|
|
detail
(l.152)
|
pridané 10.1.2018 21:29
..na Northgard si brúsim zuby, ale radšej počkám kým to vyjde z EA.
|
detail
(l.152)
|
pridané 10.1.2018 21:22
..ale to je len tvoj názor, každý hľadá iné zážitky. Tieto hry mu mohli pokojne poskytnúť "hlboký zážitok".
|
detail
(l.155)
|
2
0
Kemachi
-> Blackened Halo
pridané 10.1.2018 19:26
Náhodou taký SteamWorld Dig 2 poskytuje veľmi hlboký zážitok. :D
|
detail
(l.126)
|
6
Pascalwb
pridané 10.1.2018 18:13
Ked poyeram na tie skreenshoty, tak to co su mobilne hry? Vsetky tie indie hry vyzeraju rovnako.
|
detail
(l.132)
|
5
0
SimonJe
-> Kemachi
pridané 10.1.2018 17:56
wau ... klobuk dolu chlape, kiez by bolo viac hracov ako ty :)
|
detail
(l.30)
|
pridané 10.1.2018 16:23
Ok. Jednotky a budovy +/- poznam, priebeh hry za zergov tiez aj ked som ja osobne z blizz hier hraval najmenej prave Starcraft. Ale z toho popisu to znie ze by som po dohrani vyzachvatovany s penou z ust padol na zem a tam sa klepal. Klobuk dole, toto uhrat chce pevne nervy
|
detail
(l.155)
|
pridané 10.1.2018 16:16
Pozriem na to, akurát sa mi ťahá demo. :)
|
detail
(l.155)
|
2
0
Kemachi
-> LukasDCAsbodkoualter
pridané 10.1.2018 16:07
(editované 10.1.2018 16:10)
Tu je in-game replay na stiahnutie: http://ggtracker.com/matches/6998576
Tu je video, čo týpek z redditu vytvoril z tejto hry ako highlight: https://www.youtube.com/watch?v=uMp2WzcQTFs Všetky dôležité udalosti sa stali v posledných 2 a pol minútach hry (17:30 v replayi). Bodovo, vyžaduje znalosť jednotiek. Win condition v StarCrafte je zničiť všetky budovy súpera: Spoiler tag, nech to tu nezaberá toľko vertikálneho miesta. :) SPOILER (Kliknite pre zobrazenie) - zápas je ZvZ (zerg v zerg) - base trade situácia, ja mám zerglingov, súper mutaliskov, ja mám navyše skrytú základňu, o ktorej môj súper nevie - dvakrát sa mi skoro podarilo zabiť spore crawler (budova), zostali mu 4 HP - so svojimi zerglingami som tak-tak zničil súperov extractor (budova), zomrela pri tom celá moja armáda - súper má stále spomenutý spore crawler a spire (ďalšia budova), ktorý je mimo creepu a teda mu pomaly ubúda HP - tieto dve budovy ma držia od výhry, problém je, že ja mám len 1 budovu a absolútne žiadnu armádu, len zopár workerov na úplne opačnej strane mapy - súper hľadá moju zostávajúcu základňu, pri tom mi zabil pár workerov, ktorých som poslal po mape, aby som keď tak mohol núdzovo postaviť extractor a predĺžiť tak hru o kúsok - poslal som 2 workerov cez mapu do súperovej základne, aby som sa pokúsil urýchliť zničenie jeho spire, ktorá postupne stráca HP, nejakým zázrakom sa im podarilo prežiť cestu cez mapu - medzitým súperovi mutaliskovia sú kúsok od mojej základne, našťastie tam mám hromadu overlordov (pasívne lietajúce jednotky, fungujúce ako domy), ktorí ich zdržujú, čo mi kupuje čas - v tomto čase som poslal ďalších 3 workerov (zvyšok svojich jednotiek) po mape ako zálohu... 2 neprežili, jeden mal neskutočné šťastie, že prežil, označme ho Staviteľ - moji 2 workeri, ktorých som predtým poslal do súperovej báze zabili spore crawler, súperova jediná ostávajúca budova je spire, ktorý postupne stráca HP, v tomto čase sa jeho mutaliskovia dostali do mojej základne a ničia mi moju jedinú budovu. Jedného z týchto dvoch workerov pošlem aby postavil extractor, ktorý tak-tak začne stavať predtým, než prehrám (3 sekundy neskôr a prehral by som). Druhý worker bol poslaný aby zničil spire, nazvýme ho Ničiteľ - mutaliskovia sa v tomto momente, pochopiteľne obrátili domov s cieľom zničiť Ničiteľa a extractor, ktorý som vybudoval, Ničiteľ zatiaľ obhrýzkava jeho spire (workeri nemajú veľký damage) - Ničiteľ spôsobil spire 48 damagu, čo mi kúpilo 10 sekúnd k dobru predtým, než ho mutaliskovia zabili - mutaliskovia sú poslaní na môj extractor a som veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeľmi blízko prehry - ale mám eso v rukáve - Staviteľ ešte žije na druhom konci mapy, dám s ním stavať extractor len zlomok sekundy predtým než prehrám - to je doslova všetko, čo môžem v tejto hre urobiť, tento extractor je moja jediná budova, nemám už nič, žiadnu ďalšiu jednotku ani budovu - spire zomiera testne predtým, než súper dokáže prísť s mutaliskami k extractoru a zničiť ho - VÝHRA |
detail
(l.103)
|
2
0
Jazdec Apokalypsy
-> Kemachi
pridané 10.1.2018 15:56
Poradím ti. Vyskúšaj PREY. Budeš milo prekvapený. Je to hra s rýdzym gameplayom. Je na tebe ako to budeš hrať. Akým štýlom a kadiaľ pôjdeš či koho zabiješ. O všetkom sa dá povedať, že rozhoduješ ty. Samozrejme, nie je tam úplne 100%ná voľnosť. Je tam príbeh. Alebo skôr taký background udalostí. A tiež nezmeníš to že sa musíš dostať k bratovi. Toho sa asi jediného musíš, že držať. Ostatné však je na tebe. Kľudne môžeš vyvraždiť aj celú posádku ak sa ti zachce. Áno aj tých čo ti dali quest a čo sa stane? Game Over? Kdeže ideš ďalej. Ku všetkému sa vieš dostať rôznymi spôsobmi. Za mňa jednoznačne hra roka.
A hej je tam aj crafting, ale v tak zábavnej forme s akou si sa ešte nestretol :) recyklácia je srandovná. Neraz som sa pristihol pri tom ako behám po miestnosti, zdvíham predmety a presúvam ich na jednu kopu aby som ich mohol rozložiť recyklačným granátom. Fakt tomu daj šancu. Myslím, že ťa to bude baviť :) |
detail
(l.30)
|
pridané 10.1.2018 15:42
Napis viac k tomu sc2 co sa stalo a ako si vyhral :)
|
detail
(l.155)
|
3
0
Kemachi
-> Jazdec Apokalypsy
pridané 10.1.2018 15:33
Tak obyčajný / neobyčajný je vec názoru si myslím. Tiež nechcem aby slovo "neobyčajný" evokovalo, že som schválne vyberal hry, ktoré možno nie sú zrovna súčasťou mainstreamu, pretože som ich týmto štýlom nevyberal.
Top 10 indie hier - opäť je tu evokácia, že som cielene vyberal indie hry, čo nie je pravda. Okrem toho, rebríček obsahuje AAA tituly v podobe StarCraftov. Osobne takisto nemám rád slovo indie ako také. Ja beriem hru ako hru bez toho aby som sa pozeral, či nesie označenie indie, AAA, alebo iné... Tieto označenia aj tak IMO nenesú žiadnu zmysluplnú informáciu o hre samotnej. |
detail
(l.155)
|
3
0
Kemachi
-> heretik3d
pridané 10.1.2018 15:25
Väčšina obrázkov k hrám je reálne z môjho gameplayu. Výnimkou sú Cuphead, PUBG, Forts a Stick Fight. Ak sa teda nenahneváš, budem považovať za kompliment, že moje screenshoty nazývaš wallpapermi. :D
Inak som ale mohol pridať videá napr. k Has-Been Heroes a Cuphead namiesto obrázkov. K tým dvom mám nejaké v zásobe, len som sa ich rozhodol nepoužiť, nech je článok vizuálne konzistentný - názov / obrázok / text. Nabudúce to možno skúsim trocha takto osviežiť. Tiež by som nabudúce mohol prečítať si článok po sebe. Občas sa zaseknem v myšlienkách v štýle, kde výsledný text je krkolomný alebo nezmyselný. Pár viet je tam divne napísaných. Meniť to však už nebudem, článok by si musel opäť prejsť schvaľovacím procesom... :D |
detail
(l.156)
|
21
15
heretik3d
-> Kemachi
pridané 10.1.2018 15:11
Tiez si myslim ;) inac vsimol som si, ze sa zaujimas aj o nazory druhych na tvoje clanky co je dost vzacny moment, tak skusim dat tiez nejaky svoj postreh :) Ja by som uvital keby si nabuduce namiesto wallpaperov skusil dat ku kazdej hre nejaky screenshot priamo z gameplayu najlepsie vystihujuci titul, inac v pohodicke toto bolo ani dlhe ani kratke, take akurat, ocenujem hlavne aktivnu komunikaciu s uzivatelmi :)
|
detail
(l.72)
|
4
sakrble
-> Jazdec Apokalypsy
pridané 10.1.2018 15:07
na PC nemusis dat za Prey a vacsinu hier ani korunu, tak neviem ci je to o lakomosti.
|
detail
(l.114)
|
1
4
Lobopsx
pridané 10.1.2018 14:55
kruci, nerozumel som nicomu... to islo cez nejaky prekladac z africkej anglictiny? “PUBG prináša súboje na dvoch veľkých mapách, kde sa behom času zmenšuje hracia plocha a hráči sú tak nútení do vzájomného konfliktu, ako rabujú všetko, čo sa im dostane pod ruku”
|
detail
(l.103)
|
1
5
Jazdec Apokalypsy
-> Kemachi
pridané 10.1.2018 14:53
Tak ako beriem, že sa pri tom zabavíš no dal by som tomu inú titulku. "Môj neobyčajný rebríček" alebo "Top 10 indie hier" človek čakal niečo iné. Hry to nemusia byť zlé ale sú to hry zbúchané tak povediac na kolene (nie každá samozrejme). Sú hry, ktoré by si určite zaslúžili tam byť ak by si ich hral. Tak ale zas človek nemôže hrať všetko. Ale vieš ty čo? Ak budú tie hry aj na Xbox Store tak sa pozriem po nich.
|
detail
(l.155)
|
3
0
Kemachi
-> heretik3d
pridané 10.1.2018 14:45
(editované 10.1.2018 14:46)
Nidhogg 2 vizuálne spracovanie sa celkovo zdá byť hop alebo trop. Kopec ľuďom sa naozaj páči a kopec ľudí ho naozaj neznáša. Úprimne ma až prekvapuje, ako rozdielne názory to spracovanie produkuje. A hej, bolo to to isté štúdio - tipol by som ale, že na grafike nepracoval ten istý človek.
|
detail
(l.155)
|
4
0
Kemachi
-> Jazdec Apokalypsy
pridané 10.1.2018 14:42
> Autor chcel byť nasilu odlišný
Ubezpečujem ťa, že to nie je cieľom. Po minulé roky som dostal feedback k svojim rebríčkom, že sú zaujímavé a netradičné, tak rád ich sem-tam spíšem pre prípad, že niekoho zaujme hra, o ktorej nepočul. Inak sú to reálne hry, ktoré osobne považujem za to najlepšie, čo som v roku hral a teda nie sú naozaj nasilu. > je len lakomý dať za hru viac ako 10€ Keby si videl, koľko som doteraz dal za Europu Universalis 4, Crusader Kings 2 alebo StarCraft 2... :D Ale inak, máš čiastočne pravdu. Nie som ochotný dať za AAA tituly 60€. Lebo sa poznám a viem, že tých 60€ bude lepšie využiť na často menšie tituly, o ktorých viem, že ma zabavia viac a dostanem teda ďaleko ďaleko lepší pomer cena / zábava. |
detail
(l.155)
|
6
0
Kemachi
-> PART1
pridané 10.1.2018 14:31
V mojich očiach je hra ako hra a je mi jedno, či je niečo indie, AAA, AA, alebo čokoľvek iné. Dôležitý je pre mňa obsah.
Problémov AAA hier a prečo sa často nedostávajú do mojich rebríčkov a veľmi ich v prvom rade nehrávam je hneď niekoľko: - je ľahké sa nimi presýtiť, vo veľkom množstve prípadov nie sú mechanický veľmi rozdielne od iných AAA hier, aj príklady čo si uviedol sú zväčša FPS a TPS - žánre, ktoré prakticky nehrávam z tohto dôvodu. - mám rád hry s dôrazom na gameplay a decision making, je to výrazne dôležitejšia zložka pre mňa než príbeh a prostredie. AAA ponúkajú často šablonovitý gameplay a menia sa tam hlavne príbeh a prostredie. - príbehové hry ma všeobecne odrádzajú, rád hrám hry podľa toho na čo mám chuť štýlom jump-in, jump-out. Možno mám chuť na niečo konkrétne tak na 2 hodinky a potom tú hru znova pár mesiacov nezapnem... Toto pri príbehových hrách dobre nejde a z minulých skúsenosti viem, že kvôli tomuto často AAA hry nedohrám. Tento bod sa ešte znásobuje pri obrovských tituloch s dlhými hernými časmi (nad 20+ hodín) alebo pri open world hrách. - mám rád herné mechaniky, ktoré nemajú kopec zbytočného balastu okolo seba. Ťažba surovín, crafting, zbieranie malých predmetov, fetch questy, minihry, QTE... to všetko ma odrádza. Nezávislá scéna je po tomto aspekte často ďaleko lepšia, kde dostaneš priamu a zameranú skúsenosť, od ktorej vieš čo čakať a všetko čo ostáva je len dostať sa do hĺbky mechaník, ktoré spoznáš na začiatku hry. - mám rád unikátne skúsenosti. Čo týmto bodom myslím: Často v AAA hrách je príbeh a narácia postavená predom vývojármi. Každý hráč tak zažíva to isté, bez veľmi unikátnych zážitkov. Scénar je daný a ide sa podľa neho. Čo ja mám rád je keď svojim ovládaním mechaník, schopnosťami a decision makingom vytvorím vlastný príbeh. Toto môže byť zápas v online hier, či prechádzanie rogue-lite záležitostí. Keď sa stane niečo fantastické, nie je to preto, že by niekto napísal scenár, ktorý niekto naprogramoval ale čisto z interakcie s hernými mechanikami / druhými hráčmi. Toto u mňa tvorí najlepšie herné zážitky, na ktoré najradšej spomínam. Väčšina AAA hier však takáto nie je. !!!!! Dôležitá poznámka - z každého bodu existujú výnimky. !!!!! |
detail
(l.148)
|
1
3
peter5713
pridané 10.1.2018 14:10
Z tých hier som nič nehral (hlavne preto, že sú to skoro všetko indie), ale ten Expeditions: Viking môže byť celkom zaujímavý, hlavne kvôli tým Vikingom. Za mňa hra roka je AC:O. Možno by to bol aj nižšie spomínaný Prey, no k tomu som sa ešte nedostal.
|
|