STARCRAWLERS

STARCRAWLERS

8.0

Krokovací dungeon v modernom poňatí

Recenzia na PC verziu

Krokovacie dungeony sme milovali. Dnes sa objavujú už len sporadicky a najmä ako pripomienka starých dobrých časov. Nemusí to však byť pravidlom. StarClawlers sa síce inšpiruje klasickými RPG, ale namiesto kamenných bludísk s fantasy potvorami zavedie hráčov do futuristických labyrintov s robotmi a kybernetickými nepriateľmi.

Je škoda, že tvorcovia v úvode odflákli príbeh a hodia vás priamo do vody bez bližšieho vysvetlenia, kde ste sa ocitli a aké je vaše poslanie. Pomaly, ale isto to síce zistíte prostredníctvom dialógov na vesmírnej základni a pri snorení vo vesmírnych labyrintoch, kde sa odohrávajú voliteľné misie, ale návnada vo forme nejakého pútavého intra by veľmi prospela. Každopádne máte aspoň šajn, kto ste, pretože na začiatku si volíte nielen svoju postavu, ale aj jej históriu a tým aj určité bonusy. Plus si vyberiete obťažnosť a ak sa na to cítite, môžete skúsiť rovno Iron mód s jedinou pozíciou na ukladanie hry, stratou výbavy pri zlyhaní a permanentou smrťou hlavných protagonistov.

Vyberáte si síce len jedného „snoriča" (ženský aj mužský variant), ktorý reprezentuje priamo vás, ale počas progresu si môžete najímať aj spolubojovníkov. Na výber sú tradičné aj menej obvyklé povolania, ako je inžinier a vojak, ale taktiež kybernetický ninja, hacker, pašerák či void psyker. Viaceré z nich sú lákavé, ale výberom sa príliš netrápte, ostatné zamerania zostanú pre vašich potenciálnych partnerov. Za jednorazové poplatky si ich kúpite v salóne na vesmírnej stanici, kde si aj vyberáte kontrakty a štartujete misie.

StarCrawlers
StarCrawlers Vyzerá milo, ale je agresívny a možno bude po vás hádzať aj riady.
Vyzerá milo, ale je agresívny a možno bude po vás hádzať aj riady.


StarCrawlers Nepriatelia v boji dostávajú zabrať.
Nepriatelia v boji dostávajú zabrať.


StarCrawlers Vaše voľby v rozhovoroch môžu ovplyvniť ďalší vývoj udalostí.
Vaše voľby v rozhovoroch môžu ovplyvniť ďalší vývoj udalostí.





Kontrakty majú rôzne zadania, sú farebne rozlíšené podľa náročnosti a líšia sa aj veľkosťou odmeny vo forme kreditov a skúseností. Treba si však všímať aj to, ktorá frakcia zadáva úlohu a aké to môže mať dôsledky.  Prídete totiž do kontaktu s desiatkami organizácií a vaše aktivity niektorým prospejú, iným spôsobia problémy. Takže obvykle po splnenej misii vzrastie vaša reputácia s jednou korporáciou, ale zhoršíte si vzťahy si inou, niekedy aj dvomi naraz. Ale neraz môžete dodatočne zmeniť svojho objednávateľa už po vstupe do príslušného bludiska, kde vás konkurencia pokúša výhodnejšími návrhmi. Primárnych kontraktov býva menej, ale oplatí sa voliť si aj tie menej dôležité, aby ste si budovali lepšie vzťahy s vybranými stranami, získali extra kredity, skúsenosti a následne vyššie levely jednotlivých členov vašej družiny.

V ďalšej sekcii na základni predávate, kupujete a dávate vylepšovať výstroj. Potom je tu liečebňa, kde kúpite medikamenty a podporné doplnky a môžete oživiť vašich druhov, ktorí padli v misiách a odstrániť negatívne efekty. Okrem toho sa tu dajú zresetovať vaše schopnosti, takže môžete prerozdeliť skúsenostné body. Najlepšiu výbavu kúpite na čiernom trhu za kredity, ale aj špeciálne Eon kocky. Navyše tu môžete ponúkať v aukcii boxy, ktoré ste ukradli v bludiskách. Dá sa tak trochu privyrobiť, ale súčasne si zhoršujete reputáciu s okradnutými frakciami. A to by ste nemali podceňovať, pretože sa prostredníctvom siete môžete kontaktovať so všetkými organizáciami a ak máte dobré vzťahy, poskytnú vám špecifické technológie a výhody.

Pred odklepnutím kontraktu a vyrazením do bludiska je optimálne upraviť výbavu postáv, ktoré s vami idú do akcie (maximálne štvorčlenný tím). Dá sa to však aj priamo v teréne. Každému borcovi  môžete zmeniť zbraň (na základe jeho špecializácie), brnenie, štít a doplnok s bonusom. Okrem  toho sebe aj spolubojovníkom odomykáte a vyberáte aktívne schopnosti, ktoré sú rozdelené vždy do troch odvetví. Každá schopnosť má tri stupne a vedie k pokročilým útokom a zručnostiam. Postavy pritom neraz využívajú rôzne zdroje energie a sily a majú výrazne odlišné danosti. 

Inžinier dokáže šikovne udrieť svojou pneumatickou päsťou, ale hlavne vyvoláva mechanických pomocníkov. U vojaka oceníte granát, ktorý zasiahne viac cieľov naraz, či raketomet. Pašerák vystrelí z dvoch zbraní, môže nepriateľa v boji aj okradnúť alebo si hodí šťastnú mincu a spôsobí ničivejší útok. Hacker zavíri nepriateľské systémy, ktoré potom v každom kole poškodzujú protivníkov. Void Psyker kumuluje ničivú energiu, ktorá môže byť vo veľkom množstve nebezpečná aj priamo jemu. A aj ďalšie postavy majú svoje prednosti, ktorých je čoraz viac.

Misia začína v úvodnom koridore vesmírneho komplexu, čo môžu byť útroby základne, raketoplánu, či ťažobnej kolónie. Všetko vnímate z pohľadu prvej osoby a posúvate sa po štvorčekoch, ktoré síce priamo pred sebou nevidíte, ale uvedomujete si  ich pri pohybe dopredu alebo do strán. Okrem toho sa automaticky zaznačujú do minimapy. Priestory sú dostatočne pestré. Vstupujete do chodieb a miestností oddelených dverami, chránených bezpečnostnými systémami a kódmi a, samozrejme, nepriateľmi.

Ocitnete sa v dielňach, laboratóriách, výskumných halách, strojovniach, banských šachtách, ubytovniach. Narazíte na detektory, pasce, zamknuté dvere, terminály, rôzne mechanizmy, s ktorými sú príležitostne spojené aj hlavolamy. Môžete brať rôzne veci zo zeme, stolov a skriniek, napríklad jednorazové kredity, Eon kocky, správy, korisť vo forme výzbroje. Niekedy sa pritom uplatnia aj nebojové schopnosti postáv. Napríklad môžete vstúpiť do zabezpečeného  priestoru vďaka technickým schopnostiam inžiniera. Alebo máte extra voľby, keď príležitostne dochádza k dialógu s nejakou neutrálnou postavou, či s vami komunikuje zadávateľ kontraktu. Možno si tak vydupete viac kreditov alebo získate extra informácie. Prípadne aj spojenca.

Zaujímavé je, že pri  prechádzaní bludiskami sa kombinuje reálny čas s ťahovým režimom. Bezpečnostné systémy naokolo neustále a bez pauzy fungujú. Ničivé laserové polia sa zapínajú a vypínajú v určitom cykle, kamery neustále monitorujú rôzne plochy a presúvajú sa z jedného miesta na druhé bez ohľadu na to, či niečo robíte alebo stojíte. Takže ak sa im chcete vyhnúť, treba sa pohnúť v správnom momente a rýchlo sa odtiaľ dostať. Ale nepriatelia sa pohybujú len vtedy, keď sa hýbete aj vy. Čo však neznamená, že vás neprenasledujú.  Ak už vás protivník zazrie, ide po vás. Zastanete, stojí aj on, ale nestrasiete sa ho, je vám v pätách a skôr či neskôr sa k nemu otočíte čelom, aby ste sa ho zbavili v boji.

Boje už potom prebiehajú v tradičnom ťahovom režime, kde postupne útočia vaše postavy a nepriatelia, ktorí sa pekne rozmiestnia po obrazovke. Medzi protivníkmi sú futuristickí piráti, roboti, drony, rôzne kybernetické a biologické potvory. Niekedy doliečujú svojich spojencov a velitelia zvyčajne vyvolávajú posily. Keď je niekto z vašich na ťahu, stačí kliknúť na ľubovoľného protivníka a zobrazí sa menu s možnými akciami. Vždy je na výber základný útok a predvolené schopnosti. Po vyhladení odporcov opäť môžete ľubovoľne prekutávať chodby bludiska. Vaším hlavným cieľom v misii môže byť vyhľadanie a eliminovanie určitého nepriateľa, ochrana technika, ktorého treba priviesť k terminálom a východu, získanie dôležitého predmetu alebo dát, rozmiestnenie náloží. Labyrinty môžu mať jedno alebo viac poschodí, niekedy ich zdoláte veľmi rýchlo, zvyčajne sa tam ale motáte niekoľko desiatok minút. Keď urobíte všetko potrebné a už sa vám nechce snoriť po okolí, stačí prísť k najbližšiemu východu z bludiska.

StarCrawlers
StarCrawlers Po zameraní protivníka stačí myšou zvoliť požadovanú akciu.
Po zameraní protivníka stačí myšou zvoliť požadovanú akciu.


StarCrawlers Kontrakty  si treba vyberať s rozvahou,  niekomu sa zavďačíte, iných si pohneváte.
Kontrakty si treba vyberať s rozvahou, niekomu sa zavďačíte, iných si pohneváte.


StarCrawlers Hra je ťahová, ale pasce a bezpečnostné systémy fungujú v reálnom čase.
Hra je ťahová, ale pasce a bezpečnostné systémy fungujú v reálnom čase.





Grafika hry je solídna, ale nepočítajte s najmodernejšími efektmi. Na okolie aj nepriateľov sa však dobre pozerá - najmä keď sa rozpadnú na hromadu šrotu po ich zničení. Postup sprevádza ťaživá, ale štýlová hudba a v boji patričné zvuky, avšak v početných dialógových oknách chýba dabing. Nahovoriť všetky texty by zabralo kopu času, ale žiadalo by sa ozvučiť aspoň vybrané pasáže a úvodné frázy.

StarCrawlers v sebe má čosi z minulosti, ale súčasne pôsobí ako moderná RPG, do ktorej autori šikovne zakomponovali postup po štvorčekových poliach. Zaujímavá fúzia funguje veľmi dobre a ponúka aj priestor na dialógy, ktoré vedú k rôznym odchýlkam pri postupe. Ten sa však časom stáva repetitívnym, pretože napriek rôznym cieľom je príprava pred misiou aj progres v bludiskách v zásade opakovaním tých istých procesov. Kým vás však hra omrzí, potrvá to mnoho hodín a pri správnom dávkovaní vám vydrží naozaj dlho. A príjemne pobaví.


napísal uni 7.7.2017
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
8.0
Ohodnotiť
STARCRAWLERS
+ klasický krokovací dungeon v modernom poňatí
+ procedurálne generované bludiská a vcelku pestrá náplň misií
+ futuristické prostredia a nepriatelia
+ postavy v tíme s osobitými povolaniami a schopnosťami
- slabá prezentácia príbehu
- dlhé nahrávanie úrovní a uložených pozícií
- chýba dabing
- časom repetitívne
Hardverové požiadavky:
Minimálne požiadavky: CPU 2,2 GHz, 3 GB RAM, VGA 1 GB, OS Win 7


RECENZIE HRÁČOV
PC

Vývoj: Juggernaut Games
Štýl: RPG
Web: domovská stránka hry
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19539)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk