Middle-earth: Shadow of War


Vojna v Tolkienovom svete

Dojmy pre PC, PS4, Xbox One


Bitka o Stredozem bude túto jeseň pokračovať v ďalšej hre, ktorá nám dá možnosť nazrieť na časť histórie tohto sveta, ktorá prebiehala dávno pred Hobitom alebo Pánom prsteňov. Monolith Productions plánujú na úspechu hry Shadow of Mordor vybudovať pokračovanie nazvané Middle-earth: Shadow of War, ktoré sa opäť inšpiruje ikonickým svetom od J. R. R. Tolkiena, jeho filmovými adaptáciami od Petra Jacksona a z herného hľadiska aj úspešnými sériami, ako Assassin's Creed alebo Batman: Arkham.

O hre už toho pravdepodobne viete veľa, oznámená bola oficiálne ešte v zime a odvtedy nás Warner Bros zásobovali bohatou nádielkou informácií. Viete tak, že sa autori naozaj snažia spraviť väčšiu a ambicióznejšiu hru. Sami o tom hovoria, že to má by Terminátor 2 k ich predchádzajúcej prvej časti. My sme si hru na Gamescome mohli na vlastnej koži vyskúšať, pričom sa nám dostala naozaj slušná porcia z nej, ktorá nebola obmedzovaná žiadnym časovým limitom a na naše otázky zároveň odpovedal jeden z vývojárov. Skúšanie rôznych aspektov hry môžete sami vidieť aj na našej hernej ukážke nižšie.

Príbeh nadväzuje tam, kde skončil predchodca. Vaše víťazstvo veľa neznamená, Mordor sa skôr či neskôr aj tak stane vyprahnutou pustinou bez života, no ešte stále vo vás tlie aspoň iskierka nádeje, že to tak nebude. Ste tak opäť svedkami, ako sa dvaja hrdinovia spojení v jednej postave vydávajú na novú úlohu, ako zabráni vzostupu Pána temnoty. Celebrimbor v minulosti vytvoril mocné prstene, ktoré začínajú v Stredozemi páchať dosť veľkú pohromu. Talion je zase bývalý kapitán Gondoru, s ktorým sa osud veľmi nemaznal. Osud ich spojil v jedno. Sú to dva rôzne charaktery a dve rôzne mysle v jednom tele a s vlastnými schopnosťami.


Celebrimbor prišiel s plánom ukovať nový Prsteň moci, aby zabránil nástupu temnoty a Talion ho v jeho pláne podporuje. Na scéne sa objaví aj niekoľko ďalších viac či menej známych postáv, pričom videá nám už ukázali napríklad Opuchu. Navyše v podobe, akú sme doteraz nepoznali. Je možno trochu škoda, že nám herná ukážka na Gamescome neodhalila viac z príbehu hry, namiesto toho sa zaoberala akciou a aj niekoľkými novými možnosťami. Jasne ale ukázala, že autori pokračujú v nastolenom trende. Na druhej strane ale z hry viac cítiť knižno-filmový mix.

Keď si to rozoberiete na drobné, stále tu cítiť inšpiráciu Assassinom a Batmanom. Obrovský herný svet, množstvo misií, hromada šplhania a známe možnosti plnenia misií sú prvky, ktoré sú nám dobre známe. No zdá sa, že hra s nimi vie veľmi dobre operovať. Ukážka ponúkala viacero možných misií. Z tých väčších sme si vybrali vlastne len jednu – vylákať jedného z ohyzdov-veliteľov von z pevnosti. Potom stačilo otráviť jeho grog, na čo môžete ísť priamočiaro cez mŕtvoly a hlavnou bránou alebo aj menej nápadne po strechách a s lukom (túto schopnosť si treba odomknú). Potom je pred vami už „len“ bitka.

Shadow of War chce priniesť väčšie boje s obrovským počtom jednotiek na každej strane. Nepriateľská pevnosť v ukážke bola posiata rôznymi typmi ohyzdov, pričom niektorí dokázali narobiť veľké problémy, iní dobre poslúžili na regeneráciu života, keďže ich zdoláte jednoducho. Aj zo súbojov stále cítiť vplyv Batmana, no ukážky boli už viac zamerané na schopnosti, ktoré priniesol Celebrimbor. Či to boli rôzne kombá, ovládnutie súperov, alebo špeciálne šípy. Práve schopnosti ma osobne zaujali najviac. Vo videu môžete vidieť ukážku relatívne rozsiahleho stromu, ktorý ale pomerne šikovne obmedzuje to, koľko ich budete mať súčasne aktivovaných.

Vaše zručnosti v boji sú ovplyvnené aj výbavou, ktorú si postupne môžete levelovať, napríklad splnením určitej výzvy, čo vám dá v boji ďalšie bonusy. Meč tak napríklad môže získať bonus v poškodení, ktoré spôsobuje nepriateľom. V boji sa hodí aj schopnosť povolať svojich pomocníkov, navyše v rôznych veľkostiach. Niektorí tak za vás budú bojovať, iných zase sami môžete osedlať a rozpútate na bojisku trošku inú pohromu, pričom aj tu máte k dispozícii niekoľko schopností a možností, ako situácie riešiť.

Ak však Shadow of War niečím výraznejšie oslovila, je to ešte zaujímavejší Nemesis systém. Tento mechanizmus z jednotky sa vracia a opäť do hry prinesie nevídané budovanie vzťahu medzi vami a vašimi nepriateľmi. Oni vás budú zabíjať a vy ich za to budete nenávidieť. Každý z nepriateľov je unikátny, má svoje silné aj slabé stránky, čo by ste v súbojoch mali vedieť využívať vo svoj prospech. Ak je niekto odolný voči šípom, tak si ich na ňom nebudete zbytočne míňať. Naopak ak sa bojí beštií, je to pre vás výhoda. Nepriatelia sa navyše vedia adaptovať a po chvíľke si tak môžu zvyknúť na vašu taktiku, ak ju stále opakujete. A v momente, keď sa vám na obrazovke zjaví hláška o adaptovaní, máte o problém navyše.

Opäť nepriatelia fungujú aj na základe vnútornej hierarchie, ktorá je však neustále v pohybe. Niekoho zabijete a nahradí ho iný. Niekto zabije vás a v rebríčku sa dostane vyššie, čo mu prinesie napríklad väčšiu silu a pri ďalšom strete vám môže narobiť ešte väčšie problémy. Hierarchiu však viete využívať aj vo svoj prospech. Viete si ju totiž pohodlne zobraziť a vidíte, ktorých nepriateľov ste predtým v súbojoch ovládali. Potom záleží už len na vás, či to nejako viete využiť. Ak napríklad ovládnete strážcu jedného z veliteľov, ten sa ho môže pokúsiť zabiť, čo je pre vás veľká pomoc. Len pozor, aby ste sa v potýčke medzi nimi nezahnali aj po ohyzdovi, ktorého ovládate. Zrada sa totiž môže otočiť.


Nemesis systém by mal byť vo finálnej hre ešte výraznejším prvkom hry, pričom chce ponúknuť aj niektoré úplne nové vlastnosti a hlavne rozšírené možnosti. Bude však hlbšie zakorenený do herných mechanizmov, pridá nasledovníkov a bude na základe vášho hrania ovplyvňovať ich správanie. Bohužiaľ, prinesie aj mikrotransakcie, o ktorých zatiaľ vieme len toľko, že umožnia upravovať práve nasledovníkov pomocou elementov, ktoré v hre môžete získať hraním, no aj priamou kúpou za reálne peniaze. Naopak príjemnou možnosťou bude import niektorých dát z jednotky, napríklad si tak do Shadow of War prenesiete vášho najväčšieho Nemesis.

Hru sme mali možnosť vyskúšať na Nvidia evente, kde ju prezentovali v dvoch vizuálnych verziách. HDR verzia bežala na obrovskej TV obrazovke a farby tiekli z obrazu, pričom sa na hru pozeralo výborne. SDR verziu sme mohli nahrávať a vidíte ju vo videu, takže sami môžete posúdiť grafické kvality titulu. PC verzia podporuje SLI (na zostave s takto zapojenými grafikami sme hrali) a aj Ansel. A to isté pravdepodobne platí aj pre zvuk. Ten vo videu prezentuje hlave dabing jednotlivých ohyzdov aveľmi dobre pomáha dotvára ich osobnosť, čo zase slúži v prospech Nemesis systému.

Vydanie Middle-earth: Shadow of War je naplánované na 10. októbra tohto roka. Pravdepodobne pôjde o jeden z najsilnejších jesenných titulov. Kombinuje obľúbené herné prvky so známym univerzom, ktorého neprebádané oblasti môžete spoznať na vlastnej koži. Bohužiaľ sme sa ale nemohli presvedčiť o tom, či sa autori poučili aj z nedostatkov prvej časti. Snáď sa ale dočkáme väčšej variability, zaujímavejších vedľajších misií a rozhodne lepšie spracovaného zakončenia, na ktorom predchádzajúca časť dosť nepekne padla na hubu.


napísal matus_ace 24.8.2017



Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2017 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.