Destiny 2 - beta


Vydajme sa po druhýkrát na orbitu

Dojmy pre PS4, PC, Xbox One


Akčná hra Destiny vyšla ešte v roku 2014, kedy sa Bungie po dlhšej dobe odklonilo od svojej Halo série a presunulo na úplne nový projekt, ktorým mala byť MMO zasadená do budúcnosti. Hra si ešte pred vydaním dokázala získať veľkú pozornosť hráčov a médií, pričom krátko po ňom sa komunita rozdelila na tých, ktorí hru milovali a tých, ktorí od nej dávali ruky preč. Najväčšou slabinou Destiny bol fakt, že ponúkala skôr online zážitok bez poriadnej kampane pre jedného hráča, čo síce v konečnom zúčtovaní nebola pre hru až taká fatálna chyba, no určitú skupinu hráčov to od kúpy určite odradilo. Práve tento mínus dokázali autori hráčom vyhradiť slušnou podporou, ktorá trvala viac ako dva roky. Príchod dvojky bol po úspechu pôvodného titulu samozrejmosťou. Ostávalo len čakať na oficiálne oznámenie, ktoré prišlo len v marci tohto roka,

V druhej časti tvorcovia určite nebudú meniť zabehnuté veci, ktoré v jednotke fungovali, no pozreli sa na už spomínaný mínus jednotky. Destiny 2 tak ponúkne plnohodnotnú kampaň, ktorá by mala hráčov ešte o niečo viac zapojiť do príbehu. Rovnako tak sa pozrieme na množstvo nových miest a lokalít s novými postavami. Nepriateľská jednotka Red Legion neprestáva poľavovať a aj to posledné bezpečné mesto na Zemi je už minulosťou. Ak ste sa zapojili do bety Destiny 2, tak viete, že práve príbehová kampaň je tá, ktorá hráčov po prvýkrát spája so svetom v hre.

Na úvod si treba vybrať jednu z troch postáv.



Predĺžená beta Destiny 2 ponúkla skutočne malú ochutnávku rôznych režimov hry. Po spustení hry si však štandardne bolo treba vytvoriť postavu, za ktorú chcete hrať. Výber pozostával z trojice Titan, Warlock a Hunter - každý so svojimi špeciálnymi schopnosťami a zručnosťami. Hunter napríklad pri vyhýbaní sa útokom zvláda hneď aj prebiť zásobník, zatiaľ čo Titan si vie zachrániť život štítom, cez ktorý ale neprestrelia nielen nepriatelia, ale ani on sám. Štít sa však hodí v momentoch, kedy sa nemáte za čo skryť a nepriateľov môžete jednoducho po kúskoch ničiť vystrkovaním sa spoza jeho obranného poľa. Aj v bete sa dali pohodlne vyskúšať všetky postavy, no aby ste sa dostali k ďalším dostupným režimom, bolo potrebné dať si znova úvodnú časť, ktorá pozostávala z už spomínanej kampane. Čo sa ale týka progresu, ten bol v bete pre všetky postavy zafixovaný na 20. úroveň, aby mal pri testovaní každý rovnaké podmienky.

Kampaň Destiny 2 sa v bete rozbiehala útokom Red Legion Cabalu na Tower, kde bežíte cez zdevastované priestory, a zároveň rad za radom ničíte nepriateľské jednotky, pričom vaším hlavným cieľom je zničiť turbínu na jednej z nepriateľských lodí. Ukážka z kampane mala približne 30 minút a ponúkla celkom slušný pohľad na to, ako bude približne vyzerať ťaženie v plnej hre. Veľmi kvalitné prestrihové scény predeľujú vydarený gameplay, ktorý má stále vysoké tempo a nestačíte sa poriadne obzerať po nových aktivitách a cieľoch. Dobrá hrateľnosť je v Destiny už základ a aj keď nemusí sadnúť na prvý dotyk úplne každému, je to len o zvyku. Kampaň s rýchlym tempom vzbudzuje skôr pozitívny dojem a aj keď nemožno z takej malej ochutnávky robiť definitívne závery, zdá sa, že sa v plnej hre môžeme tešiť na parádnu jazdu.

Po kampani prichádza rad na online režim. Ten by mal byť logicky bezproblémový, keďže po prvej časti by sa dalo čakať, že autori nabrali dostatok skúseností. To v podstate aj platí - stretol som sa ale s tým, že mi hra nevedela nájsť hráčov. Tento problém ale netrval dlho a taktiež to nutne nemusela byť chyba na strane vývojárov. Ak patríte medzi tých, ktorí radi hrajú kooperatívne hry, presne pre vás je tu režim Inverted Spire, ktorý v bete ponúkal len jeden strike a zvládnete ho prejsť do hodiny. Ukážka kooperácie približuje najmä nové prostredia, ktoré sú konkrétne v tomto prípade dosť rozmanité - od bojov v masívnych priestoroch medzi skalami, cez riskantné priepasti, až po bahnité plochy. Na konci ukážky je pripravený boss, ktorého bez väčších problémov porazíte - stačí ho len dobre prečítať.

Druhý režim nazvaný Control v bete ponúka jedinú mapu Endless Vale. Ide o klasiku s obsadzovaním bodov a komu sa podarí obsadiť viac bodov za osem minút, vyhráva. Tento režim teda nie je ničím novým, no má niekoľko zmien. Po novom už pri spustení kola máte automaticky pridelený najbližší bod a ak sa dostanete k niektorému už obsadenému, nemusíte ho už súperovi najskôr odobrať, ale automaticky ho začnete obsadzovať. Tieto zmeny opäť hre prospievajú, najmä čo sa týka tempa. HUD hrá v dvojke ešte viac s hráčmi, kedže hneď na obrazovke vidíte, ktorá z postáv ešte žije.

Okrem kampane boli v bete tri online režimy.



Posledný režim, ktorý sa dal v bete skúsiť, je Countdown a je v hre úplnou novinkou. Nápadne pripomína jednu notorický známu hru. Hrá sa v skupinách  4 vs. 4,  pričom tímy sa delia na defenzívne a ofenzívne. Jeden tím musí zneškodniť tím protivníkov alebo položiť bombu a brániť ju pred nepriateľmi. Každý z hráčov má iba jeden život, a tak je nutné byť skutočne ostražitý pri každom kroku. Na druhej strane kombinácia štvorčlenných družstiev s jedným životom opäť prináša do hry vysoké tempo, ktoré sa nekončí ani rýchlou smrťou. Jednotlivé úlohy tímov sa striedajú s každým respawnom, a tak je nutné neustále sa prispôsobovať už aj tak rýchlej akcii.

Beta nám zároveň dala možnosť vyskúšať si, ako Destiny 2 vyzerá v pohybe. Po grafickej stránke sa hra drží vyšších štandardov, čo nie je prekvapením. Aj na tradičnej konzole PlayStation 4 vyzerá dobre, no osobne mi prekáža snímkovanie 30 fps, ktoré navyše nie je úplne stabilné. V kampani to síce nie je až taký problém, no v multiplayeri by som skôr ocenil vyššie snímkovanie a obetoval by som nejaké drobnosti po vizuálnej stránke. Horšie však je, že 30 fps sa drží aj na PlayStation 4 Pro, kde získate jedine vyššie rozlíšenie. Uvidíme, či sa tieto čísla zmenia v plnej verzii, kde by aspoň majitelia PS4 Pro mohli mať k dispozícii nastavenie, s ktorým by vedeli znížiť rozlíšenie a zvýšiť fps.

Beta Destiny 2 ponúkla vôbec prvú ochutnávku toho, čo na nás čaká v plnej verzii. Možno mohla priniesť viac, no aj to málo stačilo na to, aby nás tvorcovia opäť uistili, že nás čaká vydarené pokračovanie, ktoré navyše odstráni najväčší mínus prvého dielu - chýbajúcu kampaň. Po hernej stránke sa už skúsení hráči nemajú čoho obávať, kedže dostanú presne to, na čo sú zvyknutí. Tých nových zase zrejme navnadí už spomínaný príbeh, ktorý ich môže pritiahnuť k bohatému multiplayeru. Beta pre PC hráčov je naplánovaná na august bez bližšieho dátumu spustenia. Plná hra potom vychádza 6. septembra na PS4 a Xbox One a 24. októbra aj na PC.


napísal play3man 25.7.2017



Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2017 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.