Far Cry 5


Montana vyzerá pokojne, no zároveň chaoticky

Dojmy pre PS4, PC, Xbox One


Príchod Far Cry 5 sme tak nejako čakali. Hoci nemuselo ísť konkrétne o pokračovanie označené číslovkou, kedže sa minulý rok Ubisoft rozhodol trochu pozmeniť tradíciu a klasické číselné označenie vynechal. Priniesol nám prostredím veľmi blízky Far Cry Primal, ktorý napokon nedopadol v hodnoteniach najhoršie. No najnovšie pokračovanie už Ubisoft jednoducho označil päťkou. S hrou sa pochválil ešte pred E3, kedy nám o nej hneď prezradil slušnú porciu informácií. Z nich nám je však jasné, že sa žiadna väčšia zmena v základe hry nekoná a opäť je zostavená pomocou veľmi dobre známej šablóny. Bude tam šialená záporná postava, jej partia a vy hodení do úplne nového prostredia s množstvom klasických možností, ale aj nejakými novými.

Čo od Far Cry 5 môžeme čakať, je teda asi každému jasné. Na Gamescome hra chýbať nemohla, pričom Ubisoft sa na túto akciu pripravil skutočne veľmi dobre. Pri Far Cry 5 sa tiahol pravdepodobne najväčší rad ľudí, ktorí si chceli hru vyskúšať. Priamo v stánku bolo niekoľko tuctov konzol, takže sa k hre dostalo naozaj množstvo fanúšikov. My sme si, našťastie, tento rad vystáť nemuseli a k hre sme sa aj napriek tomu dostali.

Ešte pred spustením dema nás personál Ubisoftu oboznámil s tým, že Far Cry 5 budeme môcť hrať počas dvadsiatich minút. Ako už určite viete, vo Far Cry 5 si budeme môcť zvoliť jedného z troch spoločníkov, pričom jeden z nich nebude človek. Podporné zložky totiž pozostávajú zo vzdušnej podpory od Nicka, pozemnej podpory od ostreľovačky Grace a psieho pomocníka Boomera, ktorý sa vyznačuje najmä tým, že sa skvele hodí pri útokoch na väčšie skupiny. Stačí ho poslať na niektorého z protivníkov, čím celú skupinu poriadne vyvediete z miery a môžete sa s prehľadom pustiť do nepriateľov. Vybrať sme si mohli ktoréhokoľvek z trojice, no ja som siahol po Nickovi s jeho bombardérom.

Hneď po výbere posily však hra u mňa získala prvé mínus. K dispozícii sme mali 20 minút strávených s hrou, no len prvá nahrávacia obrazovka si z tohto času odhryzla čosi cez minútu. Nechcem byť takto na úvod prehnane kritický, no druhé mínus prišlo po načítaní hry. Chápem, že nešlo o finálny produkt, no grafická stránka ma mierne sklamala, a to spolu s tou technickou. Slabšie grafické spracovanie mi v podstate neprekáža pri hraní, kedže väčšinou grafika nijako zvlášť nenarúša hrateľnosť. Oveľa viac mi ale vadilo snímkovanie, ktoré síce mohlo byť 30 fps, no s veľmi silným frame-pacingom, takže to v niektorých momentoch pôsobilo, ako keby hra bežala na 20 fps.

Hra, samozrejme, bežala na konzole, konkrétne išlo o PlayStation 4. Povedal som si teda, že tieto problémy sú spôsobené asi tým, že ide o klasickú PS4, ktorá jednoducho už nestíha. Pre istotu som si to ale chcel overiť, a tak som zastavil jedného z prítomných členov personálu, ktorý moje predpoklady zhodil zo stola - uviedol, že hra beží na PS4 Pro. Aj napriek jeho tvrdeniu mi nešlo do hlavy, že by mohla hra ísť až tak biedne na výkonnejšej PS4. Preto som si jeho vyjadrenie vysvetlil tak, že pravdepodobne sám nevie, a tak mi len prikývol.

Pokračoval som teda v hraní. Gamescom demo pozostávalo v podstate z rovnakého územia, ktoré sme mohli vidieť už na E3. Išlo teda len o menšiu oblasť, v ktorej ale toho bolo na vyskúšanie skutočne dosť. Na úvod bolo potrebné vyčistiť lokálne ulice od nepriateľov, a to najlepšie tak, aby postava zostala nepovšimnutá čo najdlhšie, aby sa nevyvolal veľký konflikt a nešlo do väčšieho rizika. Prostredie ale ponúka aj ďalšie možnosti, takže ak máte radi akciu, stačilo si privolať Nicka, nastúpiť do jedného z opustených áut, napáliť to s ním do prvej skupinky povstalcov a ešte z kabíny vystrieľať tých, ktorí tento útok prežili. Následne sa presunúť do úkrytu a začať mieriť na cisternu, ktorá je odstavená v strede križovatky. Stačí pár striel a z cisterny zostáva vrak - obrovský výbuch nepriateľov len tak odfúkol.

Far Cry 5 sa hrá rovnako ako doterajšie diely, no opäť sa snaží posunúť možnosti hry o niečo ďalej. Ak chcete prežiť, musíte si poriadne premyslieť, čo spravíte, aká je vaša taktika. Väčšinou vám totiž hra na Ramba nevyjde a na konci vašej zbrklej akcie čaká nahrávacia obrazovka, ktorá ani v tomto prípade nie je vôbec krátka. Minimálne si stihnete odskočiť na záchod. Ďalšie minúty dema mali pripravené jednu väčšiu prestrelku, ktorá ale bola predzvesťou ešte jednej akcie - vo vzduchu. Výhľad z oblakov si, pochopiteľne, nebude užívať len Nick a v ukážke prišiel teda rad aj na tento prvok hry. Čo sa týka úloh, v prvom rade šlo o zasiahnutie cieľov na zemi a ukážku deštrukcie prostredia. Toto ale doplnila akčná pasáž vo vzduchu, čím Ubisoft jasne naznačuje, že o poriadnu akciu kdekoľvek v hre nebude núdza.

Demo touto akciou skončilo a moje pocity boli zmiešané. Far Cry 5 sa hrá dobre, rovnako ako všetky ostatné diely. Taktiež v sebe skrýva naozaj slušne spracovanú atmosféru amerického vidieka, ktorý vynikne špeciálne v prestrihových scénach, no pomáha aj pestré zastúpenie rôznych zvierat. Po hernej stránke teda môže byť aj piate pokračovanie Far Cry 5 lákadlom, ak ho náhodou nezlomia chyby. Okrem už spomínaných technických nedostatkov sa mi však stalo, že som sa raz prepadol cez textúru a jednému prítomnému hráčovi hra dokonca úplne zamrzla a spadla do menu s chybovou hláškou. A mimochodom, pri odchode z hry prítomný personál vyskočil do menu PS4, ktorá vďaka vývojárskemu režimu odhalila svoj typ - skutočne šlo o PlayStation 4 Pro.


napísal play3man 7.9.2017



Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2017 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.