7.5

Kirby’s Blowout Blast


Pahltný Kirby opäť v akcii

Recenzia pre 3DS
chytľavá hrateľnosť
pestré levely a svety
2.5D pohľad a grafika
frenetické súboje
jasný systém odmien a motívácií
výborný pomer cena/obsah
bossovia sa opakujú
málo nového pre znalcov série


Nová hra s Kirbym je prekvapivá jednohubka za pár eur, ktorá neustále dokazuje, že Nintendo a jeho štúdiá majú patent na hrateľnosť, rozum a vhodné rozširovanie sérií. Na pohľad to nie je plnohodnotný titul, súčasne však skrýva dostatočnú mieru variability, nápadov a ak sa budete naháňať za riadnym odohraním, vydzobaním všetkých medailí alebo rekordov, užijete si solídnu porciu skákania.

Jednoduchý príbeh hovorí o útoku na Kirbyho a kamošov, únose a útokoch, no v podstate vám stačí vedieť, že pár zloduchov si robí čoro-moro a vy ich musíte zastaviť. Žiadna epická narácia, ale tá sa tu nepýta. Dôležitejšia je štruktúra a forma, ktorú Kirby tentokrát núka. Základné mechanizmy fungujú. Kirby skáče, plachtí a dokáže zhltnúť nepriateľa či bonus a pľuť ho na niekoho ďalšieho. Dve funkčné tlačidlá a niečo na pohyb si osvojíte v priebehu prvých levelov a potom už iba cibríte tieto schopnosti.


Poďme na toooo, troch zoberiem do papuleeee...

Pohľad na svet je 2.5D. Väčšinou sa pohybujete zľava doprava (občas príde osvieženie do opačnej strany, resp. zdola nahor à la Crash kedysi), ale tretí rozmer akosi cítite, nie je to plochý svet. Hranie je rozdelené do piatich epizód, každá obsahuje štyri až päť levelov. Jeden level je enormne krátka porcia – máte tu dokonca časový limit piatich minút, niet sa kde zdržiavať a spravidla ho zmáknete aj za tri.

Kirby upaľuje vpred, zbiera hviezdy i rozličné plakety. Bronzové sú po ruke, na strieborné treba občas zabojovať či vymlátiť všetkých oponentov a zlatá je sporadická, no je za veľa bodov. Áno, levely hráte na body a kombináciou viacerých faktorov sa snažíte získať najlepšiu trofej/medailu za celú snahu. Ísť na celkový bronz, to iba prechádzate levelom. Na striebro sa už musíte začať snažiť. A na zlato treba splniť dokonca viaceré požiadavky, ako napríklad počet bodov, získať všetky predmety, poraziť úplne všetkých nepriateľov, nestratiť ani kúsok zdravia či zvládnuť neznámy časový rekord.

Ak si chcete hru obyčajne užiť, preskákať, zhltnúť nepriateľov a všetko ísť v ležérnom tempe, vydrží vám pár hodín. No práve celá pätica zadaní vytvára vysokú mieru ctižiadosti pre opakované hranie. Podarí sa vám nahrabať viac bodov? Iste, nezabudnite, že vyšší bodový zisk príde pri kombách v boji – ak sa vám jedným vypľutím podarí zmastiť šesť či osem nepriateľov, za každého ďalšieho je viac bodov, takže je zrejmé, že sa oplatí kosiť celé šíky. Zmlátiť všetkých nepriateľov v leveli je kumšt, tu a tam vám nejaký upaľuje preč a už nemáte šancu sa k nemu vrátiť a môžete level reštartovať. Niečo podobné platí aj pre predmety – neraz je zlatá plaketa spojená s úlohou ako podraziť nepriateľa, prísť niekam včas a znova platí: kto príde neskoro, môže ísť level znova. No najťažšími úlohami je nestratiť ani kúsok zdravia, čo platí najmä pre veľké presily alebo súboje s bossmi, lebo tam si na vás niečo dotyční nájdu. A vytvoriť časový rekord? To sa podarí len občas.

Levely totiž nie sú iba o bežnom prechádzaní a porážaní nepriateľov. Často sa využíva mechanizmus z klasických strieľačiek, kde sa Kirby dostane na uzavretú časť levelu, vytvorené steny ho nepustia ďalej, kým neporazí nával iných. V priebehu levelu sú také miesta dve-tri, samozrejme, každý končí aj podobnou schémou, kedy ide o všetko, práve vtedy môžete stratiť kúsok života či nezískať predmet. Je dobré učiť sa niektoré postupnosti nepriateľov a hľadať si správne miesta, inak sa vám nemusí dariť získať všetko. Konfrontácie na malom priestore pridávajú intenzitu – prvé prejdenie je na objavovanie a tie ďalšie už tvrdým drilom, kedy chcete získať čo najviac.

Koniec každej epizódy sprevádza súboj s bossom so solídnym ukazovateľom zdravia. Kožu nepúšťajú lacno, majú rozličné triky ako vás ohroziť. Pichľavé predmety, aktívne kocky, mocné zbrane, silné buchnáty na znepríjemnenie života. Práve posledný level bude pre mnohých veľkou výzvou, ak idú na zlato. A mnohí poň určite pôjdu, lebo ak sa vám podarí celú epizódu a jej levely zvládnuť na zlato, tak sa otvára vždy jedna tieňová EX epizóda, kde čaká náročnejšia séria úrovní.

Tie sa s vami už nemaznajú. Majú ešte kratší časový limit, ukazovateľ zdravia je polovičný a nápory nepriateľov väčšie. Je zrejmé, že tu už prví hráči oželejú zlaté medaily, levely len omrknú a bude im to stačiť. No ak sa odhodláte na ultimátne zlato, čaká vás ešte tajná cestička...


Takto sa sekajú rekordy a kopa bodov na šupu, zlato bude mojeeeee.

Jednoduchá hrateľnosť je podporená odlišným dizajnom jednotlivých epizód, aj inými nepriateľmi. Niekedy majú nádych vody, inokedy púšte alebo inej exotiky, stále sa niečo deje a fakt je, že na kópie levelov či nápadov tu ľahko nenarazíte. Autori si dali dosť práce s uložením bonusov a aj sekvenciami nepriateľov, ktorých na vás posielajú. Variabilita je prekvapivo vysoká.

3DS takto dostalo za pár eur zaujímavú Kirby hru. Mnohí by niečo také radi videli na smartfónoch, ale aj tu sa ukazuje sila Nintenda, že eShop môže využiť pre menšie vyrovnané zážitky. Nie sú revolúciou či najlepším dielom v sérii, ale nápadov na udržiavanie je tu skutočne veľa. Pol boda k dobru za cenu.


napísal Korec 4.9.2017



Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2017 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.