Revolučný Vanishing of Ethan Carter odhaľuje svoje tajomstvá |
Astronauts nahradili tradičnú tvorbu modelov a textúr fotogrametriou. Vďaka tomu hráčom namiesto obrázkov radšej predvádzajú manipulovateľné 3D modely.
Ak si myslíte, že nasledujúci obrázok je obyčajná fotografia, alebo 2D výsledok desiatok hodín v Photoshope, tak sa mýlite. Je to ukážka skutočného 3D modelu kostola, ktorý nájdete v titule Vanishing of Ethan Carter.
Za tvorbou hry nestojí armáda grafikov, ktorá by vytvorila model a pekne po starom ho "otapetovala" stovkami rôznych textúr, ale nový prístup k vytváraniu herných objektov, zvaný fotogrametria. Metódy fotogrametrie sa síce už mnoho rokov využívajú napríklad v kartografií, ale v hrách sa zatiaľ ešte nepresadili.
Znamená to, že Astronauts netvoria hru iba u seba v štúdiu, ale vyrážajú do terénu. Tam musia nájsť objekt, ktorý vyhovuje ich predstavám a nafotiť ho zo všetkých možných uhlov. Špecializovaný program potom dokáže z chaosu množstva fotiek poskladať 3D model, ktorý zachová každý detail odfoteného povrchu. Postup Astronauts tvorcovia zhrnuli do dvanástich krokov:
Vďaka použitej technológií nám teraz autori môžu ponúknuť oveľa viac, než tradičnú sadu realisticky vyzerajúcich in-game záberov. Namiesto toho si môžete prezrieť celé 3D objekty, ku ktorým sa behom pár sekúnd načítajú aj príslušné textúry:
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Senua's Saga: Hellblade II 270
- RECENZIA: Ghost of Tsushima Director's Cut (PC) 111
- Plánuje Microsoft kúpiť Valve za 16 miliárd dolárov? 178
- Take 2 je za posledný štvrťrok v 2.9 miliardovej strate 64
- Nová Xbox konzola vraj vyjde na jeseň 2026 151
- VIDEO : Teaser na Witcher seriál s Liamom Hemsworthom 168
- Hellblade II dostáva recenzie 59
- Analýza vizuálu Hellblade 2 110
- RECENZIA: Pools 11
- Ako sa zbaviť čiernych pásov na obraze v PC verzii Hellblade 2? 89 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Astronauts Štýl: Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|