli zamerané na ľudí, ktorí si len kvôli RPG-čkam nekúpia vtedy väžne drahý počítač, dovolia sa na tom hrať deťom, atď. Preto aj ten názov "Family Computer".
icon
detail (l.310)
ace -> Adridos821
  pridané 11.10.2018 17:50
ok, tak potom takto - Zelda nebola RPG, ale akcna adventura
icon
detail (l.95)
Adridos821 -> ace
  pridané 11.10.2018 18:06
Z pohľadu dnešnej doby, nie vtedajška.

Relevantná časť celej diskusie ale je, že hra bola urobená tak, aby bola dostatočne ľahká pre deti na základke. A ak sa chceš uistiť, že to fakt bol výrazný faktor pri vývoji týchto hier, môžeš narýchlo prejsť hoc preložené články/interview z tej doby, ako tento:
http://shmuplations.com/famicomboom/
icon
detail (l.310)
ace -> Adridos821
  pridané 11.10.2018 18:15
aj z pohľadu vtedajsej doby, ked si hru mechanizmami porovnas s prvym FF a inymi hrami tej doby. az Zelda hra vyraznejsie zakomonovala RPG prvky, prim tu svak hrala side-scrolling akcia
01