01 02 03 04 05 06 07 >>
icon
detail (l.191)
2 0
jones555
  pridané 6.10.2021 17:40
Vo všeobecnosti nemám rád bossfighty :D
V drvivom väčšine prípadov nie sú proste... dobré. Buď sú príliš primitívne a dlho hypovaného záporáka zdoláte s prstom v nose, alebo sú zbytočne frustrujúce. Často sa stretávam s tým, že sa dajú zdolať len s využitím určitej bullshit gimmick mechaniky. Naopak mám rád minibossov, lebo zväčša môžete voči nim použiť hocijakú taktiku a nemáte od nich také očakávania ako od main bossov.
Taká relatívne konzistentná výnimka je v tomto prípade World of Warcraft, tam ma bossfighty prevažne bavia.
icon
detail (l.154)
brcik -> jones555
  pridané 7.10.2021 8:14
mňa bavia soulovky a presne, najhoršia časť na nich sú bossovia pre mňa, ako píšeš ty, skôr ty minibossovia
icon
detail (l.122)
1
LukasDCA -> jones555
  pridané 6.10.2021 17:48
tak toto je fakt divny nazor. skus konkretne priklady. Souls bossovia si viem predstavit ze tam zapadaju, to by som aj chapal. ale celkovo vo vseobecnosti, to je dost obsirne.
icon
detail (l.191)
jones555 -> LukasDCA
  pridané 7.10.2021 10:01 (editované 7.10.2021 10:03)
No konkrétne príklady... jednak toto najčastejšie vidím v nejakých lineárnych hrách ktoré sa rozhodnú dať bossa na koniec a je to totálny nezmysel (napr. legendárna mafia 1) ale nech som konkrétnejší, teraz hrávam zeldu windwaker a skyward sword.
Bossovia sú tam taký že získaš nejaký item a musíš ho použiť na bossa. Vždy si vyžadujú použitie nejakého gimmick itemu vďaka ktorému sa otvorí slabina (nejaký žiarivý bod, oko, atď) a to sekáš.
No nemôžeš zabiť toho bosa konvenčnou taktikou. Musíš použiť ten gimmick.
Breath of the wild bossovia boli zase nevybalansovaný. Dvaja sú ľahký a dvaja sú ťažký. Hra ťa prirodzene pritom vedie k tomu ťažkému od začiatku.
Čiže moja skúsenosť bola taká že hrám hru, prvý bos mi natrhne anál ale dám ho.
Okej, idem na druhého bossa. Ten mi nieže natrhol anál, ale totálne ma rozj.... Dal som ho asi na 60ty pokus. Ten elektrický ganon (za predpokladu že si mal relatívne nízke max hp a nič moc výbavu ako ja vtedy) je šialene náročný. Nie som souls hráč, ale toto bola dark souls obtiažnosť.
A idem na tretieho bossa, ten veterný a dám ho s prstom v nose. To isté ten lávový. A finálny bol tiež ľahučký.
Ako hráč ale nemáš šancu vedieť, na ktorého ísť ako prvý keďže botw je taká rob si čo chceš.
Edit: Skyward sword bossovia sú tiež katastrofa vďaka ovládaniu hry. Dodnes neviem ako som porazil toho borca ktorého si musel sekať opačne inak to vyblokoval. Prípadne do jedného bossa si musel zgúľavať dole svahom bomby a vďaka ovládaniu to bola tiež riadna frustrácia. SS je slušná hra, ale to ovládanie ma vytáča do nepríčetna niekedy.
icon
detail (l.39)
ButalaR101
  pridané 26.8.2021 23:12
Herne notebooky su zbytocny waste hardwaru, nie je nad poriadnu custom poskladanu stolnu masinu a ku tomu na office veci nejaky mini netbook, clovek ktory chce obe tieto veci naraz a kupi si herny notebook robi velku chybu a 3-4 roky po kupe si bude obijat hlavu o stenu.
icon
detail (l.191)
2 0
jones555 -> ButalaR101
  pridané 27.8.2021 7:10
Tak s týmto absolútne nesúhlasím, keď si kupuješ herný notebook robíš to preto že potrebuješ prenosnú náhradu desktopu. Ja ako človek čo študuje v inom meste a cestuje každý týždeň do Česka nebudem so sebou trepať veľkú bedňu a mini laptop je mi tiež nanič, lebo sa chcem občas zahrať aj na internáte.
A obzvlášť teraz je kúpa herného notebooku aj celkom výhodná, keďže laptop a rtx 3070 stoji toľko čo rtx 3070 samotná.
Samozrejme je lepšie mať herný komp ako herný notebook. O tom nie je žiadna debata. Ale keď si niekto kúpi herný notebook, tak asi na to má dôvod.
icon
detail (l.39)
ButalaR101 -> jones555
  pridané 28.8.2021 22:07
Uplne ta chapem, taktiez studujem a pracujem v Brne, ale myslienka tahat so sebou notas ktory o 3-4 roky nevyhnutelne spomali a pravidelne u neho riesit chladenie, prepastovavat, na to ja fakt nemam. Na skolu a robotu uplne staci netbook, a na hranie poriadny stolak.
icon
detail (l.191)
1 0
jones555 -> ButalaR101
  pridané 28.8.2021 23:03
Tak keď máš peniaze na dvoje je to samozrejme lepšie riešenie, ja mám peniaze iba na jedno zariadenie, resp. nie je to pre mňa taká priorita aby som mal tenký laptop\ desktop.
icon
detail (l.39)
ButalaR101 -> jones555
  pridané 29.8.2021 10:39
Aby si si nemyslel, nemam nic proti notebook userom, je to len moj subjektivny nazor.
icon
detail (l.191)
jones555 -> ButalaR101
  pridané 29.8.2021 10:45
Väčšina ľudí čo si kúpi herný notebook chce hrať hry v normálnej kvalite a mať zároveň prenosné zariadenie. Keď si väčší fajnšmeker desktop a laptop je cesta. Osobne nie som fanúšik tých obrovských vymaxovaných notebookov, to mi príde ako hračka pre bohaté deti a možnože 10 ľudí na svete potrebuje takýto prenosný "desktop" kvôli práci.
Mne sa výkonnejší laptop v škole oplatil lebo tie cviká s android štúdiom by podľa mňa nejaký ultrabook roztavili. A na fullHD hranie po večeroch mi môj ex-laptop s 1060tkou bohato stačil. Dokonca bol aj celkom prenosný.
icon
detail (l.39)
ButalaR101 -> jones555
  pridané 29.8.2021 10:50
V tomto tiez chapem, mne ako studentovi historie uplne staci nieco male, nerenderujem, nekodim, nerobim grafiku, iba pisem od nevidim do nevidim. A vybalit herny notas v kniznici by bolo u nas na filde trosku overkill 😂
icon
detail (l.131)
1 1
PART1
  pridané 20.8.2021 12:08
Nemám rád retro hry, hry z 90 rokov a z milénia. Vyrastal som sa nich, bolo to moje detstvo ale dnes sa tie hry už nedajú hrať a nepomôže ani remaster, skrátka ťa zastaralá grafika a hrateľnosť mi dnes už absolútne nesedia. Radšej mám moderné hry, modernú grafiku, modernú hrateľnosť, skrátka idem s dobou a nerád sa pozerám naspäť
icon
detail (l.170)
M1ch -> PART1
  pridané 25.8.2021 23:32
ja to mam tak pol na pol, obcas musim zapnut nejaku staru hru ci uz z nostalgie, alebo len preto ze som ju dlho nehral a mam na nu chut. Vacsinou pri nej nevydrzim az do zaveru, ale pre dobry pocit si ju zahram . Vtedy si uvedomim tie rozdieli ako su dnes robene hry pre debilov, jednoduhsich hracov, viac pre deti , viac vodia za ruku , moja babka 80 rocna by ich dokazala hrat. Pritom kedysi taketo veci nefungovali. Hodilo ta nemilosrdne do hry a hraj sa.
Teraz je uz v mode davat aj do novych hier moznosti si povypinat nejake pomocky , zvysit si umelo obtiaznost. Nenahradi to ale tu preciznost hier akymi boli robene kedysi. Ze si vypnem HUD , dam hard, este z hry nerobi oldschool zazitok.
To ako keby som si dal (lepsi priklad na nenapadol v tomto momente) do ciernej vody par kvapiek inej tmavej farby. Stale bude cierna.
Preto milujem stare hry lebo mi naplnia v srdci to, co mi nove hry nenaplnia. Nepomoze tomu ani remake, povedzme crasha alebo spyra ci tony hawka. Stale viac by som si presiel originalne verzie, nez zapnut znova tieto remaky. Su pekne spravene, su dobre, vierohodne originalu, ale proste nie. Nie nadarmo sa hovori ze original je len jeden.
icon
detail (l.191)
jones555 -> M1ch
  pridané 26.8.2021 9:06
Z mojej strany dizajn starých hier je robený často tak, aby ťa naťahoval o čas kravinami... bludiskový dizajn či logické úlohy, ktoré vyžadujú jeden špecifický spôsob riešenia na ktorých si stucknutý dlho. Pamätám sa ako som hral staré zeldy na 3DS a toľko krát som bol stucknutý na nelogickom bullshite, že to nebolo pekné, návod som musel vytiahnuť častejšie než som ochotný priznať. Oproti tomu BOTW ponúka na každý problém fúru riešení a najlepšie sú tie, ktoré by nemali ani fungovať a totálne fungujú :D Je pravda že moderné hry až moc vodia za ručičku. Ale či je to lepšie/horšie ako blúdiť koridorm a hľadať switch čo ti odomkne dvere niekde v kanáli? Pamätám sa ako som bol v Mafii stucknutý dva mesiace na leveli v lodenici ako decko, lebo som nevedel pokročiť ďalej skrz nejakú kravinu kde bolo treba rozhýbať vagón pre postup ďalej. TOTO BY MA NIKDY V ŽIVOTE NENAPADLO. Potom som objavil abcgames navody a zvyšok je minulosť :D ale z týchto starých hier mám totálne fóbiu, že aj teraz keď som stucknutý dlhšie ako päť minút mám chuť siahnuť po návode, lebo toto fakt nebola zábava.
icon
detail (l.197)
1 0
Dropy9 -> PART1
  pridané 21.8.2021 23:21 (editované 21.8.2021 23:23)
niektore hry dnes prekvapia, ako dobre zostarli. Teraz ale hram na PS4 taky remaster Kingdom Hearts, a to je opacny pripad - nie je tam napriklad nikde vyobrazena aktualna uloha (postavy obcas povedia, co mas robit, obcas cutscena proste skonci), a mapu uz vobec necakaj. Levely su rozdelene na zony, a triggery dalsieho postupu mozu byt kludne aj nahodne, s tym ako musim takmer vzdy prebehnut vsetko odzhora dolu, aby som pokracoval. Hroza des.

Ludia sa stazuju, ze nechcu byt vedeni za ruku, a je pravda, ze cumenie na minimapu dost hier trochu zraza, ale niekedy proste potrebujes vediet, kam dalej.
icon
detail (l.131)
1
PART1 -> Dropy9
  pridané 22.8.2021 1:33 (editované 22.8.2021 1:36)
Ja sa trochu vykecám. Čo sa týka toho vodenia za ruku, viem že veľa hráčov si radšej nájdu cestu sami a neznášajú keď im hra napomáha a ešte zvyšujú obtiažnosť. No ja som iný typ hráča, hry beriem skôr ako oddych, zábavu a nemám ani toľko času aby som sa na hru zameral ako na nejakú výzvu a prekonávanie samého seba a venoval sa jej nejako dlho. Preto mám rád keď ma hra vedie za ruku, keď viem kam presne ísť a čo robiť, keď sa môžem zamerať na príbeh a v pohode ju celú prejsť a ísť na ďalšiu z tej obrovskej kopy hier ktoré ma ešte čakajú. Niesom proste ten hráč ktorý zbiera všetky achviementy, zvyšuje obtiažnosť, neustále umiera a všetko opakuje a venuje hre dlhý čas, to určite nie
icon
detail (l.213)
1 1
Patrix85 -> PART1
  pridané 22.8.2021 21:41 (editované 22.8.2021 21:47)
skôr ide o to, akým štýlom to hra robí. Ak ako Naughty Dog, že nepotrebuješ žiaden HUD a celé to vodenie je formou level designu, svetiel, dialógov, tak je to omnoho lepšie, imerzívnejšie a zaujímavejšie, než keď je to tak, že hra ti nedokáže bez HUDu určit ani kam ísť a čo vôbec robiť.

Ak je to vodenie spracované dobre, tak väčšinou je také organické, viac neviditeľné a uveriteľnejšie, že vieš čo čakať podľa toho, čo by si čakal od reálu.. napr. opýtanie na cestu, či nájdenie značky, alebo sledovanie svetla, či nejaké landmarky podľa ktorých sa dá neustále riadiť.

veľmi málo hier to zvláda tak dobre, zatiaľ.. ale momentálne hrám Plague Tale: Innocence a konečne ktosi, kto to vie od ND poriadne odkopírovať se vším všudy.
Keď si vezmem na porovnanie ako to kopíropvalo Square Enix s TR, tak to je katastrofa.

záleží aj od hier, samozrejme. tunelovky si to vedia lepšie spraviť, než čistý open-world ala Assassino, tam proste minimapu treba, alebo aspoň nejakú formu mapy. Ale tiež sa to dá spraviť rôzne, podľa potreby, aby to otravné nebolo, samozrejme.
Ale najlepšie HUDy fungujú, keď sú aj in-game zakomponované. Modré svetlo na Isaacovom chrbte v Dead Space, vyťahovanie mapy z vrecka v TLoU2/U4, ammo count na zbrani ako v HALO, wallhack effect ak príbehovo aj reálne máš nejaký okulár, ktorý to vysvetľuje (a nie ako Mafia 3, že týpek má wallhack preto lebo.. :D)

záleží od hier, no. Ale napr. ND to má aj tak, že najprv nič, a ak potrebuješ hint, tak si vieš vysvietiť, kam ísť, ale najprv to necháva úplne immersive, a dáva šancu, že to budeš vedieť aj sám.
icon
detail (l.165)
the Corrupter
  pridané 15.8.2021 18:19 (editované 15.8.2021 18:21)
- Vývojári by už mohli prísť aj s iným žánrom ako Akčná Adventúra. Myslím to vážne. Spoločnosti sa prispôsobujú väčšinám, preto sa už nesnažia prinášať vlastné vízie, radšej idú osvedčenou cestou a používajú tú istú formulku. Ja ten žáner mám rád, ale rád by som si prešiel už aj iný žáner v AAA segmente.

- Bude mi chýbať hudba Jeremyho Soule-a v ďalšiom Elder Scrolls. Pochybujem, že by ho Bethesda znovu poverila komponovaním hudby.

- Zaujímalo by ma, prečo hra, ktorá dostane na Game Awards všetky možné ocenenia, nakoniec nevyhrá GOTY. GOTY vyhrala hra, ktorá v takmer každej jednej kategórií prehrala práve s tou prvou hrou. Môžete hádať ročník. ;)
icon
detail (l.197)
Dropy9 -> the Corrupter
  pridané 16.8.2021 12:05
k prvemu - odporucam si trocha rozsirit obzory, najst nove publikacie (odporucam napriklad casopis Edge) a jednoducho aj davat viac pozor. Aj na Sectore pribuda vela noviniek a trailerov o zaujimavych hrach, ale sam vidim (ludia s pristupom ku statistikam ma mozu poopravit), ze uplna vacsina trafficu je na tisicej novinke o tom, ze v novej jesennej AAA hre bude 200 questov. Ked si otvoris Sector aj v tejto chvili, na prvej strane mas MMO, grand strategiu, niekolko FPSiek, a detektivnu adventuru. Ak clovek nadava, ze vsetky hry su rovnake, a potom si na tu jesen zase ide poctivo kupit novy Assassins Creed, je podla mna sucastou problemu.

K tretiemu - v prvom rade, who cares, ale o aky rocnik a hry sa jedna?
icon
detail (l.165)
the Corrupter -> Dropy9
  pridané 16.8.2021 12:47
Máš pravdu, že chyba je na mojej strane (nevyhľadávam dostatočne). A aj v tých sférach, ktoré sledujem, tak marketing pretlačí AAA hry pred všetky ostatné. Ale celé som to mieril na veľké spoločnosti (vďaka Bohu za menšie/indie hry), ktoré tlačia tú istú šablónu a ako si spomenul príklad s AC, ľudia to aj tak kupujú. Z biznis hľadiska je to pochopiteľné, z môjho pohľadu ako hráča - cítim že sa herný trh nikam neposúva (pri veľkých spoločnostiach).

Celkom kvitujem MS ten rôznorodý lineup, ktorý má prísť. A práve to ma asi najviac mrzí u Sony, kde mám pocit, že od PS4 transformujú väčšinu značiek do tej istej šablóny. Za éry PS3 sme mali plno rôznorodých veľkých titulov.

GOTY - 2018; Red Dead Redemption II a God Of War
01 02 03 04 05 06 07 >>