01 02 03 04 05 06 07 ... 09 >>
icon
detail (l.165)
mantor -> WampyR
  pridané 27.6.2019 23:33 (editované 27.6.2019 23:36)
Este raz, nikdy nebudes vydavat hru tam kde na seba nezarobi a nebudes ju dotovat z inych zdrojov.
To robi Epic, ked je na store v cistej strate a dotuje to z Fortnite, ale on sleduje iny ciel a to je investicia aby mohol ryzovat v buducnosti.
Publisher s hrou nema potrebu vydat hru pre nejaky store len z dovodu investicie do buducnosti, to vydanie a prijem musi byt potencionalne ziskovy priamo na tej platforme. Preto cut Steamu nema vobec nic s vydavanim inde. Absolutne nic.
icon
detail (l.165)
mantor -> WampyR
  pridané 27.6.2019 23:28
Je fuk, ze je to docasne, casove hladisko je proste vzdy premenna , ktora rozhoduje u casti zakaznikov. Akonahle obmedzis predaje na jeden store na urcity cas nenavratne poskodzujes predaje hry ako celku a znizujes trhovy potencial kazdej platformy, kde to nevyjde. Cize zase len raz znizujes sancu, ze to vyjde na dalsie platformy a najviac poskodene budu samozrejme tie najslabsie. Rozdiel medzi trvalou a docasnou exkluzivitou je len v tom, ze zakaznik si to nakoniec moze kupit tam kde chce, ale je ich vyrazne menej a za nizsie ceny ako pri launchi.
Preberme si co sposobuje postup Epicu:
1. Publisher ma mensie predaje ale vacsi prijem z predanej kopie, v konecnom dosledku prinajlepsom rovnaky vynos ako pri vydani cez viac store
2. Zvysuje sa miera piratstva
3. Zhorsuju sa podmienky pre zakaznika, lebo exkluzivna ponuka je pre najhorsi store na trhu
4. Ziadny tlak na cenu v dosledku konkurencie, hra je docasne dostupna len na jednom store

A teraz ten spravny sposob, vydanie na vsetky store s cenovym rozdielom podla cutu a moznosti store:
1. Zakaznik si vyberie , kde si hru kupi, ci su sluzby poskytovane store hodne zvysenej ceny
2. Znizenie piratstva, kedze hra je dostupna podla preferencii klienta a nedaju sa vymysliet lacne "vyhovorky"
3. Publisher oslovi vsetky trhove skupiny naraz v case vydania
4. Konkurencne prostredie tlaci na cenu

icon
detail (l.187)
WampyR -> mantor
  pridané 27.6.2019 23:15
A do urcitej doby sa najlepsie zaraba na monopole...ak tam zacne byt privelky pretlak (co uz na Steame davno je) mal by si pozerat aj inde, ale co z toho, ked nemozes, lebo na to nemas peniaze?
icon
detail (l.165)
mantor -> WampyR
  pridané 27.6.2019 23:12
Cely princip si cucas z prsta. Je uplne jedno kolko ti zostane ak ta samotne porty budu stat viac ako 70k a nevrati sa ti to so ziskom tak to robit nebudes...a je uplne jedno, ci mas 70k, alebo 88k tak do toho nepojdes lebo by si oplieskal zisk na stratovu aktivitu. Viem co sa snazis povedat ale je to ekonomicky nezmysel. Tvojim ekonomickym cielom totiz nie je vydat hru vsade kde sa da ale zarobit.
icon
detail (l.187)
WampyR -> mantor
  pridané 27.6.2019 22:30 (editované 27.6.2019 22:33)
Transformujem zdroje na zisk (dajme tomu...pozor cisla si cucam z prsta, aby si potom nahodou znova neobjavoval Ameriku 😉), ze predam hry za 100 000eur..z toho mi Valve zoberie 30 000, cize mi 70 000 zostane. Z tychto 70 000 musim zaplatit ludi, aby mi urobili port na GOG (+ idealne aj MS Store UWP a Epic), uz len samotne porty ma budu stat viac ako 70 000 s neistym vysledkom ci na nich nieco zarobim. Ak by mi ale Valve zobralo nie 30 ale povedzme, len 20 000 alebo este menej, tak skor sa pustim do tych portov, ako ked mi vezme 30 000.
Cisla su samozrejme vymyslene, ale snad chapes ten princip co sa tym snazim povedat.
icon
detail (l.187)
WampyR -> mantor
  pridané 27.6.2019 22:22
Ja v tom ten rozdiel vidim, akurat ty si v snoch predstavujes, ze ho nevidim, aby si na to mohol reagovat.

Epic aktivne podporuje publisherovo rozhodnutie nevydat hru DOCASNE inde...fakt, ktory s oblubou vynechavas 😉

Zatialco Steam ta obere o 30% (teraz neriesim ci je to opravnene alebo nie) cize o skoro 1/3 tvojho zisku a nezostane ti dost penazi na to aj na to....cize sa rozhodnes, ze ci spravis port na GOG ,MS Store, prip. Epic (+ nasledny support), kde rizkujes, ze mozno este prerobis, alebo sa pustis rovno do noveho projektu...samozrejme opat na Steam, aby si mal vacsiu istotu, ze zasa nieco zarobis.
icon
detail (l.165)
mantor -> WampyR
  pridané 27.6.2019 22:19
Nikdy ti na mensie platformy nepojde ak sa to neoplati samo o sebe Fakt rozmysaj nad tym co pises.
icon
detail (l.165)
mantor -> WampyR
  pridané 27.6.2019 22:18
Verit mozes comu chces, ale to co popisujes su totalne ekonomicke nezmysly.
Ekonomia je o transformovani zdrojov na zisk. Je ekonomicky nezmysel pchat zdoje do niecoho co nezarobi, port na nejaku platformu sa robi preto aby bol ziskovy sam o sebe.
icon
detail (l.187)
WampyR -> mantor
  pridané 27.6.2019 22:16
On sa rozhoduje prave tym, ze ked na najvacsej platforme ma maly zisk lebo mu 30% z neho zoberu, tak na mensie obchody vzhladom na naklady uz nepojde....
icon
detail (l.187)
WampyR -> mantor
  pridané 27.6.2019 22:13
Cisla ano vycucal, kedze Steam ani vacsina publisherov ich nezverejnuju, ale skor verim tomu, ze je to takto, nez tomu, ze kazda hra na Steame ma nehorazne zisky a devs su iba lenivi ist na ine obchody.
icon
detail (l.214)
Patrix85 -> WampyR
  pridané 27.6.2019 22:13
joj, hej.

A nenúti? Epic nenúti? A čo robí? Načo potom odkupuje exkluzivity, aby ťa čo? Donútil prejsť k ním, ak si nedočkavec a potrebuješ hrať hru, hneď jak výjde.
icon
detail (l.187)
1
WampyR -> Patrix85
  pridané 27.6.2019 22:11
Nikto ta nenuti prejst...mozes cakat na Steam.

Nutil by ta iba v pripade, ze su exkluzivity trvale na ES co sa minimalne zatial nedeje. Cize si stale iba prekrucas fakty.

Steam ta nuti ekonomicky, Epic "silou" aj to iba na rok.

"Žiadne "nevieš dokedy". Ak devs chcú, môžu hneď aj zajtra. Pri Epicu nie."
Pri Steame nevieme napr. dokedy bude Yonder iba na nom....devs sice "mozu" hned zajtra, ale vdaka tomu, ze im Steam zhltol pri neznamych predajoch 30% sa im to ekonomicky nemusi vyplatit a riskuju, ze by prerobili. Zatial co pri Epicu vies, ze za rok budes moct predavat aj na Steame a urcite tam pojdes, kedze je to najvacsi Store.




icon
detail (l.165)
1
mantor -> WampyR
  pridané 27.6.2019 22:09 (editované 27.6.2019 22:12)
Ale toto uz fakt varis z uplnej vody. Cisty vymysel , ktory si si proste vycucal z prsta
Akoze dnes ma fakt dostavas do kolien tymi perlami. Takze publisher sa rozhoduje o vydani na platformu nie podla toho , ze naklad na vydanie versus potencionalny vynos na platforme, ale podla toho, ze kolko zarobil na inej platforme.
Ty si proste ekonomicky boh

icon
detail (l.187)
1
WampyR -> mantor
  pridané 27.6.2019 22:05
Steam brani vydavaniu mensich hier prave tym, ze si zoberie 1/3 zisku co pri priemernych (cize nijako zavratnych predajoch - to znamena mierny zisk) robi to, ze vyvojar skor nespravi port pre GOG.

Ak by ale Steam pri rovnakom pocte predajov bral iba napr. 20%...tak tych 10% co bude mat vyvojar navyse by mu mohlo pokryt porty na GOG ci ES a vo vysledku by tam este zasa nieco zarobil.
icon
detail (l.165)
1
mantor -> WampyR
  pridané 27.6.2019 22:04 (editované 27.6.2019 22:05)
Stale nechapem ako ta Steam nuti, ked to je stale publisherovo rozhodnutie Ty mas v tom uplny hokej.
Epic proste plati za exkluzivitu, cim aktivne podporuje publisherovo rozhodnutie hru nevydat inde. V tom je OBROVSKY rozdiel, ktory ale ty zazrakom vobec nevidis
Proti tym, co odisli na Epic bez toho aby im platil nemam nic, je to ich obchodne rozhodnutie.

icon
detail (l.214)
Patrix85 -> WampyR
  pridané 27.6.2019 22:03
je rozdiel ostať pri dodávateľovi, ktorého poznáš a si s ním roky spokojný a vlastne tu bol predtým, než ktokoľvek iný a rozdiel, ak ťa niekto núti prejsť k nemu, ak nechceš.

A znova vravím, Steam ťa nenúti, že musíš ostať len u neho. Epic áno.

Žiadne "nevieš dokedy". Ak devs chcú, môžu hneď aj zajtra. Pri Epicu nie.
icon
detail (l.165)
1 0
mantor -> WampyR
  pridané 27.6.2019 22:01
Netusim, je to na publisherovi co si da, Epic nema svoje store DRM , tak ako si pisal. Ako tak citam su tam aj DRM free hry, alebo sa daju nejako jednoducho okaslat ako na steame.
icon
detail (l.187)
WampyR -> Patrix85
  pridané 27.6.2019 22:00
Prekrucam tak isto ako ty 😉
Pisal som predsa, ze kazdy nuti inak, ale s rovnakym vysledkom a to tym, ze nakoniec si aj tak donuteny jednou ci druhou firmou....akurat, ze u jednej vies, ze budes nuteny iba maximalne rok a u druhej nevies dokedy budes nuteny (s velkou pravdepodobnostou natrvalo).....akurat ty tu fnukas pri tej prvej a umyselne vynechavas fakt, ze nuteny budes iba jeden rok a umyselne vynechavas fakt, ze pri druhej nikto nevie dokedy budes nuteny.

Akurat, ze to nemozes podavat dvojstranne (ty vs stat resp. ty vs. Epic ci Steam)...kde si nechal tretiu stranu? (publisherov, ktori z tej Ameriky dobrovolne odisli?). Umyselne si ju vynechal.
icon
detail (l.165)
mantor -> WampyR
  pridané 27.6.2019 21:54 (editované 27.6.2019 21:56)
Takze uplne ako Steam, ktory ti brani vydavaniu na GoG a nuti kupovat na Steame, co?
icon
detail (l.187)
WampyR -> mantor
  pridané 27.6.2019 21:54
Ake DRM pouzivaju vsetky hry, ktore su na ES? 😉
01 02 03 04 05 06 07 ... 09 >>