01
icon
detail (l.126)
2 1
reksharks
  pridané 6.12.2018 22:58
Problem slovenskeho vyvojara ci studia je z mojho pohladu rozvrhnutie projektu z casoveho ci hlavne financneho hladiska. Slovensky vyvojari chcu robit velke hry po vzoru ich idolov a neraz si myslim ze neodhadnu poriadne naklady a nasledne projekty sa prerusuju ci enormne predlzuju. Mam koncept hry, urcim si rozpocet, pocet ludi, cas a nasledne prisposobujem pri planovsni jedno druhemu a az potom sa pustim do hry. Nespolieham sa na pixelart ci prizivovani sa na znamych hrach (jedna vec je inspiracia, druha prebratie konceptu do takej miery, ze to vacsina ludi oznaci za kopiu) ale zvolim si moznosti grafiky ktora bud bude artova, alebo bude splnat standardy aspon roku 2014 pri atmosferickej hre typu fps, openworld, strategia ci racing (i ked neviem ci pri tychto hrach je to mozne na svk ale pisem o nejakom ideale). Grafika nie je vsetko ale predava. Nasledne sa snazim zvolit herne mechaniky. Spominana originslits dolu nizsie by mala byt pri mensich projektoch zaklad. Cim je hra mensia tym je originalita dolezitejsia. Jedine ze by sa investovali velke ciastky do agresivnej reklamy. Na to ale svk vyvojar nema. Preto hratelnost. A ake projekty by to mali byt? Jedina cesta ck vidim pri sucasnej situacii je cesta postupneho expandovania, zameranie sa na jednu hru, maleho kalibru, v primeranej cene, kedy kazda dalsia bude ambicioznejsia. A posledne co ma napadlo je nejaka originalna sebaprezentacia, pretoze klasicky trailer spravi kazdy ale nieco originalne, ci uz video obrazok a podobne, to takmer nikto, nieco cim na seba studio upozorni, co moze byt silny nastroj kedze na to castokrat netreba vela penazi. A uplne posledne je schopnost setrit, nie okato ze prestrihove sceny nemaju dabing, ale tak aby si to hrac nevsimol :) Podla mna spoliehanie sa na investora v strede vyvoja ci po jeho zacati je blbost. Treba s nim ratat ale projekt musi byt realny aj bez neho, pretoze tam ani originalny napad nezabezpeci predaje. Investori skor hladaju istotu, aj preto sa tvoria na svk take nepriznane kopie. Moj nazor, love and peace :)
icon
detail (l.91)
megaton -> Sleep Dart
  pridané 6.12.2018 22:21
Tak ale Vavra mal idealne predpoklady, velky tim, tvoreny z legiend ktore vytvorili najvacsie ceske hry, ten tym vyzeral dobre na papieri, skvela reklama a predsa im nikto nechcel dat prachy.
Isli do USA a nepochodili u ziadneho distributora. Nemali uz na platy,
v poslednej chvili sa obratili na crowdfunding ktory Vavra najprv odsudzoval, az nakoniec do nich Bakala nalial dalsie stovky milionov. Nebolo to nic jednoduche ani samozrejme, mozes mat viziu aku chces, zadarmo ti AAA hru nikto robit nebude ked musi platit hypoteku. Potrebujes investora ktory to cele zaplati, prachy rozhoduju o kvalite. Alebo mozes skusit moznost B, zacnes s malym projektom a postupne sa vypracujes.
icon
detail (l.164)
Horace -> Sleep Dart
  pridané 6.12.2018 22:19
Ak si čítal jeho články, nemal to ľahké a už vôbec nie s investormi.

Vidíš, sám si to priznal.
icon
detail (l.98)
1 0
Sleep Dart -> Horace
  pridané 6.12.2018 20:59
verili pretože mal víziu a nech si už o ňom hráči myslia čo chcú vždy prišiel na trh s niečím čím sa odlišoval od konkurencie (či už sa bavíme o Mafií alebo KC:D). Ako som písal nižšie chýbajú nám tu dobrodružné typy s neošúchaným pohľadom na herné žánre. Ak je myšlienka natoľko revolučná, že zaujme investorov, peniaze sa vždy nájdu. Problém je, že zháňanie zdrojov (či už ľudských alebo finančných) je beh na dlhé trate, s neistým výsledkom a preto sa na Slovensku produkujú veci, kt. sú stávkou na istotu (mobiloviny, indie). To, že náš štát v podpore tohto segmentu za susednými krajinami značne zaostáva je už iná vec.
icon
detail (l.119)
RakeNrolL -> Horace
  pridané 6.12.2018 20:38
Síce mimo "hernú" tému, ale napadol ma pri tom jeden film.. Hudsucker.. Tim Robbins sa v ňom snažil presadiť jeho nápad s "kruhom".., myslím ten kruh, kt. sa dá okolo pása a točíš ho okolo seba.. Všetci po ňom len pozerali, že o čom točí, keď nakreslil iba kruh a povedal: "you know, for kids!" .. a tuším ešte bokmi pritom točil.. A nakoniec z toho bola bomba..
icon
detail (l.164)
Horace -> Sleep Dart
  pridané 6.12.2018 19:55
Nie je to zas až tak ľahké. víziu treba mať skutočne dobrú ale vávrovi napr. pri "skladaní" sa s peniazmi už dávno verili. Mal za sebou úspešnú mafiu a tak trochu aj mafiu II. Neznámi tvorca alebo vizionár ťažko osloví ľudí. A chcem sa dostať k tomu hlavnému, bez peňazí sa naozaj toho veľa nedá spraviť. A to je u nás problém.
icon
detail (l.46)
eriknem
  pridané 6.12.2018 19:49
Výučba hier na Fakulte elektrotechniky a informatiky STU: https://www.youtube.com/watch?v=yeK6hkKWsW8
icon
detail (l.98)
2 1
Sleep Dart
  pridané 6.12.2018 19:16
presne ako som si myslel...plná zadnica grafikov, herných dizajnérov, programátorov (teda šikovných otrokov za monitorom), ale žiadny vizionár/dobrodruh na scéne typu Vavra, Kojima, Molyneux atď. (asi viete kam tým mierim). A tak tu máme na trhu háfo slovenských indie a mobilných prkotiniek. Posledná dobrá slovenská hra bola Shadows: Heretic Kingdoms. Ak by som mal napísať o poslednej veľmi dobrej hre uf... to by sme sa snáď museli nalodiť do stroja času a zájsť na výlet do roku 2003 (Chaser) alebo 2005 (Chameleon).
icon
detail (l.114)
daro22
  pridané 6.12.2018 19:09
Som nevedel, ze office manazerka znamena vyvojarka..
U nas su to baby co sa staraju aby v kancli boli potreby, kafco a neake volnocasove aktivity.
icon
detail (l.157)
turbinea
  pridané 6.12.2018 18:48
vyvojari zo zahranicia, tym sa myslia prevazne cechy ci nie?
01