DirectX 11 šliape na pedál

Ktoré tri funkcie by sa mali rozhodne objaviť v DirectX11? Podľa Richarda Huddyho z AMD-ATI by jeho zoznam 3 najžiadanejších podporovaných funkcií v prichádzajúcom rozhraní vyzeral nasledovne...

pridal je2ry 12.6.2009 o 15:59 pod software
DirectX 11 šliape na pedál

SOFTWARE > NOVINKY >

Ktoré tri funkcie by sa mali rozhodne objaviť v DirectX11? Podľa Richarda Huddyho z AMD-ATI by jeho zoznam 3 najžiadanejších podporovaných funkcií v prichádzajúcom rozhraní vyzeral nasledovne:

1. Multithread výpočty
Výpočty pomocou viacerých vlákien pomôžu zvýšiť výkon v niektorých prípadoch až o 50 %. Priemer nárastu sa pohybuje okolo 20 %, čo je rovnako veľmi slušné číslo. Navyše, aby sa dala funkcia Display Lists (renderovanie pomocou multithreads) použiť, nie je nutné, aby bol v systéme prítomný DirectX 11 hardvér. Display Lists pobeží aj na DX9 a DX10 zariadeniach, dôležité sú iba vyhovujúce ovládače pre Windows 7.

2. Post-processing
Momentálne sa všetky post-processing funkcie (blur, depth of field, atď) počítajú cez pixel shader jednotky. To ale často býva veľmi neefektívne. Ak sa miesto pixel shadrov použijú univerzálne použiteľné compute shadery, výkon stúpne o ďalších 10 - 25 %. Karty tejto generácie podporujú cumpute shadery vo verzii 4.0, práve prichádzajúca 5.0 generácia by mala priniesť pár fps navyše.

3. Teselácia
Na rozdiel od vláknových výpočtov a post processing nie je teselácia zameraná na zvýšenie výkonu, skôr na zvýšenie kvality. Huddy by túto metódu použil na vykresľovanie N-uholníkových objektov typu rôznych potrubí, tyčí a podobne. Takisto by sa „bez zubatá“ grafika dala dosiahnuť aplikáciou teselácie na objekt vytvorený metódou extrude (vyťahovanie povrchov) v kombinácii s parallax occlusion mapping.





Páči sa mi!

Zaradené pod: amd, ati, windows 7






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19597)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk