Emmanuel Roth o Days Gone


Historky motorkárskych gangov

Článok pre PS4


Minulý týždeň sme vám priniesli článok s našimi dojmami z hrania Days Gone. Tie boli prevažne pozitívne, nakoľko čas strávený s hrou nás dokázal navnadiť na plnú verziu hry a zároveň aj zdvihol naše očakávania. Navyše Bend Studio prišlo so svojou vlastnou veľkou hrou už poriadne dávno, a tak sme na jeho dobrodružstvo o to viac zvedaví. Ako o samotnej akcii, tak aj o tomto rozhovore sme vás informovali na našom Instagrame, kde sme vám zároveň dali možnosť spísať vaše námety na otázky. Odpovede nám poskytol senior animátor hry, Emmanuel Roth.

Na PlayStation platformách hrá v zombie žánri prvé husle séria The Last of Us. Ako sa chcete od nej odlíšiť a čím sa naopak inšpirovať?

The Last of Us je určite dobrá hra, páči sa mi, keď nás porovnávate. Lichotí nám, keď nás dávate na rovnaký level. My však chceme priniesť unikátny príbeh, za ktorým stojí len Bend Studio. Keď sme dokončili Uncharted, vedeli sme, že chceme vytvoriť vlastnú značku, akčnú hru postavenú na príbehu. Prvá vec, ktorá nás odlišuje, je otvorený svet, pre nás je to niečo, čo nás robí unikátnymi, nakoľko tvorí príbeh. Máme tento brutálny svet, dosadili sme doň každý jeden prvok, ktorý sme mohli. Aby bol hráč stotožnený s tým, že musí byť šikovný, aby prežil. Samotné prostredie je pre nás unikátne napríklad tým, že ide o high desert (púšť vo vyššej nadmorskej výške, pozn. red.) Oregonu.

Je to v podstate región, ktorý máme hneď „za domom", poznáme ho, myslíme si, že je krásny a chceme vám ukázať bohaté detaily tohto sveta. Ale taktiež aj to, aký je nebezpečný vďaka zmenám drsného počasia. Pre hráčov to znamená zmenu zážitku. Budú sa musieť vedieť adaptovať. Taktiež máme rôzne frakcie, ktoré sú unikátne. Myslím, že to, čo sa v Bend Studio snažíme spraviť, je vytvoriť svet s veľmi brutálnym a veľmi silným príbehom v epickom dobrodružstve, ktoré vám chceme vyrozprávať.

Myslím, že ste túto otázku v podstate zodpovedali už teraz, no tento rok tu máme niekoľko výraznejších zombie titulov v zabehnutých značkách – RE2 dostal remake, čoskoro vyjde World War Z, ktorý vychádza zo známej knihy. V čom vidíte svoje šance aj v porovnaní s takýmito titulmi?   Áno, no môžem to viac rozviesť. Jeden aspekt, ktorý som zabudol spomenúť, je hlavná postava - Deacon St. John. Je to unikátna postava. Bol motorkár, člen motorkárskeho gangu, no ešte predtým pôsobil v armáde, takže ide o silnú osobnosť. Musel sa však prispôsobiť, prestal sa koncentrovať na svoju lásku, dosť ho to zničilo, zmenilo pohľad na svet. Teraz musí nájsť dôvod, prečo sa vôbec má snažiť prežiť, dôvod prečo žiť ďalej v tomto svete. Aj to, že bol motorkár, bol veľký kamarát s Boozerom, je niečo veľmi dôležité. Hráčovi taktiež môže priblížiť motorkársky život kvôli jeho vzťahu k motorke. Deacon je dosť previazaný so svojou motorkou, pričom vy ako hráč máte možnosť nielen s ňou jazdiť po zničenej ceste, no taktiež sa o ňu budete musieť starať. Budete ju musieť tankovať, vylepšovať, spraviť ju rýchlejšou, lepšou.   Príbeh je veľmi dôležitou časťou hry. Môžete nám o ňom prezradiť niečo viac? Slovami a možno aj v číslach.   V číslach... hlavný príbeh nazývame zlatou cestou, predpokladáme, že hráči by ju mali prejsť za približne 30 hodín. Môže to byť, samozrejme, aj menej alebo viac . V závislosti od toho, ako hru hráte. Do tohto času však nie sú započítané vedľajšie úlohy, vedľajšie misie, ktoré tu na vás čakajú. Chceme, aby hráč pochopil, že je pre neho veľmi dôležité, aby naplno prežil to, čo Days Gone ponúka. Aby sa prešiel po svete, skúmal ho, angažoval sa, získaval zdroje, ktorých nie je veľa. Jedna z možností je čistenie hniezd, čo síce nie je povinné, ale ak to spravíte, znížite populáciu v danom regióne a zároveň si odomknete možnosť pre rýchle cestovanie. Povedal by som, že vo svete funguje niečo ako veľké hospodárstvo, ktoré rôznymi spôsobmi formuje svet a vplýva na hráča.

Aké to bolo opäť pracovať na takej veľkej hre, ktorá púta veľkú pozornosť a hráči majú veľké očakávania?

Je to veľké. Spravili sme niekoľko veľkých hier na Vita, spravili sme nejaké veci, na ktoré sme veľmi hrdí, no pracovať na tejto bola výzva. Každý jeden aspekt sme sa snažili dotiahnuť na maximum. Keď sme pracovali na prostredí, aby vyzeralo ako Oregon, špeciálne sme sa venovali textúram, aby boli fotorealistické. Keď sme pracovali na motion-capture, robili sme takzvaný performance capture, teda sme nahrávali výkon hercov. Ich hlas bol zaznamenaný spolu s mimikou tváre a pohybom tela, čo, samozrejme, zvyšuje jeho kvalitu. Pri vytváraní hrateľnosti sme sa snažili o to, aby bol bohatý, aby bolo veľmi jednoduché prepnúť medzi bojom zblízka do boja so zbraňou. Chceli sme tu taktiež výrobu predmetov... Skrátka prepracovali sme každý jeden element na maximum. V tomto zmysle sme skutočne šťastní, že sme vytvorili túto veľkú hru, že sme do tejto trojáčkovej hry dali všetko.

Keby ste mali iba päť slov, ktorými by ste hru mohli popísať, ktoré by to boli?   To sa nedá, rozprávať by som mohol vo vetách. Je to akčná hra pre jedného hráča postavená na príbehu, veľmi brutálna... a tak ďalej. Pár slovami sa to naozaj nedá.   Ak si dobre pamätám, už v prvej ukážke sme videli veľký počet zombie v jednej scéne. Aký najväčší počet zombie sa v hre v jednom momente objaví? Sú to stovky, tisíce?   Skutočne chcete, aby som vám to prezradil? Máme toho viac. To čo ste videli, boli asi tri stovky, pričom tri stovky sú dobré číslo pre jednu hordu. Môžem vám povedať, že niekedy sa hordy spoja a budete musieť bojovať napríklad proti šiestim stovkám, ak sa spoja dve. Takže tak, nechcem prezradiť príliš veľa...   Vidíte Days Gone ako začiatok ďalšej značky - série?   Dúfam v to. Myslím si, že do hry sme vložili množstvo lásky. Je tu zároveň silná postava, ktorú milujeme a chceme, aby ju aj hráči milovali. Zahrajte si hru, uvidíte, ako skončí a myslím, že to vám povie viac o jej budúcnosti.   Ďakujeme za rozhovor.

napísal play3man 11.3.2019



Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.