SONY @ GC 09


Premiérová SONY konferencia v znamení čísla 3

Článok pre PS3


Mýtus o trojhodinovej konferencii sa rozplynul ako ranná hmla, no číslom tri môžeme narábať pri dvoch najväčších ohláseniach tohtoročnej tlačovky SONY.

Koncová cena PS3 klesla na necelých 300 EUR (pre puntičkárov je to 299 EUR) a terajší šéf SCE Kazuo Hirai si nenechal ujsť príležitosť predstaviť svetu oficiálnou cestou zmenšenú verziu PS3 Slim.

„Nie som tu, aby som oslavoval tento event, ale tvarovať jeho budúcnosť.“ Po týchto úvodných slovách jeho vstupu bolo každému v auditóriu jasné, že tie leaky z fabrík na plasty boli pravdivé. PS3 Slim je o 30 % tichšia, o 36 % ľahšia, má o 34 % nižšiu spotrebu a je vybavená 120 GB HDD. Od stredy 19. augusta bude stávajúci 80 GB model predávaný za 299 EUR. Po príchode Slim v septembri budú staršie balenia konzol doplnené o rôzne hry.

Konferenciu SONY otvoril Andrew House, CEO SCEE, s tradičnými tabuľkami a ideou dokázať, že PlayStation má pred sebou svetlú budúcnosť. Dokazuje to nielen číslami, ale aj pripravovaným obsahom.


PS3 má na konte 23,7 milióna predaných kusov, z toho len v EU sa predalo 10 miliónov! PSP vlastní v EU 17 miliónov vlastníkov a na celom svete 52,9 milióna. Klasika PS2 je prirovnaná nestarnúcemu, no húževnatému Michaelovi Schumacherovi, na celom svete sa predalo 138,8 milióna kusov, v EU to bolo 51,8 milióna.

Pri číslach ešte zostaneme, PSN eviduje 27 miliónov kont (v EU to je 11 miliónov), priemerne je registrovaných 60 % majiteľov PS3. Z PS Storu bolo stiahnutých 560 miliónov kusov obsahu, čo SONY hodilo do kasičky 280 miliónov dolárov.

PlayStation Home si počas ôsmych mesiacov na trhu stiahlo 7,5 milióna užívateľov (3,3 v PAL regiónoch) a priemerný čas pripojenia na túto bezplatnú službu robí niečo pod jednu hodinu. Do virtuálneho sveta Home dorazí už budúci mesiac SingStar Lounge, kde sa budú premietať videoklipy, môžete si tu zatrsať na tanečnom parkete a svoj priestor dostane aj automobilka Audi. Avatary budú mať s najbližším updatom širšiu paletu animácií a pohybov ako napríklad hádzanie mincou. Pribudne aj popíjanie nápojov zmenšujúcich vašu postavu.

Pre nás nedostupná služba VidZone eviduje milión stiahnutí, v najbližšom období si muziku budú môcť streamovať aj obyvatelia Beneluxu a Škandinávie. Už v novembri bude spustená na najväčších európskych trhoch služba Video on Demand, cez ktorú pôjde požičiavať a kupovať filmy v SD a HD rozlíšení pre PS3 a PSP. Budúci rok sa má rozšíriť aj do zvyšku EU.

Multimediálny obsah nás síce obchádza míľovými krokmi, no spoplatnený herný obsah bude bližšie vďaka stierateľným kupónom v nominálnej hodnote 20 a 50 EUR, ktorými si nabijete virtuálnu peňaženku na PS Store. Ide o jediné riešenie pre tých, ktorí nemajú kreditnú kartu a chcú si kúpiť nový map pack alebo DLC k obľúbenej hre.

Digitálne šírený obsah neminie ani PSP, kam prostredníctvom programu Minis majú namierené malé hry o veľkosti do 100 MB. Pri štarte PSPgo, 1. októbra, ich bude k dispozícii 15, do konca roka okolo 50. Podľa Housa na týchto malých hrách pracuje množstvo nezávislých štúdií po celom svete, ale aj EA, ktorá prinesie Sudoku a Tetris. Pre PSP je ohlásená aj distribúcia komiksov od Marvelu.


Medzi novými, zatiaľ neohlásenými PSP hrami sa mihli Eye of Judgment a tretí diel LocoRoco. Viac o nich prinesieme v nasledujúcich dňoch.

Zatiaľ čo menší braček sa zahalí v dohľadnej dobe do nových pastelových farieb v rôznych bundle baleniach, PS3 zmení tvár príchodom nového firmwaru. Do hlavnej ponuky pribudne položka Whats New, kde sa bude zobrazovať nový obsah PS Storu, a TV. Toto miesto je vyhradené pre televízie ako BBC, rtve, Ante a pod. Television on demand bude dostupná iba pre najväčšie európske trhy. Z kozmetických zmien pridá nový firmware animované témy, ktoré vyzerajú mimoriadne chutne.

Do herného katalógu PS3 čoskoro pribudne roztomilá zábavka EyePet, ktorá prekvapuje koncovou cenou 49,99 EUR. Súčasťou balenia bude aj kamera EYE.

SONY si necháva detailné predstavenie nového motion ovládanie na Tokyo Game Show, ale ako malá náplasť je pustený trailer s reálnymi ukážkami priamo z minihier využívajúcich na milimeter presnú detekciu pohybov.

Digitálnej distribúcii multimediálneho a herného obsahu bola venovaná podstatná časť konferencie, no jedným z povestných zlatých klincov bol mimoriadne emotívny trailer Uncharted 2, ktorý netradičným mixom pomalej orchestrálnej skladby vystavoval hlavných protagonistov nebezpečiu a útočil na citovú stránku divákov charizmou postáv.

O emóciách bolo aj vystúpenie Davida Caga z Quantic Dream, ktorý predstavil posledné dve z hrateľných postáv emočného kolotoča Heavy Rain. Jedným z nich je hlavný vyšetrovateľ a tým druhým architekt, ktorému sa venoval podrobnejšie. Keďže si s Davidom sadneme za jeden okrúhly stôl a vyspovedáme ho o podozrivej podobnosti architekta s FBI agentom a o jeho najdesivejších 10 minútach, kedy sa mu stratil syn v supermarkete, prinesieme viac o postavách vo veľkom článku.


Cage nezabudol prízvukovať motto hry „Ako ďaleko ste ochotní zájsť a čo ste ochotní spraviť pre toho, koho milujete.“ a za potlesku prenechal opäť priestor Housovi, aby prezentáciu ukončil slovami: „A teraz môže GC začať!

Tlačová konferencia SONY v Kolíne bola z niekoľkých dôvodov premiérová. Po prvýkrát sem zavítal terajší šéf SCEE Andrew House a aj prezident SCE Kazuo Hirai a konečne môžeme hovoriť o pravej tlačovke, nie o media brífingoch, z ktorých si človek zapamätal hlavne šéfa pre nemecké regióny Uweho Bassendowskeho s vysoko vykasanými nohavicami. GC ešte nezačala, ale už teraz možno hovoriť o tom, že prechod do Kolína veľkej európskej hernej udalosti len prospel.


napísal spacejunker 19.8.2009



Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.