4.0

Inner Chains


Biomechanický svet, ktorý si nevie získať hráča

Recenzia pre PC
zaujímavé prostredie
pozadie príbehu
prvok objavovania
technické problémy
stereotyp
nezaujímavá herná náplň
slabá grafika
príliš pomalé tempo


Sú hry, ktoré na papieri vyzerajú dobre, a tak sa na ne tešíte. Predstavujú originálny svet, sľubujú neobvyklý príbeh a zaujímavú hernú náplň. Aj vďaka tomu projekt od poľského štúdia Telepath Tree uspel v kampani na  Kickstarteri a získal finančnú podporu od fanúšikov. Môže za to aj pozadie autorov. Tí boli predtým súčasťou štúdií, ktoré pracovali na hrách, ako Bulletstorm, Zaklínač, Dying Light, Gears of War a ďalšie.  Keď hra nakoniec vyšla, fanúšikov čakalo nemilé prekvapenie. Je slabá, nezáživná a navyše plná technických problémov. Väčšina hráčov ju dokázala dohrať až viac ako mesiac po vydaní vďaka druhému opravnému balíčku.

V Inner Chains je všetko inak, ako sme zvyknutí z reálneho sveta. V  budúcnosti ľudstvo ovládne vlastná planéta. Konečne prevezme trón od nenásytných ľudí a začne nastoľovať podivnú diktatúru. Ľudstvo, samozrejme, úplne nevymizne, len sa rozdelí do rôznych kást a iba jedna jediná trieda dokáže využívať prírodu pre svoj vlastný prospech, a tým pádom zotročovať aj ostatných ľudí. Jednoducho svet, v ktorom by ste nechceli žiť. Navyše si príroda privlastnila technológiu vytvorenú človekom, takže vznikli biologické stroje. V podstate sa dá povedať, že svet v Inner Chains je podobný tomu v Terminátorovi.

V úlohe anonymného hrdinu navyše nerozumiete používanej reči a musíte sa učiť nový jazyk. Objavovanie nových písmen je lákadlom, ktoré vás bude hnať vpred. Na začiatku nebudete rozumieť ničomu, neskôr už budete rozumieť príbehu o čosi viac. V štyroch úrovniach budete objavovať, prežívať a najmä umierať. Počítajte s ojedinelými úložnými bodmi, a tým pádom s neskonalou frustráciou. Titul je náročný. Navyše o umelej inteligencií sa tu príliš rozprávať nedá. Umierať sa bude kvôli vlastným chybám, spomalenému ovládaniu, príliš veľkému množstvu protivníkov. To všetko v spolupráci s technickým spracovaním, ktoré ani po dvoch opravných balíčkoch nie je také, aké by sme si predstavovali.

Prívetivý príhovor poteší...



Po vydaní sme si dali nútenú pauzu, pretože sa hra nedala dohrať. Na určenom mieste chýbala zbraň a bez nej sa nedalo ďalej dostať. Neboli sme pritom jediní smoliari, tento problém malo viacero hráčov. Odporúčanie od vývojárov bolo počkať na opravu. Čakali sme viac ako dva týždne. To vôbec nie je dobrá vizitka. Treba ale povedať, že po poslednej záplate je hra oveľa lepšia. Na vysokých detailoch beží plynulejšie, pribudli nové súčasti, ako sú nové animácie, zvuky. Aj čakanie na spúšťanie hry sa skracuje. Hlavne sa neobjavuje toľko technických problémov. Hra ale vyzerá stále škaredo – akoby z inej doby. Aj vďaka vývojárom odkazuje na slávu Painkillera, ale v žiadnom bode ju nepripomína - až na svet, zbrane a nepriateľov. To je ale všetko. Tempo hry príliš pomalé a skostnatené.

Autori sa snažili vytvoriť niečo, čo nevychádza z ich duše. Keby vytvorili frenetickú FPS, pevne verím, že by sa to podarilo. Lenže Inner Chains stále nevie, čím chce byť. Tvári sa ako horor, pričom sme sa ani raz nezľakli, nedusila nás ťaživá atmosféra, vôbec sme sa nebáli. Ani ako survival príliš nefunguje – nič tu v podstate nezbierate, netvoríte, umierate len vďaka vysokej náročnosti. Nepriateľov by ste spočítali na rukách starého drevorubača a počet úrovní zodpovedá lenivosti autorov a nízkemu rozpočtu. Dĺžka hry je pritom nadpriemerná – vyše desať hodín. Úrovne sú  aspoň rozsiahle, treba ich objavovať a otvárať rôzne cesty. Neraz budete dezorientovaní a vôbec nebudete vedieť, čo máte robiť. Systém sa tu hľadá len ťažko a viem si predstaviť hráča, ktorý bude zápasiť s frustráciou a chuťou hru vypnúť.

Pri hraní vás môže udržať zvedavosť, ako to celé skončí. Dostanete sa na vytúžené miesto s názvom Posledná nádej? Veď musíte zachrániť aspoň vlastnú kožu, keď je už ľudstvo úplne v háji a nastal nový svetový poriadok. Nečakajte dobre prerozprávaný príbeh, viac sa o ňom dozviete na internetovej stránke hry. Hra je predovšetkým o úniku z pekla a o jeho poznávaní. Dozviete sa, ako sa žije v temnej post-apokalyptickej budúcnosti. Lenže stále mi nejde do hlavy, prečo sa postava, ktorú ovládate, pohybuje tak neskutočne pomaly.

Pri postupe oceníte trojicu zbraní. Jedna vytvára elektrické výboje. Je to najslabšia zbraň s peknými efektmi. Potom je tu plameňomet a zbraň z kostí BoneGun. Tá je originálna a požiera živé bytosti a musíte byť obozretní aj v pri jej používaní. Ak vám táto trojica nestačí, ešte stále môžete používať vlastné päste. Tie sú skutočne len núdzovým riešením a uplatnia sa v počiatočných hodinách hrania.

Ako sme už naznačili v úvode, ani grafická stránka hry nie je ničím výnimočná. Škaredé farby, ktoré sa snažia byť temné, striedajú nepodarené animácie protivníkov. Technické spracovanie je zastaralé. Navyše je hra veľmi náročná na výkon počítača a zle optimalizovaná. Dobre vyzerá aspoň streľba zo zbraní a svetelné efekty. Ozvučenie je obstojné a vôbec ničím neruší, hudobný sprievod je tiež atraktívny. Príjemnou súčasťou hry je profesionálna čeština od Comgadu. Tá tu vzhľadom na obmedzenú konverzáciu nevyhnutná nie je, ale aj tak poteší.

Hra Inner Chains nedopadla dobre. Vývojári napriek svojim bohatým skúsenostiam z minulosti nezvládli elementárne veci. Možno sa vrhli na príliš náročný projekt a mali nízky rozpočet, ale to ich reputácií príliš nepomôže, nech už sú dôvody zlyhania akékoľvek. O hre môžete uvažovať v prípade výraznejšej akciovej zľavy - po dvoch opravných balíčkoch to už nie je až taká tragédia a snáď sa dá dohrať na každom počítači. Zázraky nečakajte, ale ak nebudete príliš nároční, možno vás nevšedný svet predsa len osloví.

Časom tomu porozumiete viac.




Hardverové požiadavky:
Minimum: CPU Intel Dual-Core 2,8 GHz, 4 GB RAM, GeForce GTX 700, OS Win 7+SP1 64-bit



napísal Possol 31.7.2017



Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2017 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.