História Need for Speed série

pridal saver 28.11.2015 o 22:19
PC
PS3
PS4
Mobil
Xbox 360
Xbox One
Wii
DS
PS Vita


fiogf49gjkf0d

EA prinieslo nové pokračovanie Need for Speed série a tak si updatnime naše historické okienko. EA je totiž expertom na dlhé série a po poslednom zhrnutí NHL hokeja si v prehľade prejdime ako sa postupne menili racingové hry za posledných 20 rokov. Séria v roku 2010 oslávila 100 miliónov predaných kusov a teraz to už môže byť okolo 120 miliónov. Mala svoje slabšie a aj silnejšie ročníky, ale kvalitatívne sa stále drží okolo 70-80%, s malými prepadmi k 50%.

História Need for Speed série

Need for Speed (1994)  - 3D0 (95%), PC (85%), PS (68%)

Prvá Need for Speed hra vyšla v roku 1994 pre 3DO, postupne prišla v roku 1995 na PC a nakoniec aj v roku 1996 na PS a Saturn. Hra sa vo svojej prvej časti snažila o realistickú simuláciu ovládania aút a aj preto EA spolupracovala s redakciou Road and Track časopisu, ktorí hodnotili reálnosť ovládania vozidiel vrátane nadradenia a podradenia. Autá dostali aj nahovorený komentár.

Mimo pretekov už hra vo svojej prvej časti začala s naháňačkou s políciou, čo prakticky sériu zadefinovalo. Pôvodný titul mal len 8 áut a tri prostredia a spolu 9 tratí. Toto ešte o dve trate rozšírila špeciálna edícia na PC, ktorá dostala aj DirectX 2 podporu a hranie cez sieť. Zároveň však odstránili prevracanie áut a upravili ho len na objavovanie sa auta pri trati, čím séria nabrala arkádový štýl.

 


História Need for Speed série

Need for Speed II (1997) - PC, PS - 70%

V roku 1997 pripravilo EA pokračovanie veľmi dobre rozbehnutej série, v ktorej zúžitkovali skúsenosti zo špeciálnej edície NFS 1, a tak hra mala rovno zapracovaný multiplayer cez LAN, bola viac arkádovejšia a viac sa rozšírila. Mala preteky, turnaj a Knockou mód. Síce dvojka už obsahovala len okruhové fantasy trate a odbudla polícia, ale zase pridali napríklad paintovanie a tunovanie áut. Tým zadefinovali ďalší pilier celej série. 

Hra mala 15 áut a 7 tratí v základnej verzii, plus ďalšia trať pribudla v špeciálnej edícii.

 

História Need for Speed série

Need for Speed III: Hot Pursuit (1998) - PC, PS - 85%

Trojka vyšla v roku 1998 skopírovala módy z dvojky a pridala nový Hot Pursuit mode, ale už sa zamerala na naháňačky s políciou. K tomu v PC verzii umožnila jazdiť aj za policajtov. Pridala k tomu aj zátarasy a klince. Tu sa začala formovať ďalšia výrazná stránka série.

Spolu má hra 21 áut, 3 policajné autá a 9 tratí. PS verzia mala ešte 5 exkluzívnych tratí. Hra pridala aj showcase vozidiel a takmer každé vozidlo malo 360 stupňovú fotku interiéru vozidla.

 

História Need for Speed série

Need for Speed: High Stakes/Road Challenge (1999) - PC, PS  - 84%

Štvorka NFS bola pomenovaná Hight Stakes v US u nás Road Challenge a znovu ponúkla naháňačku s políciou a teraz prvýkrát v sérii aj s modelom poškodenia áut, upgradov a možnosťou opráv. Pribudla aj kariéra, mimo nej ponúkla hra ešte High Stakes, Getaway a Time Trap módy.

Hra mala 20 áut pre šoférov a 12 policajných áut a 19 tratí v Európe a USA  (10 v PS verzii)

 

História Need for Speed série

Need for Speed: Porsche Unleashed (2000)  - PC 84%,  PS - 74%

Legendárna časť série známa u nás aj ako Porsche 2000, posunula sériu späť k simulácii, aj keď len na PC (PS dostalo arkádovú verziu). Na PC museli hráči vyhrávať v náročných úlohách, aby postupne odomykali Porsche autá od roku 1950 až do 2000, či už v kampani, alebo vo Factory Driver móde, kde museli autá testovať a predvádzať s nimi napríklad hodiny.
 
PC verzia dostala 11 prostredí s rôznymi traťami, PS verzia mala 5 prostredí. V hre bolo 54 áut aj s vnútorným pohľadom.
 

História Need for Speed série

Need for Speed: Hot Pursuit 2 (2002)  - PC (72%), GC (72%), PS2 (88%), Xbox (80%)  recenzia 8.8

Hot Pursuit znovu pokračovalo v tradícii naháňačiek s políciou, ale posunulo sa už k čistej arkáde. Odbudla aj kokopitová kamera, polícia zatýkala jazdcov narážaním do nich a celé to bolo zjednodušené. Z módov ponúkli šampionát, Ultimate Racer, Delivery, Sprint, Time Trial, Lap Knockout a sériu ďalších. Hra vyšla na PC a vtedy aktuálne konzoly PS2, Xbox a Gamecube. Každá verzia bola výrazne odlišná od ostatných.

 

História Need for Speed série

Need for Speed: Underground (2003) - PC, GC, PS2, Xbox - 82%,  recenzia 8.0

Novú éru Need for Speed začalo EA v roku 2003 a skutočne im vyšla. Posunuli sériu do mestského automobilového undergroundu a hráči to aj vďaka filmovej Fast and Furious sérii žrali. Zameranie tu bolo na pouličné preteky, upgrady vozidiel, tunovanie, jednoducho všetko, čo je pre túto éru charakteristické. Pridali k tomu aj náležiaci soundtrack.

Hra bola tentoraz postavená v jednom meste Olympic City a pridala tri nové módy Drag, Drift a Sprint. Čo však odbudlo bola polícia. Titul mal 20 vozidiel, plus 10 špeciálnych edícií z ponuky vozidiel.

 

História Need for Speed série

Need for Speed: Underground 2 (2004)  PC, GC, PS2, Xbox - 82%   recenzia 8.3

Underground 2 viac rozšíril tento štýl hry, aj keď stále chýbala polícia, ale pribudlo veľa možností v tunovaní, do ponuky áut pribudli SUV, do módov ešte ligy Underground Racing League alebo Street X. Titul ponúkol 30 áut a 7 sa dalo odomknúť kódmi od sponzorov.

 

História Need for Speed série

Need for Speed: Most Wanted (2005)  PC, GC,, PS2, Xbox, Xbox360 -  81% recenzia 8.5

Most Wanted pokračovalo v koncepte otvoreného mesta, ale teraz už bez undergroundových prvkov a späť s políciou a jazdcami. Nechýbalo ani vylepšovanie vozidiel, príbehový mód, kde zapracovali CGI a reálne natáčané postavy. Ponúkli mesto Rockport a pridali 15 jazdcov, ktorých musíte postupne poraziť. Most Wanted mal 32 áut, plus rôzne ďalšie preskinované verzie z nich.

Hra otvorila novú generáciu vstupom na Xbox 360.

 

História Need for Speed série

Need for Speed: Carbon (2006)    PC, GC, PS2, Xbox, Xbox360, PS3 , Wii -  72%,  recenzia 7.5

Carbon bol pokračovaním príbehu z Most Wanted, ale teraz už s menším dôrazom na políciu a väčším na preteky. Konkrétne nočnými pretekmi, kde sa vrátil aj drift, ale zmizol drag race. Tentoraz celé v otvorenom meste Palmont City, ktoré je rozdelené na štyri štvrte patriace rôznym gangom. Tie musíte v pretekoch poraziť. Dostanete k tomu 36 áut.

Zo zaujímavostí Carbon bol inšpirovaný filmom The Fast and the Furious: Tokyo Drift.

 

História Need for Speed série

Need for Speed: ProStreet (2007) -  PC, PS2 (60%), Xbox360, Wii, PS3 -  72%, recenzia 6.5

Pro Street sa snažil ponúknuť realistické ničenie a snahu o návrat k realistickému racingu. Chýbal však free roam a jazdiť sa dalo len na uzatvorených tratiach. Módy ponúkli speed challengers, grip okruhové jazdy, drift a aj drag race. Aj keď hrateľnostne to veľmi nesadlo.

 

História Need for Speed série

Need for Speed: Undercover (2008)  -  PC, PSP (50%), PS2 (58%), Xbox360, Wii (53%), PS3 -  60%, recenzia 6.0

Undercover sa znovu vrátil späť k polícii, ponúkol cez 50 áut a znovu jazdy cez nové fiktívne mesto, teraz nazvané Tri City Bay. Znovu dodali live prestrihové scény, tentoraz s herečkou Maggie Q a príbeh, v ktorom si musíte zvyšovať reputáciu, aby ste mohli súperiť s bossmi mesta.

 

História Need for Speed série

Need for Speed: Shift (2009) - PC, Xbox360, PS3 -  82%, PSP - 69%, recenzia 8.5

NFS Shift bol veľký spin-off od štandardnej série. Priniesol ju Slightly Mad Studios, ktorý sa zameriaval na simulačné racingovky. Tu pokračovali vo svojom štýle a ponúkol 19 reálnych a fiktívnych tratí a 60 áut. Hra znovu dostala aj kokpit a bolo cítiť, ako s tým chce EA skúšať konkurovať Forza alebo GT. Určite na prvý pokus to nebolo vôbec zlé.

 

História Need for Speed série

Need for Speed: Nitro (2009)  - NDS / Wii - 72%

Špeciálna verzia NFS vyšla len pre Nintendo platformy ako náhrada za NFS Shift, ktoré bolo len na ostatných platformách. Bolo to arkádové, plné Nitra a grafity a miestami aj zábavné. Hráči postupne prechádzali niekoľko miest, v ktorých sa uskutočňovali preteky.

 

História Need for Speed série

Need for Speed: World (2010) - PC - 63%  recenzia 6.0

V roku 2010 sa pokúsilo EA o nový vstup do MMO sveta a aj keď zo začiatku to nevyzeralo zle, hráčov to rýchlo prestalo baviť a projekt upadol. Neupadol však źaujem EA o online NFS a každou ďalšou časťou sa približovali k ďalšej plnej online hre. 

 

História Need for Speed série

Need for Speed: Hot Pursuit (2010) - PC, Xbox 360, PS3 - 87%,Wii (45%)  recenzia 8.0

Prvá NFS hra od Criterion Games zabodovala, postavili ju na štýle Burnoutu s otvoreným mestom, ale bez customizácie. Mesto ste mohli ovládnuť ako jazdec alebo policajt. Titul ponúkol 60 vozidiel a predstavil Autolog online systém, ktorý porovnával výkony pripojených hráčov. Z tohto systému sa nakoniec stal always online v NFS 2015.

 

História Need for Speed série

Shift 2: Unleashed (2011) - PC, Xbox360, PS3 - 81% recenzia 8.0

Shift 2 už stratil hlavičku NFS, keďže sa ho autori snažili osamostatniť a vytvoriť vlastnú sériu, ale nevyšlo to podľa predstáv. Hra až tak nezaujala a nepredávala sa tak ako mala a podpísala tak osud podsérie. EA už týmto smerom ďalej nešlo. Respektíve Shift 3 vo vývoji neskôr zrušilo, autori sa vtedy začali orientovať na svoj Project Cars.

 

História Need for Speed série

Need for Speed: The Run (2011)  - PC, Xbox360, PS3, Wii - 68% - recenzia 5.0

Run bol ďalší odskok od štandardnej hry, teraz autori skúsil na Frostbite engine zapracovať akčný príbeh s quicktime eventmi a samozrejme racingovými scénami. Bol to zvláštny mix, ktorý nesadol každému a hlavne nesadol NFS značke, keďže hráči čakali niečo iné. Možno ako samostatná séria by sa to ujalo lepšie.

 

História Need for Speed série
 

Need for Speed Most Wanted 2  (2012)  - PC, Xbox360, PS3, Wii - 83%  - recenzia 8.0

Criterion sa v roku 2012 vrátil späť k Most Wanted značke. Pripravili mesto Fairhaven City, ale nepridali príbeh, len desiatich protivníkov, ktorých bolo potrebné poraziť. Tentoraz do štýlu pôvodnej hry už pribudli aj upgrady. Titul mal na NFS sériu masívnych 62 vozidiel.

 

História Need for Speed série
 

Need for Speed: Rivals (2013) - PC, Xbox 360, PS3 - 80% - recenzia 7.5

Prvá Need for Speed hra určená aj pre nové konzoly a prvá od Ghost Games. Tí spravili v hre slušnú prácu a aj keď išlo prakticky o kópiu Need for Speed: Hot Pursuit, ponúkli dostatočne veľkú mapu, veľa vozidiel a aj upgradov. Hra bola znovu na Frostbite 3 engine. Rivals však už ukázal obohranosť tohto štýlu hry, aj preto sa autori rozhodli celú hru do ďalšej časti upraviť.

 

História Need for Speed série
 

Need for Speed: No Limits (2015) - iOS, Android

Mobilné pokračovanie série, ktoré hráčov navnadilo na plnú verziu a zároveň vrátilo undergroundový štýl do série. Ponúka samostatné preteky, vylepšovanie vozidiel, kupovanie nových a žiaľ aj kupovanie benzínu za mikrotransakcie. Ale ak sa nikam neponáhľate, nebude vám to vadiť. Dôležité je tu mať rýchlejší mobil alebo tablet, inak automatické nastavenie detailov klesne s rozlíšením a efektmi a hra potom vyzerá veľmi zle.

 

História Need for Speed série
 

Need for Speed (2015) - PC, Xbox One, PS4 - 68% - recenzia 8.5

Najnovšia časť série ponúkla návrat k Underground štýlu, ale tentoraz už pridali aj políciu, ponúkli najväčšie mesto v sérii doteraz, aj keď žiaľ chýba pohľad z kokpitu a v hre nenájdete ani manuálnu prevodovku. Hra však ponúkne cez 50 vozidiel s detailným upgradom, a to na pozadí príbehu, ktorý je teraz zachytený pomocou hercov. Ak sa vám páči arkádové jazdenie cez mesto, driftovanie a oddychová hrateľnosť, určite vás to chytí.

K tomu je teraz NFS už plne online, čo je ďalším rozšírením postupne stále expandujúceho online systému. Znamená to, že musíte byť online aj pri single hraní a hru nikdy nezapauzujete. Na druhej strane budete stále v spojení s priateľmi.

 

História Need for Speed série
 

Need for Speed: Edge (2016) - PC

Popri vydaní Need for Speed ohlasuje EA pre Áziu Need for Speed: Edge, ktorý bude čisto MMO hra a vyzerá ako online skonvertovaná verzia NFS Rivals. Je zatiaľ otázne, či sa niekedy dostane na západ, ale tu už svoju MMO EA má v podobe štandardného práve vydaného NFS.

 












Xbox One a PS4 sa zaradili medzi najpredávanejšiu elektroniku počas čierneho piatku
predchádzajúca novinka

Za MMORPG Final Fantasy XI môžete platiť aj po skončení hry
nasledujúca novinka

Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2017 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.