Ako vyzerali Xbox devkity? |
Po Playstation devkitoch, sa pozrime aj na devkity Xboxu. Teda špeciálne verzie konzol, na ktorých vývojári testujú svoje hry.
Po Playstation devkitoch sa pozrime sa, ako sa vyvíjali Xbox devkity od prvého až po aktuálny Xbox One X. Zatiaľ ešte nemáme devkit na Xbox Scarlett. Ak neviete, devkity sú konzoly, na ktorých vývojári debugujú a testujú samotné hry.
Xbox
Devkit pre prvý Xbox vyzeral ako štandardné PC, neskôr sa zmenili do dizajnu konzoly. Nakoniec samotný prvý Xbox bol vlastne PC - Intel Celeron procesor 733Mhz plus Nvidia grafika (5.8Gflops), pamäte bolo 64MB. Ako prví použili v konzole aj 8 alebo 10GB harddisk. Rovnako prvý developer gamepad bol aj iný ako finálny a mal ešte obe páčky vedľa seba.
Prvý devkit po vydaní už dostal dizajn podobný retail konzole, len bol priesvitný.
Xbox 360
Pri druhom Xboxe spravil Microsoft chybu, o ktorej ešte vtedy nevedel a prešiel na PowerPC procesor. Náležite tomu ako devkity zo začiatku slúžili upravené Mac G6 počítače, keďže tie mali práve tento ty procesoru, aj keď nie presne verziu z xboxu. Trojjadrový 3.2Ghz procesor dopĺňala AMD grafika s 240 GFLOPS výkonom. Pridali 512MB pamäte a doplnil to voliteľný 20GB harddisk, ktorý postupne s veľkosťou stúpal.
Neskôr sa dizajn devkitu zmenil na štandardnú konzolu s rozšírením v oblasti harddisku. Podobne bol upravený, aj keď prišiel Xbox 360 S.
Xbox One
Rovnako aj Xbox One začínal ako PC, kedže vlastne sa aj nakoniec vrátil späť k svojim PC základom z prvej konzoly. Možno bola škoda, že pri Xbox 360 zmenili architektúru, keďže museli následne vytvárať zložité emulácie pre spätnú kompatibilitu. Tu použili AMD jaguar procesor s 1.75Ghz taktovaním a pridali 1.3 Tflops AMD grafiku. Doplnili to 8GB RAM a 500GB alebo 1TB harddiskom.
Neskôr pri vydaní už vývojári dostávali devkit v štandardom dizajne Xbox One konzoly, len s kódovými pásikmi.
Podobne aj pri Xbox One S verzii už prešli na devkity v tomto dizajne, teraz s kódovými polygónmi.
Nakoniec prišiel devkit pre Xbox One X, ktorý bol blízko Xbox One S dizajnu, ale pridali mu už aj displej na debugovanie a monitorovanie napríklad framerate, alebo všetkého, čo by vývojári potrebovali. Tento displej teraz prebral aj PS5 devkit. Zrejme ho uvidíme aj v Xbox Scarlett devkite. Výkon sa v tejto verzii konzoly zvýšil hlavne v grafike kde to z 1.3Tflops stúplo na 6Tflops. RAM sa rozšírila na 12GB a procesor s taktovaním stúpol na 2.3 Ghz.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Prvé zábery na Liama Hemswortha ako Geralta v Zaklínačovi 39
- Assassin's Creed Shadows ukazuje prvý trailer, zavedie nás do Japonska 234
- Alza spustila ďalšiu zľavovú akciu 40
- GTA VI vyjde na jeseň 2025 97
- Ghost of Tsushima práve vyšlo na PC 151
- Zábery z natáčania druhej série The Last of Us seriálu 100
- Bude mať GTA VI cez 1500 eventov vo svojom svete? 24
- Ubisoft oficiálne potvrdil názov Assassin's Creed Shadows pre novú hru, predstaví 42
- Red Dead Redemption 1 zrejme prichádza na PC 45
- Do ktorých miest sa dostaneme v Assassin’s Creed Shadows? Ako hre pomôže vývoj len 108 zobraziť viac článkov >