ČO JE RAYTRACING, AKO FUNGUJE V CONTROL A ČO PRINESIE DO HIER?

ČO JE RAYTRACING, AKO FUNGUJE V CONTROL A ČO PRINESIE DO HIER?

Technológia budúcnosti?

Interview

Nie je to tak dávno, čo titulky herných médií začal plniť pojem raytracing, ktorý dovtedy poznal len úzky okruh ľudí. Zrazu sa o ňom dozvedeli aj bežní hráči a s nástupom nových grafických kariet sa konečne táto technológia môže výraznejšie presadiť. To však nejde bez hier a podporu už potvrdilo hneď niekoľko silných titulov, pričom jedným z nich je aj budúcoročná akcia Control od fínskych Remedy. Tatu Aalto na konferenciu 4C prišiel s prednáškou o tejto technológii v ich prichádzajúcej hre a my sme ho preto museli vyspovedať nielen o hre samotnej, ale aj o technológii ako takej a čo vlastne predstavuje pre herný svet.

Mohli by ste sa nám stručne predstaviť?

Volám sa Tatu Aalto a som hlavný grafický programátor v Remedy.

Čo vlastne je raytracing technológia? Viete to nejako jednoducho opísať?

Toto je naozaj ťažká otázka. Ako by som to jednoducho opísal? Je to vlastne v zásade algoritmus na zistenie toho, či je medzi dvoma bodmi nejaká geometria. Vyšlete lúč nejakým smerom, aby ste zistili, či sa v tom smere niečo nachádza. To vám dáva prístup ku geometrii.

A čo to vlastne znamená pre videohry v oblasti grafiky?

V skutočnosti to naozaj vo veľkej miere mení hru, pretože tradične s rasterizáciou potrebujete okamžite tvoriť, všetko sa mení na 2D obrazy a všetko musíte premietnuť do plochých rovín. S raytracingom máte inkoherentný prístup ku všetkým dátam v scéne. Umožňuje to spájať veci s presnosťou, aká doteraz nebola možná s čímkoľvek, čo je aktuálne dostupné. Prinesie to tak možnosť vytvárať presnejšie a komplexnejšie algoritmy. Prvé implementácie môžu byť napríklad presnejšie tiene, viac detailov ako ste videli v predchádzajúcich hrách. A taktiež herné scény, samozrejme, ktoré už teraz majú množstvo geometrie, ktorú nie je možné vidieť, ak nie je dostatočne dobre samplovaná.

Čo je raytracing, ako funguje v Control a čo prinesie do hier?

Kedy ste začali s implementáciou raytracing technológie do vášho Northlight enginu pre titul Control?

Začali sme pár mesiacov pred predchádzajúcou GDC, myslím, že to bolo v zime 2017, priamo pred Vianocami.

A je ťažké implementovať takúto technológiu do vášho enginu?

Je to vlastne dosť priamočiare, ak máte DirectX engine, nie je to vôbec náročné. Základná implementácia si vyžaduje úsilie, ale naozaj to nie je také náročné.

Stále ste však nezávislým štúdiom a nemáte ani najväčšieho vydavateľa. Pomáha s implementáciou napríklad Nvidia?

Určite, s podporou nám pomáhal inžinier z Nvidie. Toto sú však len prvé dni pre túto technológiu, takže aj oni sa veľa naučili o tom, ako to integrovať do existujúcej pipeline a ako s tým vlastne hra beží. Takže áno, spolupracovali sme s Nvidiou.

Už ste spomenuli porovnanie s rasterizáciou. Je možné používať raytracing paralelne s rasterizáciou?

Áno, rozhodne. Najväčšou vecou v DirectX raytracingu je, že síce tu už GPU raytracing nejakú dobu bol a sú dostupné knižnice na GPU raytracing, ale s DirectX 12 raytracing dokážete jednoducho kombinovať s existujúcimi renderovacími jednotkami. Takže dokážete robiť tradične grafiku a navyše na to použiť raytracing. Je to asi ako pridávanie výpočtových shaderov kedysi. Takže predtým sme mali rasterizačnú pipeline - renderovaciu jednotku, takže sme robili len rasterizáciu, ale potom prišli shadery a s nimi sme mohli robiť rôzne algoritmy.

Hovoríte, že raytracing tu už bol, no teraz ho tlačí najmä Nvidia s novými RTX grafikami. Je teda možné raytracing používať aj na starších grafikách, AMD kartách, prípadne konzolách?

DirectX raytracing je API od Microsoftu, takže každý ho môže implementovať: Intel, AMD, Nvidia. Potrebuje ale podporu ovládačov a aktuálna situácia je taká, že je len na Nvidii a len na niektorých špecifických kartách. Očakávam ale, že v budúcnosti všetky strany implementujú túto technológiu, len to chvíľku potrvá.

Bude mať raytracing v Control nastavenia kvality, aby s ním hra mohla ísť napríklad v 4K?

Predstava je taká, že pridáme manuálne nastavenia pre špecifické efekty. Ešte sme úplne neuzavreli, ktoré efekty použijeme. Budeme mať ale manuálne nastavenia, takže ak na to máte GPU a podporu ovládačov, tak si môžete zapnúť napríklad raytracované odrazy, takže to v zásade bude len nastavenie odrazov – off/on.

Na Control som sa bližšie pozrel na Gamescome a myslím si, že je vizuálne úchvatný. Vystavali ste niektoré aspekty hry priamo na raytracingu, aby ste priniesli konkrétne scény, ktoré tam hráč zažije?

Nie, to určite nie. Dokonca sme vtedy ani nevedeli, že raytracing už bude vonku ešte pred vydaním Control. A aj keby sme to vedeli, konzoly sú pre nás silnou platformou a množstvo našich hráčov je na konzolách, takže nám veľmi záleží aj na tom, aby konzolové verzie vyzerali dobre a zažiarili. Raytracing je voliteľné nastavenie nad tým všetkým.

Čo je raytracing, ako funguje v Control a čo prinesie do hier?

Čo si myslíte o raytracingu v budúcnosti? Bude rásť rýchlo, alebo bude jej nástup v hrách pomalší?

Stále je tu veľké zastúpenie konzol a aj PC so starším hardvérom, ktoré musia byť podporované ešte niekoľko rokov, ale podľa mňa tu raytracing už zostane. Nemyslím si, že by sa od neho upustilo, pretože umožňuje veci, ktoré inak nedosiahnete. Ak sa máme pohnúť k nejakým priemyselným štandardom v budúcnosti, tak v určitom bode musí nastúpiť. Takže to bude podľa mňa pomalšie nastupujúca technológia, ale uvidíme množstvo prichádzajúcich titulov, ktoré ju využijú.

Čo poviete na aktuálny RTX hardvér, ktorý sa pomaly rozbieha? Je dostatočne výkonný na raytracing teraz a v blízkej budúcnosti?

Musím povedať, že je naozaj pôsobivé, že to dokázali. Na vydanie hry s raytracingom je to momentálne dostatočné. Samozrejme, nebude to stačiť navždy, ale je to veľmi dobrý začiatok. Je to pôsobivý začiatok, úprimne.

Ďakujem za rozhovor.


napísal matus_ace 25.10.2018
Páči sa mi! (+5)
ČO JE RAYTRACING, AKO FUNGUJE V CONTROL A ČO PRINESIE DO HIER?


PC
PS4
Xbox One
Xbox Series X|S
PS5

Vývoj: 505 Games / Remedy
Štýl: Akcia
Dátum vydania: 27. august 2019
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19529)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk