01 02 03 >>
alcapooone
  pridané 8.2.2007 8:26
...bude sa dat ps3 prepojit kablom na lcd monitor podobne ako x360??? Zatial kym si clovek nekupy HD telku bude na isty cas stacit
icon
detail (l.128)
Marcinko -> Drak3n
  pridané 7.2.2007 21:45
>RE:Drak3n
xbox360 gamepad je absolutne genialny....ked som hral nieco na PS2 na tom grce tak som plakal
icon
detail (l.128)
Marcinko
  pridané 7.2.2007 21:43
vsetko bude zalepzat na hrach....ono kto uz len bude pozerat a porovnavat ci ej tento objekt aleo textura alebo efekt krajsi na xbox360 alebo PS3....to je uplne jedno.....vela urobia spickovy grafici a designery a nemusia mat k dispozicii ani najvykonnejsi HW.....aj xbox1 bol vykonnejsi ako PS2 a pritom na PS2 sa mi zdali hry designovo a artisticky krajsie, aj ked xbox1 viedol v technologickej kvalite grafiky, chybal mu prave ten game-designa a game-art v hrach
icon
detail (l.190)
Drak3n
  pridané 7.2.2007 21:33
Podla mna je vyhoda xboxu - gamepad (ergonomickejsi je , hravam teraz x360 a ps2 , ak bude ten novy ps gamepad rovnaky , tak nic moc) a design
icon
detail (l.599)
saver
  pridané 7.2.2007 21:27
dramaticke rozdiely tam nie su, kazda ma svoje vyhody a nevyhody
icon
detail (l.190)
Drak3n
  pridané 7.2.2007 21:19
ja mozem byt iba rad. to znamena ze PS3 neni o svetelne roky vykonnejsia , ako som cital na konkurencnych strankach volakedy :P
lol , ze PS3 posle vykonom nejaky Xboxx 1,5 do sraciek ....pcheeeeeee
icon
detail (l.128)
Marcinko -> VladR
  pridané 7.2.2007 21:11
>RE:RE:Marcinko
no podla dostupnych parametrov je skutocne GPU v xbox360 rychlejsia nez GPU v PS3....hlavne co sa tyka priepustnosti, kedze framebufer, Alpha blending, z buffering a AA a podobne vykonava v brutalne rychlej eDram....okrem toho Xenos ma 48 programable pipelines, ktore mozes pouzit na vertexy aj pixely oproti 24 pixel a 8 vertex pipelinam v PS3 GPU....nedavno bol na Beyond3d clanok, kde sa prave japan developery stazovali na malu priepustnost v PS3 a naopak vyjadrovali kladne ohladom priepustnosti v xbox360....ano 10 MB staci len na 720p, akonahle pridas k 720p aj AA musis obraz rozlozit na tiles, co ale nie je problem, na to bol Xenos stavany.....Cell SPE v PS3 nikdy nenahradia GPU, mozu len pripravovat urcite veci pre GPU a vzdy to bude na GPU aby tu scenu spracovala do finalneho obrazu a vykreslila, a kedze je GPU v PS3 limitovana a slabsia tak s 1080p bude mat vacsie problemy ako GPU v xbox360....ale nechcem sa s tebou dohadovat, ty si developer, ja nie
icon
detail (l.7)
bitboy -> Riso
  pridané 7.2.2007 11:09
>RE:Riso
Priemerny "dochodkovy vek" top programatora je okolo 35 rokov. Potom je uz vacsinou nepouzitelny. Je pomaly, nestiha s mladymi, nie je schopny pracovat dostatocne rychlo, presne a sustredene dlhsiu dobu. Vacsina vykonnych programatorov je vo veku pod 30 rokov. Software housey vacsiny top softverovych IT firiem su na vychod od nas - Izrael, Korea, India. Codermi su studenti a ludia pod 20. Pochybujem, ze by tvoj otec bol schopny prezit len jeden den v takomto time. Urcite ma slusne know-how, ale jednoducho by s nimi nevladal. Su to mladi ludia bez rodiny, bez zavazkov, ktori nemaju problem makat v kuse den-noc s trochou jedla a hromadou glukozy na stole. Ludia nad 35 sa posuvaju do pozicii software designerov a technologov, ale ako hard coderi skoncili. Tak tento business funguje a bude to uz len tvrdsie.
icon
detail (l.127)
VladR -> Marcinko
  pridané 7.2.2007 11:03
>RE:Marcinko
"samozrejme nativne 1080p zvlada bez problemov, dokonca lepsie ako PS3, pretoze GPU v xbox360 je vykonnejsia ako GPU v PS3"

Fuha ! Nerad (ale fakt nerad, kedze aj mne zatial viac imponuje X360ka - cenou pocinajuc a lineupom konciac) to hovorim, ale bohuzial to nie je pravda. Az zacnu vsetky SPE v PS3 hrat, tak to bude taky koncert, ze z toho X360, s prepacim, vzplanie.

Otazka skor znie:
1. Kto, okrem internych studii Sony, si bude moct dovolit takych progisov, ze to tak rozchodia ?
2. Dockame sa toho skor, ako o takych 4-5 rokov ?

Tak, ako teraz cumime pri PS2 na take GoW 2, tak o 5 rokov budeme cumiet na PS3. Lenze to uz tu s najvyssou pravdepodobnostou bude X720 (pokial sa Microsoft nerozhodne inak).

Dovtedy ale bude X360 posobit dojmom vykonnejsej konzoly (ci uz kvoli casovemu naskoku, alebo jednoduchsiemu programovaniu oproti PS3).
icon
detail (l.190)
Drak3n -> Marcinko
  pridané 7.2.2007 11:00
>RE:Marcinko
ked chces mat co najviac achievements , tak musis multak hrat
icon
detail (l.190)
Drak3n -> Riso
  pridané 7.2.2007 10:58
Riso , ja netvrdim ze som programator :P
ja len ze doba ide dalej a cim dalej , tym toho viac vieme . Teda oni ... ja len ze vy ked ste mali 17 ,tak ste sa nebavili o 1080p , i :P
ale dobre no , mate pravdu , ja sa nehadam :P
ja len ze teda ten x360 na to nebol robeny a teda ako Vladr napisal , musi sa nieco obmedzit , alebo viac namahy to chce
icon
detail (l.113)
Riso
  pridané 7.2.2007 10:47
Presne tak by som to povedal
icon
detail (l.127)
VladR
  pridané 7.2.2007 10:42
>1080p na X360
Pokusim sa to zjednodusene vysvetlit/doplnit, co saver pisal ohladne 1080p na X360 z pohladu programatora.
Konkretne sa jedna o to, ze ked teraz je funkcny vystup na 1080p, musi to X360 "akurat" renderovat vo vyssom rozliseni.

Na rozdiel od PC ale nestaci len "nastavit" vyssie rozlisenie. Bohuzial, frame-buffer ma kapacitu dostatocnu len na 720p (a aj to v zavislosti na kvalite zvoleneho AA), cize sa to riesi tak, ze sa scena musi fyzicky delit (a teda aj separatne fyzicky renderovat) v 4, resp. 6 "obdlznikoch", z ktorych sa vysklada cely obraz. Samozrejme, objekty, ktore presahuju medzi hranicami tychto obdlznikov sa renderuju na viackrat (nie vzdy je efektivne delit ich, moze byt rychlejsie ich skratka 2 razy vyrenderovat pre oba obdlzniky, hoc duplicitne, aby sa CPU vytazilo na maximum, to je ale zavisle pripad od pripadu).

Preto spociatku nebude vela hier, ktore pobezia v 1080p, lebo interne na to konzola stavana nebola, a programatorom to sposobuje potom problemy, ked sa maju jednotlive casti spojit dokopy, aby posobili celistvym dojmom.
Tiez nastava problem duplicitneho renderovania objektov, ktore presahuju medzi segmentami obrazu, cize sa vykon znizuje aj z toho hladiska.

Ale ked sa sikovne nastavi detailnost sceny/textur, principialne ma X360 dostatocny vykon na to, aby kazda hra bezala v tomto rozliseni. Len si musi kazda firma, od zaciatku stanovit limity detialnosti a navrhnut ten engine tak, aby od zaciatku to presne delilo scenu - a na to nie su vzdy ludia, ktori toto 100% zvladnu.

Ako by povedal Riso, zas to stoji na tych "malych, neduzivych progisoch"
icon
detail (l.113)
Riso
  pridané 7.2.2007 10:41
Drak3n - ja som stravil detstvo na katedre kybernetiky.. moj otec tam pracoval a nebudes tomu verit, aj niektori dedkovia vedia programovat a lepsie ako Ty. Co myslis? Kto robi Vistu alebo vsetky tie hry? Mladez? Vazne?
icon
detail (l.191)
MireC
  pridané 7.2.2007 10:12
no tak teraz si si pekne nasral do zeliii, ja som myslel ze budes mat tak 12 rokov, ale v 17 by si si uz mal uvedomovat co pises a ak si nie si 100% isty tak si to najskor over. btw ja este nemam 30 a tak skoro ani mat nebudem.
icon
detail (l.190)
Drak3n -> MireC
  pridané 7.2.2007 9:49
>RE:MireC
no vies ale mladsia generacia je vzdy muderjsia
pozri , ja mam na skole napr. velmi vela ludi co vedia programovat , kto z vas vedel pred 20 rokmi programovat ? moj otec nepoznal mobil ani pocitac ked bol maly povedzme 15 rokov , vtedy toho nebolo. ja teraz ked mam 17 uz viem pomerne rozbehat system , poskladat si dobre PC atd.
proste toto je uz standart dnes ....
ked my mlady budeme mat 30 , vy dedkovia budete v dochodku hrat karty
icon
detail (l.191)
MireC
  pridané 7.2.2007 0:20
ako neuveritelne veci sa tu dozvedam vsak Drak3n, ked budes mat ty 30 tak tie systemy budu take zlozite ze ix bude chapat len malo ludi na svete.
icon
detail (l.128)
Marcinko
  pridané 6.2.2007 23:05
mohol, bral by som, ale mna by ste urcite rozsekali na kusy, lebo ja moc skusenosti v multakoch nemam....ale mohla by to byt sranda
icon
detail (l.190)
Drak3n
  pridané 6.2.2007 22:53
ale hlavne by mohol byt sector gears of war match :)))
icon
detail (l.128)
Marcinko -> Drak3n
  pridané 6.2.2007 22:33
>RE:Drak3n
... ja tiez nie som vseved, neboj sa
01 02 03 >>