Kritika hráčov silno poznamenala autora RiME, strávil kvôli nej dva dni v slzách |
Nenávistné komentáre od hráčov sa vývojárov niekedy dotknú viac, než si dokážete predstaviť.
Premýšľali ste niekedy nad tým, či nenávistné komentáre, ktorými sa vyjadrujete na adresu poniektorých hier môžu mať zásadný vplyv na vývojárov? Odpoveď je jednoznačné áno, nakoľko sú to ľudia, ktorí sú spätí s danou hrou najviac a tvoria ju od základov. Aj napriek ich tvrdej práci si však na internete často môžu prečítať nenávistné komentáre hráčov, ktorým sa ich výsledný produkt proste nepáči. Niekedy si však títo komentujúci neuvedomia jednu zásadnú vec a to fakt, že ich komentáre môžu niekomu ublížiť.
Jedným z najväčších portálov, ktorý združuje rôzne komentáre k hrám aj od hardcore hráčov, je herné fórum NeoGAF. Veľa vývojárov danú komunitu označilo ako toxickú a niet divu, že ich komentáre poznamenali aj osobný život kreatívneho riaditeľa RiME, Raula Rubia. Vo aktuálnom rozhovore odhaľuje, ako negatívne komentáre na hru poznamenali jeho osobný život:
„Keby som čítal NeoGAF v čase vývoja hry, pravdepodobne by ani neexistovala. Pred šiestimi mesiacmi som strávil nejaký čas čítaním komentárov, ktoré tu pribudli počas roka a pol, kedy hra vznikala a skončil som na 2 dní doslova v slzách. Čiastočne preto, že jednoducho nechápem krutosť, no hlavne preto, že som videl tie roky vývoja počas tých dvoch dní a uvedomil som si, že ľudia môžu niečo milovať tak, až to znenávidia.“
Prečo sa teda na RiME strhla toľká vlna kritiky? Nuž môže zato pravdepodobne dlhý vývoj a nie práve ideálne predvádzanie hry, ktoré rozhorčilo hardcore hráčov. Hra bola pôvodne oznámená v roku 2013 ako exkluzivita na PS4. Neskôr sa ukázalo, že trailer, ktorý bol predvedený vôbec neukázal skutočnú hrateľnosť. Na to hneď zareagovalo niekoľko hráčov, ktorých komentáre zneli takto:
„Poprvé, trailer ktorý sme videli bol len cinematic. Falošne napodobňoval hrateľnosť a reálne zábery z hry tvorili 0%.“
„Skutočnou výzvou pre štúdio bolo, aby ich víziu s RiME dotiahli do finále. Zrejme to však pre nich bolo nemožné.“
Niekedy sú teda hráči v komentároch naozaj krutí a ani len netušia, ako sa ich reči podpíšu na samotných vývojároch. Samotné RiME sa aktuálne chystá po svojom PS4 a Xbox One vydaní aj na Nintendo Switch.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký je Fallout seriál? 166
- DOJMY: Vivat Slovakia (Early Access) 126
- Filmový Minecraft je už natočený 18
- Vivat Slovakia, slovenské GTA, vychádza v Early Access už vo štvrtok 84
- DOJMY: Kingdom Come: Deliverance II chce byť väčšie a lepšie ako jednotka 180
- PS5 Pro Enhanced označenie nebude vyžadovať 60 fps hry, konzola bude mať aj ultra 86
- História Fallout série 62
- VIDEO : Vivat Slovakia - prvých 30 minút z Early Access verzie 53
- Ubisoft maže The Crew z knižníc hráčov 124
- Warhorse štúdio dnes o 20:00 predstaví svoju novú hru 119 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Switch Vývoj: Grey Box / Tequila Works Štýl: Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|