Call of Duty Modern Warfare Remaster...

napísal Boss Marťas 9.11.2016 pre PC

9.0

Užívateľská recenzia

Call of Duty: Modern Warfare pred deviatimi rokmi prepísala históriu. Infinity Ward sa rozhodlo konečne opustiť pozadie druhej svetovej vojny (aj keď s tým Activision dôrazne nesúhlasil) priniesli na naše obrazovky moderný konflikt. Hra sa ihneď stala obrovským hitom a tak sa každé konkurenčné štúdio snažilo napodobniť úspech Modern Warfare. Activision nám okrem nového Call of Duty: Infinity Warfare prinieslo aj remaster práve spomínaného štvrtého dielu tak si ho poďme pripomenúť.


V prvom rade treba pripomenúť, že Call of Duty: Modern Warfare Remastered nie je remastrom na aké sme zvyknutí. Vývojári nezmenili len rozlíšenie a zvýšili framerate, ale začali úplne od základov. Tu by viac sedel názov Remake, než Remaster. Vylepšenú grafiku si všimnete okamžite. Budete obdivovať detailné modely postáv a zbraní a do toho tie úžasne spracované výbuchy, pri ktorých sa budete kochať kvalitnejším zvukom. Niekto môže namietať, že sa nejedná o extra zmeny, ale opak je pravdou. Pôvodný Modern Warfare som hral päť dní pred vydaním tak som mal všetky momenty čerstvo v pamäti. Všetky animácie totižto pôsobia prirodzenejšie a aj epické momenty sú veľkolepejšie. Keď hrdina vystupuje z vrtuľníku tak konečne vidíte jeho ruky a aj nohy, rovnako aj pri atómovom výbuchu si všimnete hrdinove nohy a vývojári tam pridali drobnú novinku, že sa Jackson snaží zachrániť svojho kolegu, aby nevypadol z lietadla a keď ide prezident Al Fulani na popravu tak uvidíte ako má zviazané ruky. Všetko sú to drobné detaily, ale práve tieto veci v hre z roku 2007 nenájdete a preto už nikdy ten diel nezapnem, pretože remastrovaná verzia prekonala originál. Už nám zostáva len dúfať, že podobne príjemnej premeny sa dočká aj druhý a tretí diel zo série Modern Warfare, pretože tie zostarli veľmi rýchlo.



Pamätný achievment: Time Paradox

Stále sa však jedná o ten starý, dobrý Modern Warfare aký si ho dodnes pamätáme. Má svoje klady aj zápory, ale pekne po porade. Po príbehovej stránke začíname v koži vojaka SAS Johna „Soapa" MacTavisha, ktorý sa v tréningovej misií naučí ako správne nožíkom naporcovať čerstvý melón a na strelnici prekoná rekord bývalých členov Infinity Ward a hlavne sa stretne s legendárnou postavou celej série a to s Kapitánom Priceom. Kapitán Price je Boh celej série a získate si jeho rešpekt ihneď v prvej misií, keď vo vrtuľníku bude fajčiť svoju cigaretu a vydáte sa na loď z ktorej sa čoskoro stane druhý Titanic. Pozriete sa aj na Blízky Východ, ktorý vám svojimi momentami a atmosférou určite pripomenie film: Black Hawk Down. Čo si budeme nahovárať, čo misia tak to epický moment. Či už budete brániť tank pred neustále nabiehajúcimi nepriateľmi, strieľať z vrtuľníka, alebo sa napokon vydáte zachraniť svoju kolegyňu zo zostreleného vrtuľníka tak všetko to fantasticky funguje aj po rokoch. Zabudol som na niečo? Nie, nezabudol. Najlepšiu misiu z celej série, v ktorej zavítate do mesta Pripjať, hmm na tú sa nedá zabudnúť. Tu si všimnete ako fantasticky a nenásilne má hra zapracované skripty. Keď budete počúvať pokyny vášho veliteľa tak do cieľa sa dostanete tichým postupom, no ak sa niečo pokazí tak vám nezostane nič iné ako všetkých zlikvidovať a tým sa pripravíte aj o jeden z achievmentov. A keď som pri tých achievmentoch tak musím zdôrazniť jeden špeciálny a ten sa volá "Time Paradox". Spomínate si ako Yuri Priceovi vysvetľuje ako sa spoznal s Makarovom a prečo ho nenávidí? Tak pri atentáte na Zakhaeva si môžete všimnúť ako v jednom vozidle sedí práve Makarov spolu s Yurim, ktorý potom odvezú zraneného Zakhaeva. Ako postrelíte Zakhaeva tak potom ak rýchlo zastrelíte Makarova tak získate spomínaný achievment. Rozhodne sa jedná o príjemné prekvapenie od autorov, že na tento fakt mysleli, keďže z logického dôvodu sa toto v originálnej hre nenechádza. Misie sú naozaj rôznorodé a hra po vás nechce, aby ste dvakrát robili to isté. 



Starého psa novým kúskom nenaučíš

Je fajn, že Raven Software zbytočne nezasahovali do fungujúcej hrateľnosti, len ešte pred samotným vydaním som sa obával jednej veci a tou bol respawn nepriateľov a neustáli nával granátov pod váš rozkrok a touto chybou bohužiaľ trpí aj remaster. Toto považujem za chybu a hra tým zbytočne stráca bod. Na prvý pohľad to nie je až tak patrné, ale až hru zapnete na najvyššej obtiažnosti tak si tieto nedostatky všimnete. Miestnosť, ktorá sa zdá byť kompletne vyčistená a za vašim chrbtom sa objaví nepriateľ, ktorý vás následne odpraví je bežná vec. To by ešte tak nevadilo, keby všetci nepriatelia nesústredia svoju paľbu len na vás a vašich spolubojovníkov ignorujú a do toho všetkého ste radi, že ste sa vyhli výbuchu granátu a po vás letia už dva ďalšie a aby ste sa pred ním zachránili tak cestu ku spáse vám blokuje vás kolega, ktorému sa za to určite poďakujete a to vám pritom stačilo zabiť už len dvoch nepriateľov z dvadsiatich a hra by sa konečne uložila. Týmto nedostatkom už ďalšie dieli toľko netrpeli a preto ich mám radšej a keď už si dali vývojári toľkú prácu s touto prerábkou tak je naozaj škoda, že v nej zachovali, aj chyby z minulosti.



Jedná sa však o pekné spomienky

Aj napriek spomínaným nedostatkom som sa u hry skvelo bavil a so slzami v očiach sa mi vrátili tie krásne spomienky z roku 2007, kedy som hru prvýkrát hral a podobnú radosť som mal aj teraz, aj keď som vedel čo sa stane. Som rád, že sa Activision nerozhodol vydať rýchlo spichnutú kompletnú kolekciu pre nové konzoly, kde by len zvýšili rozlíšenie, ale rozhodli sa na to ísť inak a tým prekvapili nejedného hráča a hlavne aj ľudí, ktorí túto firmu a aj sériu Call of Duty nenávidia. Čo je však nutné ešte podotknúť je fakt, že Call of Duty: Modern Warfare Remastered sa nepredáva samostatne a je súčasťou drahšej Legacy Edície Infinite Warfare. Z viacerých zdrojov je jasné, že sa remaster bude môcť neskôr zakúpiť ako samostatná hra, potvrdil to aj samotný Raven Software a na Windows Store sa hra objavila aj v ponuke. Objavila sa už aj správa, že by sa hra mala dať samostatne kúpiť už vo februári. U mňa ako fanúšika Call of Duty bolo samozrejmosťou, že si za remaster rád priplatím niečo naviac, pretože to za to určite stojí. Nostalgia je silná vec.








Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2017 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.