Gamescom 2016: Nabral Sonic druhý dych?

Viac ako mesiac pred vydaním sme si vyskúšali nového Sonica a zdá sa, že známy maskot nabral druhý dych

pridal matus_ace 21.8.2016 o 8:58 pod hry
Gamescom 2016: Nabral Sonic druhý dych?

HRY > NOVINKY >

Priznám sa, nad Sonic hrami som už dávno zlomil palicu. Už dlho sú totiž len tieňom kvalít a slávy, ktoré túto sériu sprevádzali v 90. rokoch. Modrý turboježko stratil dych a na novších hrách je to už nejakú dobu vidno, keďže tie prinajlepšom končia len v priemere. Aj preto jednému milému zástupcovi Nintenda trvalo nejakú tú chvíľu, kým ma prehovoril na to, aby som novému Sonicovi pre 3DS dal šancu. A nebola to chyba.

Sonic Boom: Fire & Ice je pokračovaním spin-off série Sonic Boom, ktorá je transmediálnym produktom a okrem hier priniesla aj televízny seriál. A aj keď predchádzajúce dve hry dopadli dosť zle, táto sa zhruba mesiac pred vydaním javí zatiaľ veľmi slušne. Vizuál hry je 3D, ale jadrom hrateľnosti sa autori zo Sanzaru Games vracajú k 2D koreňom. A k vysokej rýchlosti, v ktorej sa hra odohráva.

Jej mechanizmus je nastavený tak, aby ste nemuseli zastaviť. Respektíve, aby zastavenie naznačilo vašu chybu, napríklad, keď narazíte na nepriateľa a nezničíte ho, či spadnete na ostne alebo inú pascu. Opäť ide o side-scrolling hru, ale o niečo viac mi osobne pripomína to, čo predvádzal kedysi Sonic the Hedgehog. A v krátkom deme sa hra naozaj javila zábavne, čo je po toľkých trapasoch so Sonicom naozaj príjemným a možno aj trochu nečakaným osviežením.

Dizajn levelov je nielen stavaný na rýchlosť, ale aj na slušnú výzvu a aj keď som si už s 2D Sonicom čo-to užil, tu hra vedela často prekážkami prekvapiť. Príjemným spestrením sú nové schopnosti, ktoré sú naviazané na elementy ohňa a ľadu. V deme sa to prezentovalo tak, že ste narazili na vodné plochy, ktoré ste mohli zmraziť a prebehnúť cez ne. Prípadne naopak, ak ste mali ohnivú schopnosť, mohli ste ľad roztopiť a dostať sa napríklad do bonusovej časti levelu.

Podľa schopností ste mohli využívať aj niektoré mechanizmy v hre, napríklad plošiny, cez ktoré ste sa dokázali prehupnúť ďalej cez prekážku. Často si tak popri rýchlom utekaní vpred, ničení nepriateľov a prekonávaní prekážok musíte všímať aj to, či máte aktívny ten správny element. Na demo to stačilo a naozaj to zabavilo. Teraz uvidíme, či sa to autorom aj vo finále podarí dotiahnuť do úspešného konca.





Páči sa mi!






3DS

Vývoj: Sega / Sanzaru Games
Štýl: Arkáda
Dátum vydania: 30. september 2016
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Televízor k ps5 (7)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (0)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (3)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19803)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk